2016-01-04, 19:10
Medlem
Shuyins avatar
Jag är också skeptisk till AIKs nya spelare. Avdic känns inte så hett som många vill påstå. Positivt dock att han är stor och stark, men är han inte rätt långsam? Sedan facit de senaste åren är ganska dåligt. Dock kan man ju inte få alla egenskaper man vill ha i en spelare...

Affane har jag ju ingen koll på, men någon "supertalang" är han väl knappast. Skönt att det börjar hända saker i alla fall. Det hade ju kunnat vara värre och Henok Goitom kan vi inte ersätta rakt av utan vi kommer behöva ändra anfallsspelet ganska mycket tror jag.
2016-01-04, 19:24
Medlem
Tlagnojs avatar
Jens Gustafsson känns som den starkaste värvningen hitills

Hoppas han får ordentlig fart på de unga också. Som förbundskapten för U21 måste man ju sitta på viss extra kompetens kring unga spelare.
2016-01-04, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Efter Avdic ska det komma en anfallare och en ytter till (vi har inga naturliga vänsteryttrar i truppen, fyra högermittfältare...), Affane antar jag är anfallaren givet att han kommer.

Oprövat, raka motsatsen till vad jag ville ha in. Blev sågad för att jag gärna skulle se Atashkadeh in, i mina ögon en mer intressant värvning än både Avdic eller Affane. Antagligen betydligt billigare också.

Goitom går inte att ersätta kvalitetsmässigt tror jag. Man får nöja sig med billigare och större utvecklingspotential.
tror affane kommer spela som ytter. han är som sagt vänsterfotad.. jag hoppas på en riktig bomb. att bahoui återvänder eller en viss belgare från tippeligan kommer :P
2016-01-04, 19:48
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
tror affane kommer spela som ytter. han är som sagt vänsterfotad.. jag hoppas på en riktig bomb. att bahoui återvänder eller en viss belgare från tippeligan kommer :P

4-2-3-1/4-3-3 blir en möjlighet då också. Ishizaki/Blomberg är inte ovan vid offensiva mittfältspositionen likt Affane.

Alm gillar onekligen att bygga spel från kanter eller till en lågt positionerad anfallare. Då passar egentligen dessa uppställningar bättre än 4-4-2. Våran andra anfallare har ofta varit släpande eller spelar yttermittfältare som viker in tidigt.
2016-01-04, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
4-2-3-1/4-3-3 blir en möjlighet då också. Ishizaki/Blomberg är inte ovan vid offensiva mittfältspositionen likt Affane.

Alm gillar onekligen att bygga spel från kanter eller till en lågt positionerad anfallare. Då passar egentligen dessa uppställningar bättre än 4-4-2. Våran andra anfallare har ofta varit släpande eller spelar yttermittfältare som viker in tidigt.
4-2-3-1 med släpande ishi
Carlgren
Hauksson,Pertan,Jos,Nisse
Dickson,Ofori
Blomberg/brustad,Ishi,Affane
Denni Avdic
sedan om man ligger under eller jagar ett mål så bara stoppa in eero och sonko och köra fasta situationer både på hörna,frispark och inkast. en bra spelidé enligt mig.
2016-01-04, 20:04
Medlem
Bajen-Alexs stats är väl inget som imponerar överdrivet, men han har ändå varit runt en del trots sin relativt låga ålder (25 år) och har på sina håll gjort en del mål. Vi vet ju inte hur förutsättningarna varit för honom. På klippen ser det knappast ut som något träben iallafall. Med rätt fotbollsmiljö och en tränare som tror på en så finns alltid chansen, Nannes track record visar ju att han kan få brassar att explodera, och det här bör vara en spelare som Nanne har koll på efter Brasilien-resan.

Mushekwi hade inte heller några imponerande meriter i ryggen och se vad som hände där.
2016-01-04, 20:12
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hortaxi
http://www.st.nu/fotboll/allsvenskan/uppgifter-skyttekungen-som-gif-sundsvall-jagar

Stefan Silva, Sirius ryktas till Giffarna.
Hoppas verkligen vi landar den värvningen så kan han spela tillsammans med Dibba. Knappt sett något av honom förra säsongen men säsongen innan tyckte jag han var riktigt bra. Tror han skulle passa fint in i Sundsvall. Återstår att se om han klarar av allsvenskan.

Annars har det ju snackats lite om att blåvitt varit intresserade av Joakim Nilsson, den affären har jag svårt att se gå igenom. Göteborgs ekonomi är inte speciellt bra ( inte våran heller ) men Nilsson som nästan var helt klar för holländska NEC för 2.5-3 Miljoner lär inte ha tappat i värde efter ha spelat till sig en ordinarie plats i både Sundsvall och U21-landslaget. Och i Göteborg lär han dessutom inte vara tänkt som startspelare. Men en enormt spännande spelare och kan nog bli nästa Sundsvallsexport till utlandet.
2016-01-04, 20:17
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Hoppas verkligen vi landar den värvningen så kan han spela tillsammans med Dibba.

Vad tror du händer med Dibba i vinter, stannar han? En fröjdefull spelare som inte ska gömmas uppe i norrland! Skulle gärna tagit honom till Malmö.
2016-01-04, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
EDIT: Påtal om tveksamhet kring värvningar:

Avdic: 27 år, 9 mål på 53 matcher sedan 2011
Alex: 25 år, 28 mål på 73 matcher sedan 2012

Det är isf en gråskala det där med tveksamma värvningar.
2016-01-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Vad tror du händer med Dibba i vinter, stannar han? En fröjdefull spelare som inte ska gömmas uppe i norrland! Skulle gärna tagit honom till Malmö.
Först Simovic och nu Dibba? Hoppas Daniel Andersson har högre ambitioner för MFF än vad du har.
2016-01-04, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Brasse-Alex kan vi dumpa efter säsongen om det visar sig att han inte presterar. Om han gör det bra så har vi en köpoption.

Avdic kommer från ett halvår utan spel och sitter på ett 3-årskontrakt med hög lön. Säger ingenting om värvningen som sådan men det är ju betydligt mer risky.
2016-01-04, 20:29
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Snacka om att vrida statistiken till sin favör

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in