• 1
  • 2
2015-11-07, 23:54
Medlem
Politice-Rectams avatar
Mannen var tungt beväpnad med flera vapen och han greps bredvid asylboendet. Han hade med sig en kulsprutepistol och ett handeldvapen. Detta skedde i Helsigfors 5/11.

Mannen hade visat vapnen åt asylanterna och greps innan den möjligtvis planerade haram-slakten verkställdes. Han är anhållen misstänkt för beredelse av brott mot liv och hälsa. Polisen har inte släppt information om det erkänner mannen att han försökte begå en masslakt, eller yrkar mannen till exempel att han försökte bara skrämma asylanterna.

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/1...ingforlaggning

Det är faktiskt överraskande att det inte har hänt några skjutningar inriktade mot flyktingar (i båda länder), med tanke på den upptrappade situationen.
Senast redigerad av Politice-Rectam 2015-11-08 kl. 00:46.
Citera
2015-11-08, 04:10
Bannlyst
Go Finland!

Finnarna har inte blivit psykade av någon sorts ''Stockholmssyndrom-PK-psykos'' som svenskar har råkat ut för iom 200 år av fred. Finnarna har stridit mot en av världens största forna makter och är betydligt mer medvetna än naiva Sverige...

Att inte vara tolerant i dessa avseenden är en styrka och inte en svaghet. ''Flyktingarna'' är ju ändå uteslutande lyxmigranter som kommer från diverse länder som Afghanistan, Irak och Iran där det inte råder krig...
Citera
2015-11-08, 04:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Nja inte så förvånande. Finnar är likt svenska svenskar ett civiliserat folk som också kan tänka själva. Alla inser liksom att inte något av detta är invandrarnas fel egentligen. De tar bara typ tillfället i akt.
Citera
2015-11-08, 04:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Go Finland!

Finnarna har inte blivit psykade av någon sorts ''Stockholmssyndrom-PK-psykos'' som svenskar har råkat ut för iom 200 år av fred. Finnarna har stridit mot en av världens största forna makter och är betydligt mer medvetna än naiva Sverige...

Att inte vara tolerant i dessa avseenden är en styrka och inte en svaghet. ''Flyktingarna'' är ju ändå uteslutande lyxmigranter som kommer från diverse länder som Afghanistan, Irak och Iran där det inte råder krig...

Vad kan man säga mer än att jag håller med 100%. Tydligen hade GM tillräckligt i huvudet för att inte begå massmord men poängen gick nog hem ändå.

Lyxflyktingar, åk hem
Citera
2015-11-08, 07:39
Bannlyst
Synd att han inte han göra något.

mer stake i finnar.
Citera
2015-11-08, 07:44
Medlem
Fel fokus. De facto är bladingarna är bara symptomet, om man vill göra skillnad skall man angripa sjukdomen i stället. I Finland hittar man de sjukdomsalstrande oftast i Helsingfors i Sverige i Stockholm. Men det är inget jag personligen rekommenderar, men om man nu måste, är bladingarna fel ände.
Senast redigerad av Pingubengt 2015-11-08 kl. 07:47.
Citera
2015-11-08, 07:55
Medlem
Var han på fyllan? Verkar ju korkat att visa upp vapnen och hålla på, det är väl bara och gå in och "unleash hell" om man nu bestämt sig för det.
Citera
2015-11-08, 08:03
Medlem
Uplands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoHITLER
Var han på fyllan? Verkar ju korkat att visa upp vapnen och hålla på, det är väl bara och gå in och "unleash hell" om man nu bestämt sig för det.
Exakt, var finns beviset för att han "försökte begå massmord"? Om man vill skjuta någon så är det väl bara att sikta och trycka av. I brist på fler detaljer tycks det som det enda som går är styrka är olaga hot och olaga vapeninnehav såvida han saknar licens. Låter mer som en förvirrad person som har smält en säkring.
Citera
2015-11-08, 08:06
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Mannen var tungt beväpnad med flera vapen och han greps bredvid asylboendet. Han hade med sig en kulsprutepistol och ett handeldvapen. Detta skedde i Helsigfors 5/11.

Mannen hade visat vapnen åt asylanterna och greps innan den möjligtvis planerade haram-slakten verkställdes. Han är anhållen misstänkt för beredelse av brott mot liv och hälsa. Polisen har inte släppt information om det erkänner mannen att han försökte begå en masslakt, eller yrkar mannen till exempel att han försökte bara skrämma asylanterna.

http://svenska.yle.fi/artikel/2015/1...ingforlaggning

Det är faktiskt överraskande att det inte har hänt några skjutningar inriktade mot flyktingar (i båda länder), med tanke på den upptrappade situationen.

Var har du fått information om den "planerade haram-slakten"?
det stod ingenting i länken du bifogade iaf.
Jag vet att engelsmännen kan vara extrema djurvänner, men finnarna?
Citera
2015-11-08, 08:12
Medlem
styrlunds avatar
Ts påstår att personen "visat" vapnen för folk. Artikeln som Ts länkar till nämner inget om något uppvisande av vapen.
Väldigt osammanhängade hela den här grejen.
Jag är väldigt nyfiken på den påstådda vapenviftaren är. Med tanke på finlands vapenlagar, lär det inte vara Pekka 35 bilmekaniker som sneat på kosken och longtriiiink.
Kanske en FF som kom av sig.
Citera
2015-11-08, 10:04
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Ts påstår att personen "visat" vapnen för folk. Artikeln som Ts länkar till nämner inget om något uppvisande av vapen.
Väldigt osammanhängade hela den här grejen.
Jag är väldigt nyfiken på den påstådda vapenviftaren är. Med tanke på finlands vapenlagar, lär det inte vara Pekka 35 bilmekaniker som sneat på kosken och longtriiiink.
Kanske en FF som kom av sig.

Redaktionen gjorde ett konstigt val och skrev om uppvisandet i kommentarerna efter att folk gnällde om att en så viktig artikel innehåller inte mer information.

Vad är en FF?

Citat:
Var har du fått information om den "planerade haram-slakten"?
det stod ingenting i länken du bifogade iaf.
Jag vet att engelsmännen kan vara extrema djurvänner, men finnarna?

Mannen är anhållen för förberedelse av brott mot liv och hälsa och var tungt beväpnad. Slakt är en metonym för massmord.
Citera
2015-11-08, 11:11
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Fel fokus. De facto är bladingarna är bara symptomet, om man vill göra skillnad skall man angripa sjukdomen i stället. I Finland hittar man de sjukdomsalstrande oftast i Helsingfors i Sverige i Stockholm. Men det är inget jag personligen rekommenderar, men om man nu måste, är bladingarna fel ände.

Väldigt svår fråga. Om man vill minska invandringen och anser att man kan mörda människor, tror jag att mord av människor som tillhör pk-eliten orsakar bara det att opinionen svänger till mer pk och invandringskritiker framstår som extrema, medan slakt av asylanter skulle ha en avskräckande effekt. Själv anser jag att det är fel att mörda flyktingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in