2007-09-26, 21:42
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Farbror har god spelsmak, tveklöst. Du tog upp nästan alla av mina personliga favoriter. Jag skulle egentligen bara behöva tillägga Mario Kart 64. Vad är det egentligen som gör det så svårt att tillverka vettiga spel nuförtiden? Det senaste spelet jag riktigt fastnade för var väl Deus Ex, och det släpptes ju ändå för 7 år sedan, detta trots att dator- och tv-spel är mitt primära fritidsintresse (snarare läsa och skriva om än spela, nuförtiden).

Haha, du skulle ha för farbror

Är väl inte sådär superförtjust i bilspel, men måste jag välja ett så blir det nog Mario Kart 64. SNES-versionen är inte dum den heller.
Citera
2007-11-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Startcraft
Age of Empires: The rise of rome
Diablo II
Håller helt med, fast byt ut AoE mot AoE II. Större strider, lika mycket strategi.
Citera
2007-11-26, 00:19
Medlem
Att skriva att World of warcraft är det bästa spelet någonsin i denna tråden är väl antagligen som att svära i kyrkan Men inget spel har gett mej så många timmars nöje som wow
Citera
2007-11-26, 01:01
Medlem
Frostnatts avatar
Super mario 64 (möjligen Super mario Galaxy istället, har inte spelat tillräckligt mycket
Planescape: Torment
Resident Evil 4
Zelda: Twilight Princess (ja det är det bästa, sluta nu tjafsa )
ICO

Där har vi fem av de bästa, några andra som är värda är nämda av andra i tråden men alla som sagt WoW borde straffas på något sätt.
Citera
2007-11-26, 13:27
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Diablo 2 är väl det spel jag spenderat mest tid på. Ledde europaladdern ett tag. Men det spelade man mest för pvp och communityn. Tror man hade ledsnat ganska snabbt om det bara var singleplayer. Så får nog kalla det för det bästa spelet för mig.

Haha. Då blev du väl sne när namnet FALUKROPP var upptaget!!
Gissa av vem??

/VV
Citera
2007-11-27, 15:17
Medlem
Hypnososs avatar
MASS EFFECT

Instant classic.
Citera
2007-11-27, 15:51
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Haha. Då blev du väl sne när namnet FALUKROPP var upptaget!!
Gissa av vem??

/VV

Haha, som char då? Hade kontot *falukropp ett bra tag där, har för mig det var i 1.09 och 1.10. Inte lirat 1.11 alls, och hade andra konton mellan 1.03 och 1.08
Citera
2007-11-27, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Super mario 64 (möjligen Super mario Galaxy istället, har inte spelat tillräckligt mycket
Planescape: Torment
Resident Evil 4
Zelda: Twilight Princess (ja det är det bästa, sluta nu tjafsa )
ICO

Där har vi fem av de bästa, några andra som är värda är nämda av andra i tråden men alla som sagt WoW borde straffas på något sätt.

Men jag måste ju tjafsa - det är inte det bästa!
Jag har spelat Twilight Princess ett tag nu och måste säga att jag tycker att det är riktigt bra men jag är en äkta nostalgiker - jag kan inte bara släppa taget om mina barndomsminnen.

Och egentligen, vilket spel är bäst, Super Mario 64 eller Super Mario Galaxy? Det har varit mycket fram och tillbaka angående detta. Båda spelen är riktigt fina, men jag måste säga Super Mario 64, med Galaxy hack i häl..
Citera
2007-11-27, 18:28
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmpreX
Men jag måste ju tjafsa - det är inte det bästa!
Jag har spelat Twilight Princess ett tag nu och måste säga att jag tycker att det är riktigt bra men jag är en äkta nostalgiker - jag kan inte bara släppa taget om mina barndomsminnen.

Och egentligen, vilket spel är bäst, Super Mario 64 eller Super Mario Galaxy? Det har varit mycket fram och tillbaka angående detta. Båda spelen är riktigt fina, men jag måste säga Super Mario 64, med Galaxy hack i häl..

Twilight Princess gör ju egentligen inget nytt, spelet tar bara alla element ur tidigare delar och gör det bättre.

Nostalgi är farligt... akta er för att sjunka ner för djupt i retroträsket.
Citera
2007-11-27, 18:52
Medlem
Emols avatar
diablo 2 + exp
Citera
2007-11-27, 21:15
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Final Fantasy VII är det klart bästa spel jag spelat. (oavsett genre).

+1
Citera
2007-11-27, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Twilight Princess gör ju egentligen inget nytt, spelet tar bara alla element ur tidigare delar och gör det bättre.

Nostalgi är farligt... akta er för att sjunka ner för djupt i retroträsket.

Jag har båda fötterna djupt i träsket..

Nu har man kommit en bit in i Twilight Princess och jag tycker att spelet är riktigt fint, men när jag var mindre så var jag mer eller mindre en oerhörd spelfantast och direkt när jag kom hem så ville jag spela, spela.

Vad ska jag säga? Ska spela klart Twilight Princess och sedan avgöra, men det lutar åt att jag stannar kvar i "träsket"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in