2008-05-27, 02:19
  #253
Medlem
Till skillnad från de flesta svar i den här tråden kan jag utan problem nämna ETT spel som jag tycker är världens bästa genom tiderna:

Zelda: Ocarina of Time

På ett sätt blir jag lite sorgsen när tänker på hur fantastiskt spelet var(är). Eftersom jag är övertygad om att det aldrig, då menar jag aldrig, kommer göras ett sådant spel igen. ALLT är perfekt i Ocarina of Time, storyn oslagbar, musiken fantastisk och grafiken helt underbar.

Och notera att jag har flera seriösa undersökningar samt omröstningar som stärker mitt val. Zelda: Ocarina of Time ÄR världens genom tiderna bästa spel.
Citera
2008-05-27, 02:24
  #254
Bannlyst
Fallout 2 är nog det bästa jag spelat. Total frihet att göra vad fan man vill. En stor icke-linjär värld att utforska.
Citera
2008-05-27, 06:28
  #255
Medlem
devilspawns avatar
Outcast! utan tvekan, har aldrig spelat ett sådant bra spel, perfekt ai, perfekt musik, perfekt grafik, perfekta miljöer, enorm mysfaktor till spelet, man kan bara älska det
Citera
2008-05-30, 22:10
  #256
Medlem
Belsebs avatar
Utan att plöja igenom hela tråden,

Zelda: ocarina of time!
Citera
2008-05-31, 15:54
  #257
Medlem
unreal tournament spelen är definitivt dom bästa multi-player fps spelen imo. sjukt roligt kan man ha på lan.
Citera
2008-05-31, 16:57
  #258
Medlem
Old Insights avatar
Monkey Island II: LeChuck's Revenge

Sällan jag har haft så roligt som jag hade med detta lir!
Citera
2008-05-31, 16:59
  #259
Bannlyst
WC3 eller Zelda : OOT
Citera
2008-05-31, 17:01
  #260
Medlem
Gta IV och CS:S

jag vet.. dålig smak ,haha
Citera
2008-05-31, 17:01
  #261
Bannlyst
Diablo 2 för tillf.
Citera
2008-05-31, 17:44
  #262
Medlem
Titus pollos avatar
Call of Duty serien. Svårslagen känsla i vapnen (och framförallt hitboxarna som är så mycket mer realistiska än i CS) och fartfyllt ös i singleplayer utan att hamna i Doom eller Unrealträsket.

Heretic 2 var härlig för den lyckades förmedla en skrämmande känsla, mycket tack vare djävulskörerna i bakgrunden.

Zillion, ett Sega spel på 80-talet som drog in mig i spelträsket. I princip ett plattformsspel med manga grafik. Det första spelet där man fick tänka till lite.
Metroid, ett annat liknande spel på 80-talet.
Citera
2008-05-31, 18:09
  #263
Medlem
Schloooks avatar
Phantasie III: Wrath of Nikademus är lätt världens bästa spel, alla kategorier. Jag kan spendera timmar framför skärmen med detta mästerverk. Stämningen, figurerna, upptäckandet... det är underbart!

Phantasie är en spelserie som alltid levererar äkta känsla. Av någon anledning så tröttnar jag aldrig på dessa spel. Vilket humör jag än är på så kan jag alltid plocka fram Phantasie III och liiiiira sönder det tills fingrarna blöder!
Citera
2008-05-31, 18:12
  #264
Medlem
utgår från att det blir samma svar från mig som från många andra:
Zelde - Ocarina of Time. Heeeeelt jävla perfekt på alla sätt och vis
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in