2015-11-06, 19:50
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossan_kylen
Finns spotify i appstore?

Ja, på tal om detta, vad tror ni? Kommer Spotify över huvudtaget att komma till ATV:n? Med tanke på att Apple Music satsas det stenhårt på, och det är en direktkonkurrent så är det inte så självklart som man kan tro.

Era tankar?
Citera
2015-11-06, 20:10
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Ja, på tal om detta, vad tror ni? Kommer Spotify över huvudtaget att komma till ATV:n? Med tanke på att Apple Music satsas det stenhårt på, och det är en direktkonkurrent så är det inte så självklart som man kan tro.

Era tankar?

Spotify kan förstås släppa en app till ATV, likväl som det finns en Spotify-app till OS X och iOS.
Citera
2015-11-06, 20:15
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Ingen mer än mig som har problem med att det laggar brutalt när man bläddrar bland apparna samt i vissa spel?

Har du stängt ner öppna appar? ATV4 är som en iPhone på det sättet.

/Turk
Citera
2015-11-06, 20:20
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omjagvarenturk

/Turk
Hur gör man det?

Edit: hittade, men det hjälpte inte alls tyvärr.

Problemet är mer när jag är i AppStore, sen om jag söker på m och skrollar ner, då laggar det onödigt mycket.

Likadant när jag spelade Asphalt8 så är det knappt spelbart.
Senast redigerad av Johanboyboy 2015-11-06 kl. 20:26.
Citera
2015-11-06, 21:10
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Hur gör man det?

Problemet är mer när jag är i AppStore, sen om jag söker på m och skrollar ner, då laggar det onödigt mycket.

Funkar fint för mig. Fick dock radera Plex-Appen nu för att den skulle hitta min Plex-server igen.
Citera
2015-11-06, 21:34
Medlem
omjagvarenturks avatar
Citat:
Hur gör man det?

Testa att återställa den. Om felet kvarstår så skulle jag byta ut den baserat på det du skriver. Såvida du inte är överkänslig och anser att fel saker är lagg.

/turk
Citera
2015-11-06, 21:46
Medlem
Citat:

/Turk

Hur då menar du....?

Man behöver normalt INTE stänga stänga ner appar på en iPhone, det sköter den om själv.

Har inte upplevt nåt märkligt lagg i min ATV4, men än möjligen nåt ytterst kort ibland just när nåt startas, men sen flyter det felfritt.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2015-11-06 kl. 21:49.
Citera
2015-11-06, 21:53
Medlem
StyleWarss avatar
Remote Appen fungerar inte att skriva med tangentbord på paddan sådär mysigt. Det måste de fixa.
Citera
2015-11-06, 23:40
Medlem
Undrar när universellt sök kommer till App Store här i Sverige? Nu när man söker en film så får man endast träff i Itunes oavsett om den finns i exempelvis Netflix eller HBO.

I USA kommer "gratisalternativet", t ex Netflix, före Itunes (betal/hyr) som träffresultat.

Universellt sök samt Siri är väl det jag saknar främst. Annars är jag tveklöst nöjd med min nya Apple TV. Väldigt förtjust i TV remote inte minst och förstår inte gnällandet på den i vissa forum.
Senast redigerad av LoveRavel 2015-11-07 kl. 00:02.
Citera
2015-11-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Remote Appen fungerar inte att skriva med tangentbord på paddan sådär mysigt. Det måste de fixa.

Hittar din Remote-app din ATV4? Hos hittar de inte någon av mina två ATV4 och verkar alltså inte funka alls med ATV4, vilket jag hoppas de fixar snart.
Citera
2015-11-07, 00:37
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hittar din Remote-app din ATV4? Hos hittar de inte någon av mina två ATV4 och verkar alltså inte funka alls med ATV4, vilket jag hoppas de fixar snart.
Nä, no go. Kommer väl en uppdatering som löser det. Trodde det bara skulle funka när man viftade lite med iPhonen framför och allt synkade ihop sig så man slapp harva med lösen och jox. Sen googlade jag och såg att Remote inte fungerade. Konstigt, det andra gick smidigt att få synk på med BT.
Citera
2015-11-07, 00:55
Medlem
Johanboyboys avatar
Citat:
Testa att återställa den. Om felet kvarstår så skulle jag byta ut den baserat på det du skriver. Såvida du inte är överkänslig och anser att fel saker är lagg.

/turk
Så du upplever inte följande?

http://youtu.be/fek2LVTsA_4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in