2010-12-10, 13:53
Medlem
Patriarch Ks avatar
Det står mellan Monkey island 3, Baldurs Gate 1, Diablo 1 eller Atlantis 1.
Alla väcker otroligt mycket känslor inom mig på olika sätt och har påverkat mitt liv markant.

Det lutar åt MI3 för min del
Citera
2010-12-10, 13:53
Medlem
SpeeQs avatar
Diablo 2 + LoD

Counter Strike
Citera
2010-12-10, 13:54
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kekela
Ultima Online
Mitt första MMORPG. Har format mig till den spelare jag är idag i övriga MMORPGs. Oslagbart spel tills rep-patchen. Vet inte hur många timmar jag spelade det egentligen, vill nog inte veta heller hehe
Nu väntar jag på att IPY2 ska dra igång så man kan få några nostalgi-veckor/månader.

Ingen aning vilken rep-patch du pratar om, men det var oslagbart upp till pub 16, det vill säga innan powerscrolls introducerades, power hour fortfarande fanns, etc. Det är nog innan runt 2001 eller 2002. Jag hade nog dock fortfarande spelat det om AoS aldrig kommit. Pratar förrresten om OSI, och inte freeshards.
Citera
2010-12-10, 13:59
Medlem
Spår av nötters avatar
Deus Ex hade otroligt mycket. En bra story man kan påverka mer eller mindre, riktigt häftiga miljöer, hemliga utrymmen och vägar, jäkligt svårt och utmanande. Underbart xpsystem med bionic upgrades.

Deadalus kontaktar en och hela skiten är ett stort konspirationsmysterium man hamnar mitt i.

I övrigt är jag storförtjust i C&C Tiberian Sun och Red Alert 2, har ägnat några månader av mitt liv i skirmishmatcher.
Citera
2010-12-10, 14:02
Bannlyst
Vilka skumma spel folk har lirat.. haha

Counter Strike - Age of Empires III - Battlefield 2 & bad company 2 Är nog mina favoriter. Orkar inte skriva uppsats om varför dock
Citera
2010-12-10, 14:08
Medlem
Neatos avatar
Morrowind (-The elder scrolls) helt otroligt bra spel.
Enligt mig ska inte spel vara lätta. Helst lite för svåra.
Och i "Morrowind" måste man verkligen memorera och tänka sig för när man gör uppdrag.
Har också spelat wow, vilket jag inte alls gillar Pg.a att uppdragen är för lätta. Vem som helst kan uppnå högsta nivå utan att behöva tänka. Har man tid kan man "varva" WOW hur lätt som helst. Morrowind är på engelska också, vilket gör det hela ändå lite svårare att memorera/läsa uppdragen.
Skulle vilja säga att Morrowind är väldigt verklighetsbaserat om man tänker stort.
Om man tex dödar en karaktär i spelet, utan att vara väldigt diskret blir man jagad av vakter, och om man snor något och blir påkommen gäller det samma.
Antingen hatar man spelet, eller så älskar man det helt enkelt.
Jag rekommenderar spelet till dig som gillar spel du behöver använda hjärnan i

/Neato
Citera
2010-12-10, 14:21
Medlem
Litanias avatar
Här kommer ännu en röst för Heroes of might and magic III. Lirar det fortfarande in absurdum. När ska man tröttna? Bästa borgen: Fortress.
Citera
2010-12-10, 14:28
Medlem
DertyHarrys avatar
Det finns många spel som är favoriter men just Counter-Strike började jag spela det 1999-2000 och spelar än idag om än inte lika frekvent som jag gjorde i början. Det som gjorde det så roligt tyckte jag var att det var realistiskt då man bara hade ett automatvapen och en pistol samt några granater. Man kan inte bära med sig bazooka, prickskyttegevär, automatvapen osv. samtidigt som i de flesta övriga spel som var ute då.
Det tillsammans med att det inte var särskilt krävande för datorn och att det var skitkul att spela mot och med polarna på LAN gör att det nog är favoritspelet på dator. Går ju även att spela mot botar om/när man inte har tillgång till internet.

Age of Empires II får jag också ta och nämna. Det är enkelt men ändå så roligt. Spelas också än idag med en polare över nätet och det brukar ta många timmar för en omgång. Först måste man skaffa resurser (träd, guld, sten och mat) och sedan bygga upp ett försvar och en stad för sin civilisation. Det finns många andra realtidsstrategispel som är lika enkla men just AoE2 håller en klass för sig när det gäller spelhållbarhet tycker jag.
Citera
2010-12-10, 14:28
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Diablo II förklaring onödig.
Citera
2010-12-10, 14:30
Medlem
Diablo 2 och soldier of fortune 2;p
Citera
2010-12-10, 14:32
Medlem
Douloss avatar
Counter-Strike 1.6 jävligt många timmar spenderade där.
Citera
2010-12-10, 14:34
Medlem
UnRamas avatar
Everquest 2, trots att den blivit ganska kass nu pga SOE's jävla fifflande och kassa hantering av det. Jag spelade det dock i 6 år nästan varje dag (som arbetslös) och har underbara minnen och vänner från det.

Vampire: The Masquerade: Bloodlines. så ruskigt underskattad av folk, vilket är synd för den är helt fantastisk för folk som gillar välutvecklade karaktärer, RPG element, skräck element och action.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in