2016-05-12, 00:56
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av voodoodaddy
Alltid kul om man kan göra någon glad. Tror nog iofs att min förbrukning snabbt ersätts av någon annans.

Naturligtvis, det är därför ni bör ha samma cap som vi andra, med runt 8-10 GB/månad så får man tänka på vad man förbrukar.

Citat:
Dock förstår jag inte riktigt vad du menar. Om du inte använder dig av just Nackamasten så påverkas du öht inte av min dataanvändning.

Jag använder Net1 när jag är mobil, i bil eller i båt. Det innebär att jag kan mycket väl påverkas av din belastning av Nackamasten.

Citat:
Sedan är det ju som jag skrev tidigare att Net1 begränsar antalet användare med obegränsad data per mast just för att undvika kapacitetsproblem. Du får gärna förklara om det är något jag missat.

Fast det där fungerar öht inte. Det finns bara ca 33Mbit per sektor, 100Mbit per mast, behövs inte många användare för att det skall gå på knäna om vissa ligger nära sin maxhastighet konstant, även om den är 3-5 Mbit/s. Och dessutom har de ingen möjlighet att styra hur många mobila användare som vill använda samma mast.

Det finns en hel facebook.grupp med användare som knappt kommer ut på nätet öht, sen Njet1 började erbjuda dessa idiotiska obegränsade abonnemang.

/capmac
Senast redigerad av capmac 2016-05-12 kl. 01:03.
Citera
2016-05-12, 01:02
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Hela meningen med att ha net för mig är att kunna skita i hur mycket jag förbrukar. Annars hade jag tagit vanlig 4G som är betydligt snabbare.

Visst, och det är därför nätet fungerar skitdåligt nu. Det finns helt enkelt inte kapacitet att ha såna som du som kunder.

Jag skulle valt 2Mbit ADSL alla gånger före Net1 om det var till en fast adress. Med 2 Mbit kan du tanka ner 650 GB / månad, varje månad...

/capmac
Citera
2016-05-13, 16:17
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Visst, och det är därför nätet fungerar skitdåligt nu. Det finns helt enkelt inte kapacitet att ha såna som du som kunder.

Jag skulle valt 2Mbit ADSL alla gånger före Net1 om det var till en fast adress. Med 2 Mbit kan du tanka ner 650 GB / månad, varje månad...

/capmac

Det tål också att tänkas på, ja. ADSL kan vara värt i det läget. Det beror på hur mkt trafik net1 har i just det området, ska ringa och kolla det när det närmar sig.
Citera
2016-05-15, 13:45
Medlem
MASSAGATTIs avatar
NET1 är obeskrivligt uselt .. Konstanta frånkopplingar och usel hastighet .. Toppar 0.4 mb/s nattetid och det är toppnotering . Inväntar inkoppling av ADSL men tar 2-5 veckor så får stå ut med detta helvete så länge . Ska bli en sån lättnad att slippa skiten . Mitt råd till alla är att INTE välja detta.
Citera
2016-05-15, 18:30
Medlem
Man får tom betala returen av routern själv.
Citera
2016-06-18, 20:46
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Nu är nätet så långsamt att när jag testade ladda ner en film så hade det kommit ner 3mb på 35 min . Vansinne !!

De fokuserar mer på att se bra ut utåt som att skänka 200 läsplattor till ensamkommande våldtäktsmän än att ha nöjd kunder
Citera
2016-12-21, 23:17
Medlem
Roads avatar
https://www.induowireless.com/p/4g-r...450-v2-router/

Någon brukare som nyttjar denna router?

jag har förövrigt havt "4g" routern i över ett år nu och använt den friskt över hela landet, från skåne till norrland, och har inte uppnått mer än 5 mbits hastighet oftast under 1 mbit, helt värdelöst om man är mer än en brukare--
Citera
2016-12-22, 18:18
Medlem
Jag har erfarenhet av dem och tycker de är klockrena. Att du måste köpa deras modem är knappast nytt, så gör väl mer eller mindre alla leverantörer. Dessutom är deras modem rätt så bra.
Citera
2017-12-11, 16:05
Medlem
Eh kolla vad du kommer betala. Jag tog erbjudadet att betal 250kr månad och nu sitter man har på en faktura med 700kr iför jul???

Vilket piss
Citera
2017-12-11, 16:14
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Jag ville byta till NET1 obegränsade datamängds abonnemang. 4G istället för 3G..Great!.

Ok då kollar jag in beställningssidan. Man MÅSTE köpa eller hyra en router från dom!
Jag har som många andra personer redan en 3G/4G-router. 1750 kr vill dom tydligen lura av en. Att hyra en blir mycket dyrare i längden.

Ok, så kollar man in villkoren för det så kallade obegränsade abonnemanget. Dom har rätt att strypa hastigheten om man enligt dom använder mer än normal datamängd!....Vänta lite nu här. Är inte hela ideen med obegränsad datamängd att man kan använda internetet utan begränsning??

Och dom nämner INTE vilken datamängd som enligt dom är onormal data mängd.... Så det kan betyda vad som helst.

Någon som har erfarenhet av detta ''obegränsade'' internet ????

Jag har varit kund hos Net1. Ja du måste ha deras router då de inte använder "vanliga" 3g/4g näten, Net1 använder sig av gamla NMT (Nordiska Mobil Nätet) nätet vilket ger bättre täckning då sändarna kan stå glesare.

Det fungerade hyfsat kom normalt upp i 10-15 Mbit men då med en utomhus antenn (jag hade ca 4 mil till sändarantennen fågelvägen) Inga problem med support eller att avsluta kontot..
Citera
2018-01-29, 04:02
Medlem
Net1 är ett riktigt skojarföretag. Använder deras pissiga mobila bredband pga att varken fiber eller adsl finns här. Får oftast runt 0.2-2mbit MAX dagtid så att kolla netflix/youtube i någorlunda kvalite är bara att glömma kollar på 160p på youtube, på nätterna är det lite bättre då kan man få allt ifrån 2-5mbit ner om man har tur. Sen att spela online spel är bara att glömma med då pingen går mellan 60-1000+ms i intervaller. Dom skickade ut en antenn också och det blev SÄMRE med deras fattiga antenn. Nej fyfan undvik net1 på alla bekostnader.
Citera
2018-01-29, 17:53
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelseriess
Använder deras pissiga mobila bredband pga att varken fiber eller adsl finns här.

Och ingen annan 4G-operatör heller?

/capmac
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in