2005-11-04, 11:27
Medlem
Peta_Es avatar
Unreal Tournament från 99 - Ett av de FPS'en såsom CS levt länge och väl, med en ständig ström av nya spelare, dock inte med några pengar inblandade som i CS utan enbart 'äran'.

Grafiken stryker på foten, men spelkänslan och banornas planering är helt suveräna!
Citera
2005-11-04, 13:01
Medlem
Big Ms avatar
Civ 2
Ett stort steg framåt från ettan.
Sedan tog Civ 3 ett halvt steg tillbaka igen. Gillar fortfarande 2:an bäst även om kultur var en bra idé.
Citera
2005-11-04, 13:17
Medlem
olle947s avatar
CS har jag säkert suttit 6 månader i streck med.. om man räknar ihop allt.

Annars BF 1942.
Dom nya spelen känns tråkiga på något sätt :/
Citera
2005-11-04, 13:20
Medlem
Serrus avatar
Om man mäter bästa spelet alla tider blir det ju svårt för äldre spel att mäta sig. Här är några av dom spelen som jag tycker rockar därför att dom haft mest inflytande på mig vid den tidpunkt de släpptes:

Wings - Amiga - Helt underbart flygarspel. Det jag minns mest är att stämningen är helt underbar i spelet. Det kändes som man var och patrullerade ovanför Verdun (eller var det nu var man slogs under första världskriget). Finns som freeware hos cinemaware tror jag.

Deluxe Skijump 3.0 - PC - Så fult, så svårt, så fattigt ...men ändå så underbart. Fastnade för denna backhoppningssimulator på en gång och har nog spelat det mer än de flesta kartongförpackade spel som står i hyllan.

Resident Evil - PS - Det första spelet var så underbart för att man aldrig tidigare hade sett något liknande, jag sket mer eller mindre på mig varje gång jag gick in ett nytt rum. Efterföljarna är väl bra de med men det första var (och är) något speciellt.

finns många andra spel som påverkat mig mycket: Civ, punch out, c&c och many, many more.
Citera
2005-11-04, 13:49
Medlem
Hmmm... Bästa och roligaste spel är inte samma grej för mig.
Bästa spel för mig är Silent Hill 3
men roligaste spelet måste vara Spy vs Spy spelen på c64
Citera
2005-11-04, 13:59
Moderator
Sun Rulers avatar
Svårt att bestämma vilket spel jag haft störst spelglädje med och samtidigt är bäst...singleplayer är det utan tvekan Civ 1.

Sedan har jag haft roligaste att spela mot en polare på Tekken 2 (PS) och NHL 2004.
Citera
2005-11-04, 14:56
Medlem
ugglans avatar
civ1 / civnet
half-life
operation flashpoint
everquest

dessa har nog varit minna största tidsockupationer.
Citera
2005-11-04, 15:02
Medlem
klåfingrigs avatar
Starcraft, det enda strategispelet som typ kräver strategi, ja wc3 håller väl lite klass det med.
Citera
2005-11-04, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klåfingrig
Starcraft, det enda strategispelet som typ kräver strategi, ja wc3 håller väl lite klass det med.
Generals tycker jag också kräver stratergi, mer än wc3 enligt mig
Citera
2005-11-04, 19:28
Medlem
techno_the_kings avatar
Skulle nog vara half-life 2 skaffade mig min dator enbart pga det spelet,men det finns många andra spel som är minst lika bra tex Mario-kart
Citera
2005-11-04, 21:33
Medlem
Bruce Waynes avatar
Det första spel som gav mig en riktigt stor spelupplevelse var The Last Ninja i mitten av 1980-talet. Så fruktansvärt bra, grym musik och stor atmosfär trots den med dagens mått mätt simpla grafiken och handlingen.

På senare år så är det Metal Gear Solid 1 & 2 som gett mig de största upplevelserna, jag föredrar spel som har en tung story och liknar film så mycket som möjligt, vilket dom verkligen gör - jag uppskattar också spel med variation, vilket MGS har med råge.

Men världens bästa spel är såklart Tetris. Genialt och samtidigt så enkelt.
Citera
2005-11-05, 05:30
Medlem
Thezas avatar
Fahrenheit.. helt klart... helt underbart spel, har dock inte kommit till slutet än som alla säger var dåligt... men men.. får se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in