2015-11-07, 09:39
Medlem
labambass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveRavel
Undrar när universellt sök kommer till App Store här i Sverige? Nu när man söker en film så får man endast träff i Itunes oavsett om den finns i exempelvis Netflix eller HBO.

I USA kommer "gratisalternativet", t ex Netflix, före Itunes (betal/hyr) som träffresultat.

Universellt sök samt Siri är väl det jag saknar främst. Annars är jag tveklöst nöjd med min nya Apple TV. Väldigt förtjust i TV remote inte minst och förstår inte gnällandet på den i vissa forum.

Som jag förstår så finnas det API stöd för universell sök, dvs respektive app utvecklarna måste bygga in stöd för att resultat från deras app skall komma med i sökresultatet.
Citera
2015-11-07, 10:49
Medlem
Carreidass avatar
Hur i helv...sparar man en video i youtube appen till sina favoriter!? Har letat och letat men...nada!?
Går det överhuvudtaget?
Citera
2015-11-07, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Så du upplever inte följande?

http://youtu.be/fek2LVTsA_4

Upplever nåt liknande på min men tycker inte det där är mycket att hänga upp sig på egentligen. Visst, lite irriterande kanske men för mig är det ju inga problem med lagg vid uppspelning eller spelande, och där är det väl klart viktigast att det flyter på.
Citera
2015-11-07, 11:14
Medlem
M-9s avatar
Snålt av Apple att HDMI-sladd inte ingår..
Citera
2015-11-07, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-9

Tja, kanske man kan tycka med tanke på priset. Å andra sidan så kanske det är bättre att kunderna själva får välja vilken kabel de vill ha, än att skicka med en kabel som kanske alla inte vill ha eller kommer att använda. Finns ju många olika kablar att välja på i både längd och prisklass etc.
Citera
2015-11-07, 13:42
Medlem
"Undrar när universellt sök kommer till App Store här i Sverige? Nu när man söker en film så får man endast träff i Itunes oavsett om den finns i exempelvis Netflix eller HBO.

I USA kommer "gratisalternativet", t ex Netflix, före Itunes (betal/hyr) som träffresultat.

Universellt sök samt Siri är väl det jag saknar främst. Annars är jag tveklöst nöjd med min nya Apple TV. Väldigt förtjust i TV remote inte minst och förstår inte gnällandet på den i vissa forum."

Citat:
Ursprungligen postat av labambas
Som jag förstår så finnas det API stöd för universell sök, dvs respektive app utvecklarna måste bygga in stöd för att resultat från deras app skall komma med i sökresultatet.

Bra! Då borde det inte dröja så länge innan vi får universellt stöd även i Sverige då utvecklarna själva tjänar på att så sker.
Senast redigerad av LoveRavel 2015-11-07 kl. 13:48.
Citera
2015-11-07, 13:49
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Aha, då hajar jag! Det där lät som en vanlig Applebelackare - de brukar komma med alla möjliga lögner av någon anledning. För inte tror vi på att varenda Apple TV 4 skulle ha ljudfördröjning så ljudet är osynkat med bilden! Snacka om dealbreaker i så fall!

Jag har dock inte testat - men jag ser det som rent skitsnack av en idiot till människa.

Förutsatt att man kör med extern ljudutrustning... Om man bara kör Apple TV4 HDMI > TV så kommer det ju givetvis inte att bli någon fördröjning. Men enligt vissa källor så kan det tydligen bli det om man kör ATV4 > HDMI till TV > Optisk Kabel från TV till Soundbar.
Citera
2015-11-07, 13:56
Medlem
M-9s avatar
Hur ser man om kontrollen behöver laddas?
Citera
2015-11-07, 13:59
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur då menar du....?

Man behöver normalt INTE stänga stänga ner appar på en iPhone, det sköter den om själv.

Har inte upplevt nåt märkligt lagg i min ATV4, men än möjligen nåt ytterst kort ibland just när nåt startas, men sen flyter det felfritt.

Du behöver stänga ner Appar manuellt via dubbeltryck på hemknappen. Annars hade den funktionen inte funnits.

/turk
Citera
2015-11-07, 14:01
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Så du upplever inte följande?

http://youtu.be/fek2LVTsA_4

Det där känns lite väl mycket.. Kan det vara någon viss app som orsakat problemet?
Om du nollställer ATV:n och börjar om, så kan du se om problemet kvarstår?

Om felet kvarstår kan du ju alltid gå tillbaka till butiken och hävda DOA, då har du som konsument rätt att få varan utbytt inom 14 dagar utan att den skall skickas på service.

/turk
Citera
2015-11-07, 14:04
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-9

Det är ett smart drag utav Apple. 1 produkt färre att behöva lämna garanti på..

/Turk
Citera
2015-11-07, 18:12
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Förutsatt att man kör med extern ljudutrustning... Om man bara kör Apple TV4 HDMI > TV så kommer det ju givetvis inte att bli någon fördröjning. Men enligt vissa källor så kan det tydligen bli det om man kör ATV4 > HDMI till TV > Optisk Kabel från TV till Soundbar.
Det kan jag omöjligen tänka mig faktiskt.

Jag är som sagt inte hemma vid min orgasmframkallande anläggning ännu, men om det inte är så nu med ATV3, varför skulle det vara ett faktum med 4:an?

Dock kan ju en uppdatering vara på plats, då det såklart som alltid kan uppstå barnsjukdomar i början hos alla prylar. Men A8-processor är en pryl med sjuka muskler, så ev. lagg i interfacet kommer knappast vara kvar där det upplevs.
Senast redigerad av StyleWars 2015-11-07 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in