2015-11-08, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Bra gjort! Men vad var det som hände just då?

Alla vet vad som hände den 10 augusti, propagandaTV vart inte helt redo varpå man började sändningen 19.30 den 12 augusti med att säga att det är typ tryggare än någonsin i Sverige allt enligt "professor" Jerzy, FAKTISKT flera ggr, sen går man över till rapporteringen om IKEA.
En mörk dag den 10 augusti men en mörkare dag den 12 augusti, då man blev varse i vilken åsiktsdiktatur man lever i. Jo, jag vet, många visste om detta före mig, men många går till sina jobb o sköter sina liv o lämnar annat åt myndigheter att sköta för vilka man har förtroende för / tar för givet att de sköter, man ack. SVT är sju(k)klöverns propagandakanal tillsammans med msm-tidningarna. Vill man ha "neutral" nyhetsrapportering om Sverige så kan man titta på nrk eller drk i första hand inte svt
ALDRIG MERA SVT!! tvi tvi tvi
Citera
2015-11-08, 14:47
Medlem
Dom kommer förmodligen att höja avgiften ännu mer i framtiden när alla muslimer vill ha kanal Alahu Ahkbar.
Citera
2015-11-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Nej det vore ju sjukt att ta det som en skatt! Bättre att några få betalar, som vill ha TV och ett stort gäng till som också har TV åker snålskjuts.

Du har helt rätt i att det skulle vara orättvist om alla betalade några ynka ören istället via skattesedeln.

Precis på samma sätt som att det är helt sjukt att man får betala skatt som går till skolan fast man själv inte har barn, till vården fast man själv är frisk, till vägarbeten på vägar man själv inte använder, till parker, museer, bibliotek och annat som man själv inte nyttjar.

... eller? Tänkte du bara fel, eller är du så korkad på riktigt?! SJÄLVKLART borde public service gå via skattesedeln. Man behöver inte ha en TV eller sätta sig och titta på Kalle Anka på julafton för att "ta del av" eller ha nytta av SVT. För mig är det helt solklart att nuvarande system är det som är orättvist. Helt åt helvete, rent av. Och strider mot alla regler och principer vi kör vad gäller allt annat.

Betalar du bensin till din polarens bil också trots att du inte kör den? Exakt samma resonemang.

Att du sen nämner vården är rätt komiskt, en vård som inte ens funkar och hade då hellre sett att man betalade skiten själv om man kom snabbare fram i kön. Jag har nu väntat 8 månader för mitt ryggproblem, bra vård.
Citera
2015-11-08, 17:31
Medlem
Tycker att SVT/SR har misslyckats fatalt med sitt uppdrag att vara opartiskt.
Min åsikt är att radiotjänst en myndighet som hör hemma i stater som Nordkorea.
Citera
2015-11-08, 17:34
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejk86
Tycker att SVT/SR har misslyckats fatalt med sitt uppdrag att vara opartiskt.
Min åsikt är att radiotjänst en myndighet som hör hemma i stater som Nordkorea.

Ja det är ju inte precis en hemlighet att de flesta inom media röstar S/V/MP.
Inte ens lärare är ju partiska.. Finns mängder med exempel på lärare som vägrat ge elever som stöttat SD betyg osv...

Detta hör ju inte riktigt hit dock...

Tv-avgift är skit.. Jag lyssnar inte på SR-Radio och kollar inte på SVT..
Men betalar gör jag ändå....
Citera
2015-11-08, 17:44
Medlem
Readyfreddies avatar
Man kan ju fundera på om SVT/SR inte levde upp till sitt uppdrag på den tiden när det fanns 1 tv-kanal och ett par radiokanaler. Levde svenska folket i fara då eller vad är det som gör att man nu måste ha 100? gånger så mycket sändningstid.

Satte Bengt Öste, Gunnar Arvidsson och gänget också sprätt på miljardbelopp?

Hade det inte fortfarande räckt med en tv-kanal och en radiokanal?
Citera
2015-11-08, 17:50
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Ja det är ju inte precis en hemlighet att de flesta inom media röstar S/V/MP.
Inte ens lärare är ju partiska.. Finns mängder med exempel på lärare som vägrat ge elever som stöttat SD betyg osv...

Detta hör ju inte riktigt hit dock...

Tv-avgift är skit.. Jag lyssnar inte på SR-Radio och kollar inte på SVT..
Men betalar gör jag ändå....

Varför i hela världen betalar du?
Citera
2015-11-08, 18:03
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon
Nej det vore ju sjukt att ta det som en skatt! Bättre att några få betalar, som vill ha TV och ett stort gäng till som också har TV åker snålskjuts.

Du har helt rätt i att det skulle vara orättvist om alla betalade några ynka ören istället via skattesedeln.

Precis på samma sätt som att det är helt sjukt att man får betala skatt som går till skolan fast man själv inte har barn, till vården fast man själv är frisk, till vägarbeten på vägar man själv inte använder, till parker, museer, bibliotek och annat som man själv inte nyttjar.

... eller? Tänkte du bara fel, eller är du så korkad på riktigt?! SJÄLVKLART borde public service gå via skattesedeln. Man behöver inte ha en TV eller sätta sig och titta på Kalle Anka på julafton för att "ta del av" eller ha nytta av SVT. För mig är det helt solklart att nuvarande system är det som är orättvist. Helt åt helvete, rent av. Och strider mot alla regler och principer vi kör vad gäller allt annat.

En TV är ett fritt val, och trots att du verkar ha svårt att förstå det, så har massor av människor faktiskt helt frivilligt valt bort att ha en! Helt! Tittar ingenstans!

S k public service fyller ingen livsnödvändig funktion för samhället. Det är en underhållningskanal med politiska undertoner, som ska gå att välja bort i demokratisk ordning.

Det vore en barnlek att koda SVT till TV-apparater och via nätet. Men man vill inte, för att man suktar så efter oss som inte tittar. Hur man ska kunna försöka tvinga oss att betala, t ex genom att göra om licensen till en skatt. Jag vill snarare ha bort fler saker från skattsedeln, som inte hör hemma där, än att lägga till fler saker.
Citera
2015-11-08, 18:16
Medlem
Har så otroligt svårt med konceptet som flera nämnt här innan. Låt de som vill ha public service/betalar radiotjänst ha det då.
Citera
2015-11-08, 18:20
Medlem
Förstår inte varför SVT/SR kan finansieras av reklam precis som övriga aktörer på marknaden, SVT skulle fortfarande kunna ha en granskningsnämd som säkerställer dess "oberoende" och "bildande" samhällsfunktion.
Citera
2015-11-08, 19:02
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Varför i hela världen betalar du?

Jag orkar inte med något tjat ifrån Radiotjänst.. Dom har varit här två gånger under tiden jag bott här och knackat på... Har egentligen bara inte orkat säga upp det helt enkelt.
Citera
2015-11-08, 20:40
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sessovic
Har så otroligt svårt med konceptet som flera nämnt här innan. Låt de som vill ha public service/betalar radiotjänst ha det då.

Kan bara hålla med, gör det möjligt att spärra public service för den som så önskar.
Och låt dom som vill ha kvar skiten betala för det.
Men se det går ju inte... för då lär public service gå i konkurs.

Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag orkar inte med något tjat ifrån Radiotjänst.. Dom har varit här två gånger under tiden jag bott här och knackat på... Har egentligen bara inte orkat säga upp det helt enkelt.

Tjat ja, nästan på telefonterror skulle jag vilja kalla det.
Och dom blir allt mer desperata dom där "handläggarna" som jobbar på resultatbaserad lön när det gäller att kräva in "avgiften".

Jag fick ett telefonsamtal för drygt två månader sedan när jag låg och sov en kväll runt klockan 19, jag svarade eftersom jag har en form av jour och när kärringen presenterade sig och sa sig ringa från Radiotjänst bad jag henne dra åt helvete då jag blev mäkta sur över att bli väckt.
Samtalet tog 7 sekunder och hon fick knappt en syl i vädret.

Det gick drygt en vecka så kom det en faktura där det stod att jag hade anmält tv-innehav!

Hur fan gick det till?

Jag skrev till Radiotjänst och begärde omprövning av beslutet och bad att få ta del av vad som låg bakom beslutet, jag fick ett brev där det stod att min begäran om omprövningen hade avslagits och ett par papper där det stod att handläggaren intygade att hon hade frågat mig om jag hade tv-innehav varpå jag hade svarat ja och att jag sedan snabbt hade lagt på luren.

En ren jävla lögn från handläggaren!

Jag betalade fakturan eftersom jag vet att Radiotjänst och kronofogden har ett mycket bra samarbete.

Sedan skrev jag i min ilska ett brev som skulle vara en överklagan men som blev ett brev som osade av svordomar och massa fula ord där jag förklarade vad jag tyckte om handläggaren och Radiotjänst, det var nästan så jag skämdes för min meningsuppbyggnad i brevet.
Jag tänkte väl som så att får jag inget svar så gör jag en avanmälan helt enkelt. Vilket jag också gjorde efter ytterligare 5-6 dagar.
Döm om min förvåning när jag en tid senare får ett brev där det står att min överklagan är godkänd och att jag ska få ALLA pengarna tillbaka för hela fakturan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in