2015-11-04, 23:06
Medlem
.Anonymouss avatar
Kommer C More samt HBO Nordic ha appar till ATV 4?

Mvh
Citera
2015-11-05, 08:08
Medlem
labambass avatar
Någon som vet om den finns i lager i någon butik i Göteborg?
Senast redigerad av labambas 2015-11-05 kl. 08:26.
Citera
2015-11-05, 11:00
Medlem
Andy90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous

Mvh

Jag var precis inne på Cmore's supportsida och läste en tråd om det.
Det finns enligt dem inga planer på att skapa en Cmore-app... Märkligt tycker jag!
HBO vet jag ej
Citera
2015-11-05, 11:53
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av labambas
Någon som vet om den finns i lager i någon butik i Göteborg?

https://www.macforum.se
Citera
2015-11-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Anonymous

Mvh

HBO Nordic finns, den funkar grymt bra.
Citera
2015-11-06, 13:36
Medlem
Mattelols avatar
Ni som kör med soundbar, hur fixar ni ljudet?
Citera
2015-11-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Ni som kör med soundbar, hur fixar ni ljudet?

Nu har jag ju inte nån soundbar, men borde det inte gå att köra HDMI mellan ATV4 och TV, sen ansluta sin soundbar till ljudutgång på TV’n? Beroende på TV och soundbar så kanske det finns olika val där, optisk, digital, analog eller nåt?
Citera
2015-11-06, 17:16
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nu har jag ju inte nån soundbar, men borde det inte gå att köra HDMI mellan ATV4 och TV, sen ansluta sin soundbar till ljudutgång på TV’n? Beroende på TV och soundbar så kanske det finns olika val där, optisk, digital, analog eller nåt?
Ja, det låter ju klart bäst att ha det som man redan har det? Förstår kanske inte frågan...

Om det är volymkontrollen via ATV som man är ute efter så fungerar nog HDMI-CEC mellan ATV->TV och TV:n reglerar ju då soundbarnivån. Likaså när man vill köra det ypperliga "Night Mode". Fett skönt att slippa dutta med två kontroller. Enkel grej som är oslagbar.

Har bara kört min på hotellrum än så länge...
Citera
2015-11-06, 18:11
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus

Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Ja, det låter ju klart bäst att ha det som man redan har det? Förstår kanske inte frågan...

Om det är volymkontrollen via ATV som man är ute efter så fungerar nog HDMI-CEC mellan ATV->TV och TV:n reglerar ju då soundbarnivån. Likaså när man vill köra det ypperliga "Night Mode". Fett skönt att slippa dutta med två kontroller. Enkel grej som är oslagbar.

Har bara kört min på hotellrum än så länge...

Nej det kan tyckas vara självklart men är jag hörde lite lätt i denna tråden så pratades det om b.la. om ljudfördröjning, tänkte därför höra här om någon med soundbar upplever det problemet.
Citera
2015-11-06, 18:35
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Nej det kan tyckas vara självklart men är jag hörde lite lätt i denna tråden så pratades det om b.la. om ljudfördröjning, tänkte därför höra här om någon med soundbar upplever det problemet.
Aha, då hajar jag! Det där lät som en vanlig Applebelackare - de brukar komma med alla möjliga lögner av någon anledning. För inte tror vi på att varenda Apple TV 4 skulle ha ljudfördröjning så ljudet är osynkat med bilden! Snacka om dealbreaker i så fall!

Jag har dock inte testat - men jag ser det som rent skitsnack av en idiot till människa.
Citera
2015-11-06, 19:15
Medlem
mossan_kylens avatar
Finns spotify i appstore?
Citera
2015-11-06, 19:23
Medlem
Johanboyboys avatar
Ingen mer än mig som har problem med att det laggar brutalt när man bläddrar bland apparna samt i vissa spel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in