2015-11-08, 15:34
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Redaktionen gjorde ett konstigt val och skrev om uppvisandet i kommentarerna efter att folk gnällde om att en så viktig artikel innehåller inte mer information.

Vad är en FF?

Mannen är anhållen för förberedelse av brott mot liv och hälsa och var tungt beväpnad. Slakt är en metonym för massmord.

Nej, han är anhållen för vapenbrott enligt artikeln. Du är helt fel ute.
Citera
2015-11-08, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nja inte så förvånande. Finnar är likt svenska svenskar ett civiliserat folk som också kan tänka själva. Alla inser liksom att inte något av detta är invandrarnas fel egentligen. De tar bara typ tillfället i akt.

Jo just det.... var det inte en finne som sköt ihjäl ett par 100 på en skola för ett par år sen?
Citera
2015-11-08, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jo just det.... var det inte en finne som sköt ihjäl ett par 100 på en skola för ett par år sen?
Nej.
Citera
2015-11-08, 15:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Finland har ju haft en del skolskjutningar, men rekordet ligger vad jag vet på 11 döda vid skolmassakern i Kauhajoki 2008.
Citera
2015-11-08, 16:50
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Nej, han är anhållen för vapenbrott enligt artikeln. Du är helt fel ute.

Artikeln är väldigt dåligt skriven måste jag säga. Den här uppgiften är i sin tur från http://www.metro.fi/uutiset/a1387815214883
Citera
2015-11-08, 18:15
Medlem
retepm.s avatar
Är det verkligen en finne som är skyldig kan lika gärna vara en asylant.
Citera
2015-11-08, 19:32
Medlem
BaraBiffens avatar
Förstår verkligen inte alla inavlade som ska ge sig på oskyldiga random människor? Kasta en påse skit på politiker eller nåt men att skjuta ihjäl oskyldiga ? Så hjärndött och så fel.
Citera
2015-11-08, 20:11
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Är det verkligen en finne som är skyldig kan lika gärna vara en asylant.

I just det här fallet låter det inte så troligt att en asylant kör med bil till en annan flyktinganläggning. GM var alltså inte intagen i boendet och vapnen var i en bil.
Citera
2015-11-08, 20:19
Medlem
Nehejs avatar
Att folk hyllar sånt här beteende är fan i mig sorgligt. Men det kanske är jag som är konstig för att jag inte tycker att man ska bedriva massaker på folk.
Citera
2015-11-08, 20:50
Medlem
Sighajs avatar
Så dåren åker ut till förläggningen, visar upp sina vapen och låter dem ringa polisen, han stannar kvar i området så han kan gripas lugnt och stilla när polisen kommer.. Antar att det inte tar 30 min som i Sverige för finska polisen att komma fram, men han lär ju fått vänta ett tag iaf..
Helt klart ett psykfall som desperat ropar på uppmärksamhet/hjälp..
Citera
2015-11-09, 09:09
Medlem
adddicts avatar
Min fråga är hur fan man misslyckas med en sån här plan?
Om han nu var seriös med att göra detta. Varför i helvete drar man då dit för att visa upp sina vapen, innan själva slakten? Otroligt!
Citera
2015-11-09, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Min fråga är hur fan man misslyckas med en sån här plan?
Om han nu var seriös med att göra detta. Varför i helvete drar man då dit för att visa upp sina vapen, innan själva slakten? Otroligt!

Han var väl där för att sälja vapnen. Därför bara häktad för innehav av vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in