Citat:
Ursprungligen postat av
sessovic
Har så otroligt svårt med konceptet som flera nämnt här innan. Låt de som vill ha public service/betalar radiotjänst ha det då.
Kan bara hålla med, gör det möjligt att spärra public service för den som så önskar.
Och låt dom som vill ha kvar skiten betala för det.
Men se det går ju inte... för då lär public service gå i konkurs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Parkour
Jag orkar inte med något tjat ifrån Radiotjänst.. Dom har varit här två gånger under tiden jag bott här och knackat på... Har egentligen bara inte orkat säga upp det helt enkelt.
Tjat ja, nästan på telefonterror skulle jag vilja kalla det.
Och dom blir allt mer desperata dom där "handläggarna" som jobbar på resultatbaserad lön när det gäller att kräva in "avgiften".
Jag fick ett telefonsamtal för drygt två månader sedan när jag låg och sov en kväll runt klockan 19, jag svarade eftersom jag har en form av jour och när kärringen presenterade sig och sa sig ringa från Radiotjänst bad jag henne dra åt helvete då jag blev mäkta sur över att bli väckt.
Samtalet tog 7 sekunder och hon fick knappt en syl i vädret.
Det gick drygt en vecka så kom det en faktura där det stod att jag hade anmält tv-innehav!
Hur fan gick det till?
Jag skrev till Radiotjänst och begärde omprövning av beslutet och bad att få ta del av vad som låg bakom beslutet, jag fick ett brev där det stod att min begäran om omprövningen hade avslagits och ett par papper där det stod att handläggaren intygade att hon hade frågat mig om jag hade tv-innehav varpå jag hade svarat ja och att jag sedan snabbt hade lagt på luren.
En ren jävla lögn från handläggaren!
Jag betalade fakturan eftersom jag vet att Radiotjänst och kronofogden har ett mycket bra samarbete.
Sedan skrev jag i min ilska ett brev som skulle vara en överklagan men som blev ett brev som osade av svordomar och massa fula ord där jag förklarade vad jag tyckte om handläggaren och Radiotjänst, det var nästan så jag skämdes för min meningsuppbyggnad i brevet.
Jag tänkte väl som så att får jag inget svar så gör jag en avanmälan helt enkelt. Vilket jag också gjorde efter ytterligare 5-6 dagar.
Döm om min förvåning när jag en tid senare får ett brev där det står att min överklagan är godkänd och att jag ska få ALLA pengarna tillbaka för hela fakturan.