ooo svårt....men ju mindre jag var ju mer "magiska" upplevde jag spelen....spelar knappt nuförtiden....command & conquer (det allra första, 1995) vinner nog
går att ladda hem lagligt här: http://www.commandandconquer.com/intel/default.aspx?id=61#NewsMain
det känns som att datorspelsutvecklingen har fastnat rejält tycker jag, vi borde vara vid hologramskärmar och bättre grafik vid det här laget och evolverade spelsystem.
wii har kommit en bit på vägen i rörelseinteraktivitet.
själv tänker jag arbeta för ett portabelt system, kanske inbyggt i alla framtidens mobiltelefoner (antingen med telefonen som resursbas, eller en avlägsen server). Iaf ska man ha speciella glasögon, linser eller ett system som projicerar direkt in i ens sinne/verklighetsuppfattning. VR. medföljer gör också ett gps-liknande system.
Hela upplevelsen är att man kan springa omkring utomhus, såväl som inomhus i olika spel. Man kommer kunne hålla i olika vapen, och känna dom som om dom vore verkliga, men vid en hit behöver man inte nödvändigtvis programmera in "smärta", kan ju programmera in "kittling" eller nån annan känsla istället. Man kan ha prickskytte mot kompisarna i bussen eller tillsammans skjuta på projicerade figurer som passerar utanför, vad du ser - ser alla som har utrustningen och är med i ditt spel.
finns ju oändliga varianter av spel...både med och utan våld som tema
Det här systemet ger många fördelar inte bara på datorfronten, arkitekter kan uppleva sina kreationer virtuellt på ett helt annat vis. Läkare kan operera och undersöka patienter på sätt som ännu inte tänkts.
på andra arbetsplatser som industri och militär kan maskiner och andra elektroniska system integreras på ett helt nytt sätt.
total femsinnes VR och portabel femsinnes VR ftw!
(VR = Virtual Reality = Virtuell Verklighet)
alla förstelnade, överviktiga och halvt ihjälsvultna datorspelsfantaster skulle snart bli värsta atleterna, inte längre skulle det vara så tomt på människor utomhus heller
går att ladda hem lagligt här: http://www.commandandconquer.com/intel/default.aspx?id=61#NewsMain
det känns som att datorspelsutvecklingen har fastnat rejält tycker jag, vi borde vara vid hologramskärmar och bättre grafik vid det här laget och evolverade spelsystem.
wii har kommit en bit på vägen i rörelseinteraktivitet.
själv tänker jag arbeta för ett portabelt system, kanske inbyggt i alla framtidens mobiltelefoner (antingen med telefonen som resursbas, eller en avlägsen server). Iaf ska man ha speciella glasögon, linser eller ett system som projicerar direkt in i ens sinne/verklighetsuppfattning. VR. medföljer gör också ett gps-liknande system.
Hela upplevelsen är att man kan springa omkring utomhus, såväl som inomhus i olika spel. Man kommer kunne hålla i olika vapen, och känna dom som om dom vore verkliga, men vid en hit behöver man inte nödvändigtvis programmera in "smärta", kan ju programmera in "kittling" eller nån annan känsla istället. Man kan ha prickskytte mot kompisarna i bussen eller tillsammans skjuta på projicerade figurer som passerar utanför, vad du ser - ser alla som har utrustningen och är med i ditt spel.
finns ju oändliga varianter av spel...både med och utan våld som tema
Det här systemet ger många fördelar inte bara på datorfronten, arkitekter kan uppleva sina kreationer virtuellt på ett helt annat vis. Läkare kan operera och undersöka patienter på sätt som ännu inte tänkts.
på andra arbetsplatser som industri och militär kan maskiner och andra elektroniska system integreras på ett helt nytt sätt.
total femsinnes VR och portabel femsinnes VR ftw!
(VR = Virtual Reality = Virtuell Verklighet)
alla förstelnade, överviktiga och halvt ihjälsvultna datorspelsfantaster skulle snart bli värsta atleterna, inte längre skulle det vara så tomt på människor utomhus heller
