2010-12-10, 14:45
Medlem
Sn0ors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DertyHarry
Age of Empires II får jag också ta och nämna. Det är enkelt men ändå så roligt. Spelas också än idag med en polare över nätet och det brukar ta många timmar för en omgång. Först måste man skaffa resurser (träd, guld, sten och mat) och sedan bygga upp ett försvar och en stad för sin civilisation. Det finns många andra realtidsstrategispel som är lika enkla men just AoE2 håller en klass för sig när det gäller spelhållbarhet tycker jag.

Min röst går också till aoe II av samma anledning, går Fan inte att tröttna på
Citera
2010-12-10, 14:45
Medlem
Lacquer-heads avatar
Half-Life

Behövs ingen förklaring
Citera
2010-12-10, 14:50
Medlem
169ans avatar
Wing Commander - hela serien

Speciellt ettan, trean o fyran, episk story. Man känner sig som en riktig pilot under "The Confederation".
Fastnade för ettan på våran Amiga 500. Riktigt bra spel fortfarande!

Wing commander 3 och 4 är cinematisktiska spel med riktiga skådespelare, bland annat Mark Hammil som huvudperson (Luke Skywalker).

För övrigt är det samma kille som gjort Freelancer.

Total Annihilation

Strategispel, föregångaren till Supreme Commander. Musiken är helt fantastisk. Riktig orkester, och musiken varierar med fighterna.

Eve Online

Enda MMORPG som jag fastnat för. Har spelat det i 4 år nu
Senast redigerad av 169an 2010-12-10 kl. 14:55.
Citera
2010-12-10, 14:53
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agharta
Civilization III och IV har resulterat i två sönderspelade datorer och två avhoppade högskoleutbildningar. Jag törs fan inte prova Civilization V.

Gör inte det, inte lika kul.
Citera
2010-12-10, 14:56
Medlem
scwabs avatar
Hade helt glömt bort Premier Manager 98! Men det är inte nummer ett eller två hos mig.

Till PC måste det vara Bad Company 2 och Carmageddon 2 då det är det enda spelet jag fastnat vid på PC. Det är de två spelen jag spelat mest på PC, tror jag iaf. Kan fan vara så att Age Of Empires 2 är ännu mera slitet, det borde det vara, jo det är det. Bad Company 2 och Age of Empires 2 är de två bästa spelen jag spelat på en dator någonsin!

Men jag har aldrig spelat mycket dator utan för mig var det playstation som gällde/gäller.
Citera
2010-12-10, 14:56
Medlem
Absons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falk.
Diablo 2, så många minnen och så mycket nostalgi!

så sant!!
Citera
2010-12-10, 14:59
Medlem
Mohaves avatar
GTA Vice City - fast jag har knappt spelat det. Men gillade upplägget och brukade kolla när andra spelade. Provade själv någon gång att flyga helikoptern, men kraschade bara.
Citera
2010-12-10, 14:59
Medlem
Dantias avatar
Half Life 1 och 2. Underbara miljöer, underbar action, härliga karaktärer.
Citera
2010-12-10, 15:00
Medlem
Quake 1!

Minns att man spelade det i datasalen i skolan som tokar tills man blev utslängda.

Då sprang man ner till bibblan och spelade tills tanterna lackade ur för att vi skrek så mycket

Nostalgi på hög nivå.

DM6 med mycket snabbare maxspeed (Sv_ nånting om jag minns rätt)

Sen kom quake 2 och fy fan va dåligt det var så då blev det q1 vs q2 snack tills man nästan började bråka på riktigt.
Citera
2010-12-10, 15:04
Medlem
NegerHasses avatar
Tibia
Counter Strike 1.6
Citera
2010-12-10, 15:07
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Star Wars Galaxies, innan de stora uppdateringarna såklart.

+ Grym PVP, man var verkligen livrädd varje gång man sprang på en rebel. Så rädd att man ibland loggade ut
+ Extremt stor valfrihet gällande klasser. Man kunde verkligen mixa hur man ville.
+ Raider: alla kunde delta när man skulle ge sig på enorma draködlor ute i vildmarken.
+ Planeterna var grymt roliga att utforska. Jag gick över en hel planet innan jag insåg att det fanns transportmedel.
+ Byggnader: varje spelare kunde sätta ut sitt hus/byggnad var som helst och dekorera hur man ville. Det var en grym upplevelse att besöka en erfaren spelares hus.

- Många uppdrag var alldeles för lika varandra.
- Uppdateringar och tillägg förstörde spelet. Till slut kunde alla börja som jedis, en klass som annars var typ omöjlig att uppnå.
Citera
2010-12-10, 15:12
Medlem
E30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falk.
Diablo 2, så många minnen och så mycket nostalgi!

Japp, absolut. Tror aldrig något spel kommer kunna knäcka den känslan när man var mindre och det spelet kom ut. Allting var verkligen perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in