2015-11-08, 20:52
Medlem
Kommer aldrig någonsin betala till detta företag.
Har inte gjort det sen jag fick min första lägenhet för 15 år sedan, jag kommer aldrig heller någonsin betala till dessa jävla hycklare.
Köper alltid tv/dator mm i ett annat namn fy fan vad jag hatar radiotjänst
Citera
2015-11-08, 22:43
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Mwahahaaa, tur att antennuttaget i min lägenhet är så uråldrigt att det i princip inte går att få tag i passande kablar och jag därmed med rätta kan skita i att betala.
Tvivlar på att det ens är inkopplat om jag skulle försöka.

du bryter mot lagen om du inte betalar tv avgiften fast du har en tv hemma
Citera
2015-11-08, 23:12
Medlem
fulgarvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolfWang
du bryter mot lagen om du inte betalar tv avgiften fast du har en tv hemma

Bryter du aldrig mot lagen fast att du vet att du ska dö? Tycker synd om dig.
Citera
2015-11-08, 23:45
Medlem
GolfWangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulgarvet
Bryter du aldrig mot lagen fast att du vet att du ska dö? Tycker synd om dig.

jo? har ja sagt det? ja skiter i tv tjänsten också
Citera
2015-11-09, 03:43
Medlem
Jag tror höjningen beror på att det ska byggas verklighetstrogna modeller i Veckans brott varje vecka.
Ärligt talat så behöver de egentligen inte höja avgiften men pga dålig effektivisering så spiller de pengar åt alla håll.
Citera
2015-11-09, 22:19
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Jag sa upp mitt TV-innehav efter Rapport 19.30 den 12augusti. Först då trillade polleten ner på mej, men bättre sent än aldrig.

Idiotinlägg som detta borde leda till varning.
Du förstår väl 4-5 pers direkt vill veta vad rapport sände, lika bra skriva det med en gång.

TS:
Dom höjer skiten för att dom vet att nötter som dig betalar.
Begriper inte hur man slänger iväg pengar på sån här skit som går att undvika genom ett tel samtal.
Har haft tv i 30 år och inte betalat ett öre och tänker inte göra det heller.
Har comhem MAX paket och pröjsar redan 299kr / mån för 48 kanaler där svt ingår.
Ska jag betala ännu en gång för att se på svt när jag kollar på 1-2 program ur SVT:s utbud och som sagt redan BETALAR MÅNADSVIS FÖR??

Fuck off kommunistjävlar.
Citera
2015-11-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Jag orkar inte med något tjat ifrån Radiotjänst.. Dom har varit här två gånger under tiden jag bott här och knackat på... Har egentligen bara inte orkat säga upp det helt enkelt.
Förstår dig! Man är ju skyldig att öppna dörren om någon ringer på
Citera
2015-11-09, 23:17
Medlem
why123s avatar
Det är lätt värt att betala de pengarna för att få reklamfri tv och framförallt radio. Vem överlever utan P1 t ex..

Att få hela tablån på P1 och lite dokumentärer från de andra radiokanalerna är värt vartenda spänn. Så skönt att lyssna på studio ett på surfplattan när man lagt sig. Det trista är att jag oftast lägger mig för sent och somnar innan jag lyssnat klart.

P1 är helt oslagbart och har alltid varit det..

(FB) Radiotjänst höjer nu avgiften

Denna användare har rätt tycker jag!
Senast redigerad av why123 2015-11-09 kl. 23:28. Anledning: .
Citera
2015-11-09, 23:24
Medlem
Bollregs avatar
För en gångs skull är det bra att bo i ett invandrarghetto. Radiotjänst är aldrig här, de vågar helt enkelt inte.
Araberna/zigenarna i området som betalar tv-licens kan man nog räkna på en hand så här finns potential att dra in pengar, om Radiotjänst bara vågat
Citera
2015-11-09, 23:51
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
För en gångs skull är det bra att bo i ett invandrarghetto. Radiotjänst är aldrig här, de vågar helt enkelt inte.
Araberna/zigenarna i området som betalar tv-licens kan man nog räkna på en hand så här finns potential att dra in pengar, om Radiotjänst bara vågat

Inte ens lapplisorna vågar lappa felparkerade bilar utanför moskeer så självklart vågar inte radiotjänst
hellre driva in tv-avgiften i dessa områden.
Citera
2015-11-10, 00:17
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Inte ens lapplisorna vågar lappa felparkerade bilar utanför moskeer så självklart vågar inte radiotjänst
hellre driva in tv-avgiften i dessa områden.

Desto bättre då att det går via skatten! Jag vet att många kommer att säga "tror du att de betalar skatt"? De finns ju det som gör det, antingen via lön, pensioner/a-kassa, de kommer ju tvingas att solidariskt betala skatt till radiotjänst utan att tjänstemän utsätter sig för fara

Då blir de tvungna att bevisa att de inte har tv, vilket blir lite svårt med parabolen på balkongen!
Senast redigerad av why123 2015-11-10 kl. 00:18. Anledning: .
Citera
2015-11-10, 01:12
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Radio tjänst gäller inte bara tv och radio.
Det gäller även Dator, för därifrån kan ni streama..

Har ni en TV, Dator, Stereo, Smartphone eller Bilradio... Ja då ska ni egentligen betala tv-skatt..

Nej din tomte. Det gäller bara radio och tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in