Jag har en Dune prime 3.0 som mediaspelare under många år. Den har klarat av läsa mina BD kopior utan några problem, även med HDljudet (DTS-MA och DD True HD) har spelats upp utan några problem.
Eftersom jag är boende till en viss del utomlands, så vill jag ej asa med en massa köpfilmer fodraler. Utan jag bruka dem lägga på en extern HD. För play upp när jag är utomlands.
Nu har jag tittat närmare på ATV 4, är lite sugen på den. Den är mycket mindre än min Dune, samt det går ej köpa DUNE här i detta land jag befinner mig. Så jag söker ersättare till den.
Så min fråga hur är det med spela upp tyngre filer som typ BD iso?? Den verka inte stödda ISO, eller ?
Men tycks stöda andra vanliga video format. HD DTS-MA och DD True HD är inte viktigt eftersom jag har inte så många högtalare inkopplat här.
Går den använda som mediaspelare huvud taget?? Då menar jag nerladdade filer, verka delade meningar om det. Någon nämnde plex, vilket ska undersökas bättre. Men jag lika klok detta med tekniska saker

inom trådlöst o inställningar tar tid.
Idag lägger jag min skivor som BD iso eller laddar ner filer på datorn, lägger dem sedan på extern HD. Den kopplar jag till min Dune, för sedan via receiver spelar upp filerna.
Jag har blivit bortskrämd med min gamle DUNE mest för den underbara bildmässigt spelade upp filerna. Vilket jag tro de flesta mediaspelare gör idag.
Hur gör ni när ni ska fixa er filer ?? Vill ej hålla på böka med sladdar eller mera.. jag är lika klok med detta med trådlös inställningar.

får inte det till att funka.