Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-01, 19:42
  #13
Medlem
Int ska du vara ledsen, va stolt istället! Och grattis till dina fällningar. Det kan gå flera år innan jag får skjuta nått, dels har jag fått riktiga skitpass när det har lottats eller så har älgen behaga gått över till grannjaktlagets område..
Finns ingen avundsjuka i vårat jaktlag om någon tjej har skjutit fler djur än karlarna.
Citera
2015-11-01, 19:53
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mosstrollet00
Pappa ingår i laget men han är nästan aldrig där


Nej men han är vuxen och vet vilka dom här herrarna är, om det här är sant vad du skriver att du behandlas illa så tycker jag faktiskt att du ska prata med din pappa.

Jag har dömt dig lite i tråden och det ber jag lite om ursäkt för men det är svårt att veta i dagens samhälle då alla kids visar varenda handling dom gör på fejjan snap kik osv osv osv och tjurar ihop om dom inte får tillräckligt med likes ...

Men om det verkligen är som du säger att dom behandlar dig illa för du är ung ( och tjej ) så ska du absolut ta det med din pappa som får ta det med jaktlaget!

Mobbare och osäkra människor kommer i alla åldrar och kön och är det svaga människor runt dessa så kan dom lätt dras med vilket kan resultera i en väldigt jobbig situation för en enskild individ.


Ta ett snack med dina föräldrar dom känner dig bäst!
__________________
Senast redigerad av Morbs 2015-11-01 kl. 19:55.
Citera
2015-11-01, 20:20
  #15
Avstängd
Pappa bryr sig verkligen inte om mig på det sättet. Han skulle nog bara säga att jag får vara lite tåligare och att jag inte ska gnälla...
Citera
2015-11-01, 20:21
  #16
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosstrollet00
Pappa bryr sig verkligen inte om mig på det sättet. Han skulle nog bara säga att jag får vara lite tåligare och att jag inte ska gnälla...
Han ville ha en son egentligen?
Citera
2015-11-01, 20:24
  #17
Avstängd
Typ. Jag har en lillebror också men han är mycke yngre
Citera
2015-11-01, 20:28
  #18
Medlem
Ålens avatar
Själv lever jag för att göra andra avundsjuka. Finns ju inget bättre än att göra folk avvis. Det är ju det oundvikliga tecknet på att man lyckats med en bedrift. Det är, skulle jag vilja påstå, här som själva hemligheten bakom framgång, självförverkligande och lycka ligger, att inte vara rädd för att väcka andras avundsjuka, utan snarare fina nöje i detta elände och bara låta det drabba dem själva. Avundsjukan finns där för att hålla varandra nere, men vill man komma nån vart här i livet ger man fan i det och blir agnet som skiljer sig från vetet.

Så nån pepp har jag inte att ge dig TS annat än grattis för fan till att du lyckas göra ett gäng gubbjävlar avundsjuka. Njut av det som ett årgångsvin som mognat till sig i precis rättan tid. Det lär komma mer av den varan i livet, så det är bäst du lär dig uppskatta eländet och vända det till din fördel, du verkar ju vara en driftig, förtagsam och handlingsduglig tjej.
__________________
Senast redigerad av Ålen 2015-11-01 kl. 20:35.
Citera
2015-11-01, 20:32
  #19
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosstrollet00
Pappa bryr sig verkligen inte om mig på det sättet. Han skulle nog bara säga att jag får vara lite tåligare och att jag inte ska gnälla...

Låter trist. Är jaktlaget verkligen så dumma i huvudet att det förstör stämningen för dig, och din far (han kanske inte äger så mycket av marken?) inte vill hjälpa till så är det bara att söka sig till ett nytt lag.

Finns garanterat många lag som hade blivit glada att få in lite nytt ungt blod. Att man är kvinna kan jag inte tänka mig ses som något negativt, snarare tvärtom.
Citera
2015-11-01, 20:32
  #20
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Tre älgar? Vad duktig du varit!!!
Du får ta missunnsamheten med jämnmod, det är så här jäkligt ibland. Själv vet du att du gjort bra ifrån dig, ibland får man nöja sig med det.
Citera
2015-11-01, 20:37
  #21
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Tufft! så du skjöt alla älgar jaktlaget får skjuta så gubbarna inte fick nått ?

Det kanske fortfarande finns älg där du bor , här finns det inget kvar så folk blir glada om dom ens ser en på jakten .

Skit i gubbarna var stolt själv du vet vad du gjort .
Citera
2015-11-01, 20:47
  #22
Avstängd
Det är väldigt kul att höra något positivt för en gångs skull!! Jag hoppas verkligen att det har blivit bättre till nästa höst för annars byter jag jaktlag! Problemet är att jag fortfarande uppsiktsjagar så jag får nog vänta ett tag...
Citera
2015-11-01, 20:49
  #23
Medlem
Sabors avatar
Även om jag inte jagar själv så låter tre älgar på en säsong faktiskt väldigt bra. Grymt jobbat!

(Lite Off Topic nu men tur spelar väl ganska mycket in i t.ex. älgjakt? Liksom skogen är stor och älg kan ibland vara svårt att se med ovant öga bland träd har jag märkt.)

Men dessvärre är det väl den svenska avundsjukan i sitt esse. Försök att skita i den och kör på. Gubbtjyvarna är väl suriga för de inte hade lika bra första jaktsäsong som när de var ungdomar.
Citera
2015-11-01, 20:54
  #24
Avstängd
Javisst beror det på tur. Men något som är väldigt viktigt är att sitta tyst och stilla. Alla älgar som jag har skjutit har kommit framsmygande när jag har suttit och passat. Nån av dom har blivit skrämd av någon annan och helt enkelt sprungit på mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback