2010-12-10, 00:57
Medlem
Rollercoaster Tycoon 1

Sjukt beroendeframkallande och bara fantasin sätter stopp för vad du vill bygga! Genialt!
Där har många timmar fördrivits! En tågresa på 6h gick på 10 min kändes det som för något år sedan
Citera
2010-12-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbaaan
Zelda (det första till nintendo 8 bit)
Diablo II
TS ville ju ha PC spel.. men om inte Håller jag med dig till 101%! LVOE Zelda 1!!!
Förmodligen det överlägset bästa spelet som nånsin gjorts! Klarade dock aldrig värld 2 utan att google (altavista??)-fuska....
Citera
2010-12-10, 01:00
Bannlyst
Kom igen folk, motivera era svar förfan så det inte blir en listtråd!

Om det inte hade stått PC hade jag lätt skrivit Bioshock men har aldrig varit ett stort fan av PCspel.
Så jag måste nog säga att jag har lagt ner mest timmar på Minecraft, där får man ju vara så sjukt kreativ. Riktigt underhållande spel men rekommenderas inte för er som är besatta av CS och dylikt
Citera
2010-12-10, 01:02
Medlem
Hmm, det är ett sjukt svårt val.

Jag delar upp det så enkelt som:

Bästa spel när man var en liten grabb: Diablo (ETTAN)
Bästa spel på äldre dagar: World of Warcraft
Citera
2010-12-10, 01:03
Medlem
Max Payne, Mafia och GTA-serien har jag tyckt varit riktigt bra.

Har även lagt ner otaligt många timmar i Company of Heroes och World of Warcraft som också är riktigt bra spel när man tänker efter.
Citera
2010-12-10, 01:06
Medlem
Lobbaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-cola
TS ville ju ha PC spel.. men om inte Håller jag med dig till 101%! LVOE Zelda 1!!!
Förmodligen det överlägset bästa spelet som nånsin gjorts! Klarade dock aldrig värld 2 utan att google (altavista??)-fuska....
Finns PC-mod! Så halv poäng kan jag få på den.

Kan även passa på att motivera när jag ändå håller på.

Zelda: Vad ska man säga, det är ett fruktansvärt bra spel och banbrytande när det kom. Värld 1 kan jag helt i huvudet vart alla saker finns, vart man kan elda, spränga och hitta alla hjärtan. Bortse från Level 9 för den är en satans labyrint utan dess like. Värld 2 var svårare eftersom man är så van vid Värld 1 så den brukar jag inte köra.

Diablo II: Där har man spenderat hundratals timmar.. Underbart spel med mycket slakt. När trean kommer så blir det en ny dator bara så jag ska kunna klara av att spela skiten.
Senast redigerad av Lobbaaan 2010-12-10 kl. 01:12.
Citera
2010-12-10, 01:16
Medlem
preben12s avatar
Heroes Of Might And Magic III

Fruktansvärt roligt, det är ett tur-baserat strategispel där man ska bygga upp sin stad, utforska kartan, ta över gruvor som ger resurser ,och slåss mot monster som oftast vaktar resurserna och diverse artifacts. Ska även tilläggas att musiken är helt ljuvlig och jag kan ibland starta spelet bara för att sitta och lyssna på musiken.

Alternativt Warcraft III som jag också spelat riktigt mycket. Har nog klarat ut kampanjen 3-4 gånger och spelade en hel på laddern innan jag fastnade för alla custom games som finns till spelet på battle.net. En bra och intressant kampanj gjorde att jag fortsatte spela en massa singleplayer och custom games. Sen det faktum att man kan spamklicka på gubbarna i spelet och de ger ifrån sig en liten rolig monolog/dialog gör att man kan spendera tid bara genom att trycka på alla units för att höra vad de säger.

Exempel.
Dreadlord: "*Ring Ring* Hello? "Ahh for the last time! I'm a DREADLORD not a druglord."
Dryad: "I'll attract the enemy with my human call.... I'm so wasted, I'm so wasted!"
Senast redigerad av preben12 2010-12-10 kl. 01:19.
Citera
2010-12-10, 01:17
Medlem
Jag är väl så jätteklyschig och säger Baldurs Gate 2 och typ... Grim Fandango(Även om jag spelade det för första gången 2009!)
Citera
2010-12-10, 01:21
Medlem
speckiss avatar
Warcraft 2. Allt var bra med det! Det var ju så förbannat tufft!

http://www.youtube.com/watch?v=ZU-n8UZM5Cc - det häftigaste som fanns!
Citera
2010-12-10, 01:25
Medlem
Lobbaaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speckis
Warcraft 2. Allt var bra med det! Det var ju så förbannat tufft!

http://www.youtube.com/watch?v=ZU-n8UZM5Cc - det häftigaste som fanns!
Speakern låter lite som Arnold Scwarznegger
Citera
2010-12-10, 01:25
Medlem
hymn2s avatar
gamla hederliga worms i 2d. vet inte vad det kallades men får galna nostalgi trippar när jag tänker tillbaka på bananbomberna mm. på andra plats väljer jag warcraft 2, mest för den ljuvliga musiken och ljuden när man klickade på byggnader. Deo gracias!

edit: http://www.youtube.com/watch?v=psGXIP6HoQw
Citera
2010-12-10, 01:26
Medlem
Funderat lite på vilket som för mig är det bästa spelet.. Resonerar som så att det spelet jag lagt allra flest timmar på borde vara det bästa och roligaste. Så då blir det utan tvekan

Battlefield 1942

(Tror jag är först med att nämna detta på den tiden oerhört nyskapande spel, först i genren tror jag)

Har lagt äckligt många timmar av mitt liv på det spelet och ännu fler därtill med o spela Desert Combat, en modifikation med moderna vapen och fordon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in