2010-12-10, 11:44
Medlem
Blyys avatar
Baldur´s Gate.

Det absolut bästa rollspelet som någonsin gjorts. Behöver jag säga något mer?
Citera
2010-12-10, 11:49
Medlem
gimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meganegerdase
Fifa 99 har en självklar plats i mitt hjärta! Det bästa spelet som någonsin gjorts!!!(:

Sen är det svårt... Finns ju så himla många....
Ett spel som är riktigt jäkla grymt är ju Rise of Nations: Thrones and Patriots, samtidigt som AoE2 är sjukt bra.... Nej jag gör helt enkelt så att jag håller mig till ett favoritspel:

FIFA 99

Word!

Helvete vad jag har lirat det spelet.
Citera
2010-12-10, 11:55
Medlem
Brnos avatar
Fallout 2. Bäst någonsin
Monkey island 2 Näst bästa någonsin
Citera
2010-12-10, 12:04
Medlem
ShanghaiJoes avatar
Minna favorit spel måste vara Warcraft 3 och Diablo 2, så jävla många minnen! Good Times
Citera
2010-12-10, 12:05
Medlem
Eustaches avatar
World of Warcraft. Spelade från några månader efter release till precis innan Burning Crusade kom ut. Jag har haft många episka raidkvällar framför datorn, oh ja sanna mina ord.

Edit: Bubblare: Half Life 2, otroligt spel.
Citera
2010-12-10, 12:05
Medlem
Ingoteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brno
Fallout 2. Bäst någonsin
Monkey island 2 Näst bästa någonsin
Tänkte säga samma sak ang 1a.

Fallout 2 är lätt det bästa spelet enligt mig. Så bra stridssystem, humor och framförallt känsla i det här spelet. Enda jag har att gnälla på är att spelet i sig på vissa sätt är ganska ofärdigt.
Citera
2010-12-10, 12:06
Medlem
Twatssons avatar
Pokemmon röd på gameboy, hade över 400h spenderat på det och hade alla 150 pokemons

Var väl 10 år sen + -.

Till PC skulle jag säga Heroes III of might and Magic
Citera
2010-12-10, 12:08
Medlem
Windforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falk.
Diablo 2, så många minnen och så mycket nostalgi!

Instämmer helt med Diablo 2.

Finns så många olika vägar, man började med softcore gick över till hardcore och var även en sväng på classic. Cowruns, ballruns och även mephisto. Hur många gånger har man inte rensat där? Även olika ladder reset och nya items i patcharna. Svårt och se ett bättre spel.

På min andra plats landar DAOC.

Jag tycker det var roligare än WOW. Kom innan wow fanns med. Fantastiskt spel!
Citera
2010-12-10, 12:14
Medlem
PappaZs avatar
1. World of Warcraft
Jag har spenderat alldeles för mycket tid framför WoW på grund av den oerhörda komplexiteten i spelet. Det som jag tror är en av de stora framgångsfaktorerna är genidraget att skapa två fraktioner så att du inte bara har spelet att bemästra utan även automatiskt en vi-och-dom-känsla. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att rolla något annat än horde efter att ha slagits för min sida i battlegrounds under 100-tals timmar.
Sedan var jag (har slutat spela ) aldrig någon skillad fighter, men jag kunde ändå göra stor nytta med taktiskt tänkande och utfyllnadsroller plus att jag var en jävel på att tjäna pengar.

2. GTA San Andreas/Vice city
Frihet!
Spel där du helt fritt kan välja att göra vad som faller dig in. Då menar jag inte det att du kan döda och ligga åt höger och vänster, utan friheten att kunna ta en bil du gillar och bara bränna runt och hitta kul saker att hoppa på eller att bara springa runt och utforska utan att det påverkar något av dina framgångar i spelet.

Sen, förlåt, måste jag som hedersomnämnande bara hylla de gamla Sierra-spelserierna; Kings Quest, Heros Quest, Space Quest. Det var pur lycka när man som 11-åring fick ett nytt spel att lösa. Mmmm. Oh the joy!
Citera
2010-12-10, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingotera
Tänkte säga samma sak ang 1a.

Fallout 2 är lätt det bästa spelet enligt mig. Så bra stridssystem, humor och framförallt känsla i det här spelet. Enda jag har att gnälla på är att spelet i sig på vissa sätt är ganska ofärdigt.

Testa att köra Fallout 2 restoration project nån gång. Där har de försökt återskapa de ofärdiga delarna. Annars håller jag med, Fallout 2 är på en obestridlig förstaplats.

Synd att Fallout 3 och Fallout New Vegas inte höll samma klass.
Citera
2010-12-10, 12:19
Medlem
Aghartas avatar
Civilization III och IV har resulterat i två sönderspelade datorer och två avhoppade högskoleutbildningar. Jag törs fan inte prova Civilization V.
Citera
2010-12-10, 12:20
Medlem
Rillejaevels avatar
QuakeWorld
Det är ett givet svar då jag gillar fps och det har fortfarande inte kommit ut nåt som kan slå den action som finns i den här guldklimpen från -96 =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in