Till skillnad från de flesta andra Zelda fansen säger jag Majoras Mask istället för Ocarina of time.
Abstrakt, experimentellt, estetiskt tilltalande och jävligt kul.
En Dali tavla på burk.
Världens bästa spel? Urgh, nu blir det svårt här. Haha, det finns minst fem spel jag ständigt kallar "världens bästa spel", men ska man välja ett, får det bli...
Metal Gear Solid. Oja! Underbar story, underbara karaktärer, utmanande, härliga boss-fighter och riktigt roligt att spela. Jag vet inte hur många gånger jag har spelat igenom det, men jag kommer aldrig att tröttna. Nu blir jag sugen på att göra det igen, faktiskt.
Online: Just nu är det bara left 4 dead som gäller.
Single: FFVII helt klart. Så underbar story så det är inte sant. Det märks verkligen att mycket kärlek är nerlagt i det spelet. Jag har och kommer alltid att älska det spelet. Dock så hoppas jag inte på att det kommer en remake. Det skulle förstöra spelets nostalgiska känsla på något sätt.
[Edit] Vid närmare eftertanke så tror jag att WC3 toppar min onlinelista. Grymt bra balanserat och många valmöjligheter om man inte vill köra klassiska 1on1 eller 4on4 och det där i mellan.
__________________
Senast redigerad av Norlin 2009-02-09 kl. 15:50.
Om jag inte räknar med Black Isle Studios rollspel eller Morrowind så går nog min röst på...
Rome Total: War - Europa Barbarorum
Världens bästa strategispel som blandar turn-baserad taktik med de fetaste fältslagen i 3D man kan tänka sig. Modden EB gör dessutom orginalspelet 10x gånger bättre med större karta, mer units, balansering och dessutom så är hela modden historiskt korrekt med soldater och teknologin som existerade i verkligheten c.a 200BC.
Ett måste för varje strategifantast och historiefreak.