Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-11-07, 17:46
Medlem
brocalypses avatar
Hej flashback, fick hem min faktura från Radiotjänst vilket jag har valt att betala i kvartalet. Öppnade kuvertet och läser följande;

"Sveriges riksdag har beslutat om en höjning av radio- och tv-avgiften med 140kr, från 2076kr/år till 2216kr/år fr.o.m 1 juli 2015."

Vet någon varför riksdagen har valt att höja avgiften och varför? Ska jag vara ärlig har jag varit helt ovetandes om detta fram tills igår.
Citera
2015-11-07, 17:51
Medlem
Readyfreddies avatar
Dom kanske vill ha mer pengar?

En anledning är nog att illdådare som jag vägrar betala, då måste de som fortfarande gör det betala mer. Dra ner budgeten verkar inte finnas på kartan, varje SVT/SR-program är livsviktigt.
Citera
2015-11-07, 17:53
Medlem
Enligt ministern har avgiften inte höjts på 6 år och därför är pengarna slut.

http://www.dn.se/kultur-noje/tv-avgiften-hojs-med-sju-procent/
Citera
2015-11-07, 17:57
Medlem
exoticspices avatar
Pengarna är slut på kontot för public service, det så kallade rundradiokontot och samtidigt förutspås antal betalande minska i år.

Om alla betalade tv-licens så skulle inte denna höjning behövas.

https://sv-se.facebook.com/frikonservativ/posts/1591814661087571
Citera
2015-11-07, 18:01
Medlem
brocalypses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

En anledning är nog att illdådare som jag vägrar betala, då måste de som fortfarande gör det betala mer. Dra ner budgeten verkar inte finnas på kartan, varje SVT/SR-program är livsviktigt.

Så om alla tvtittande individer i detta land skulle betala till radiotjänst skulle höjningen kamske varit den totala summan?
Citera
2015-11-07, 18:05
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brocalypse
Vet någon varför riksdagen har valt att höja avgiften och varför? Ska jag vara ärlig har jag varit helt ovetandes om detta fram tills igår.
Äntligen lite goda nyheter, nu kan vi vänta oss ännu mer samhällsviktig och neutral information.
Citera
2015-11-07, 18:06
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Jag hoppas att de drar licensen från skatten i framtiden, då kommer du inte undan.
Citera
2015-11-07, 18:08
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Jag hoppas att de drar licensen från skatten i framtiden, då kommer du inte undan.
Nä, bara dumt det dära då arbetslösheten skulle öka i Kiruna, eller vart admin huserar.
Citera
2015-11-07, 18:08
Bannlyst
Citat:

Så då ska alla även dom som inte har någon TV få betala eller hur menar du?

Själv har jag betalat TV-avgiften i ca 15 år trots att jag som senaste sex åren inte haft mina apparater inkopplade på Tvnätet, vansinne!

Det ända jag använder mina TV´s till är streaming från div apparater data och tvspel.
Senast redigerad av Stjutusen 2015-11-07 kl. 18:11.
Citera
2015-11-07, 18:13
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

Nä, jag hoppas man fortsätter höja så att fler ser ljuset och hoppar av.

Är man så dum att man tycker SR/SVT gör ett hedervärt jobb så kan man gott betala. Det sovande folket förtjänar skyhög TV-avgift.
Citera
2015-11-07, 18:15
Medlem
brocalypses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjutusen
Så då ska alla även dom som inte har någon TV få betala eller hur menar du?

Själv har jag betalat TV-avgiften i ca 15 år trots att jag som senaste sex åren inte haft mina apparater inkopplade på Tvnätet, vansinne!

Det ända jag använder mina TV´s till är streaming från div apparater data och tvspel.

Det "räknas" ändå tyvärr, Radiotjänst ändrade ju detta även för surfplattor.
Citera
2015-11-07, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brocalypse
Det "räknas" ändå tyvärr, Radiotjänst ändrade ju detta även för surfplattor.

Säker på det, ett tag ändrade dom ju så att det gällde även datorer men ändrade sedan tillbaka, det senaste jag hörde var att det gällde all utrustning med Koaxial/antennuttag .... TV DVD VCR osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in