2015-10-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Frågan är dock varför du blir av med lägenheten? Det finns många skäl och även många som inte är giltiga för att säga upp en hyresgäst. Det kan alltså löna sig att kämpa för sitt boende.

Om du nu trots allt blir av med din bostad och hamnar på gatan så ska du gå till socialen och säga att du har ingenstans att bo. De är då skyldiga att ge dig möjlighet att få sova någonstans. De gör det mycket motvilligt, men sitter du kvar på socialen så kan de inte lösa det på annat sätt. Iallafall har jag aldrig hört talas om att de slängt ut någon från socialkontoret ut på gatan att denna någon sedan sover utanför deras port i den kalla natten...

Skulle du sedan inte få löst situationen även på längre sikt så rekommenderar jag dig att utföra ett hatbrott. Du behöver inte skada någon, men bränner du t ex ner en flyktinganläggning och blir fasttagen lär du få ett ganska så hårt straff = lika med fängelse, mat, tv, vänner att umgås med i flera år framåt.

En nackdel är förstås att det flesta i fängelserna är invandrare och de är kanske inte helt förtjusta i en kriminell som bränt ner en flyktinganläggning, men då kanske du istället kan få Breivik-standard på din fängelsevistelse och slippa människor överhuvudtaget men i övrigt ha det rätt okej.

Allt för att leva vidare.

Haha jo hade kanske inte fått så många vänner om jag bränner upp ett flyktingläger. Men annars kanske sno en bil drick mig full och stå o gasa utanför snut stationen och sedan låta dem jaga mig en bit. Kanske hamnar i fängelse då? Men tror nog att det är uteslutet eftersom några har sagt att det kan ta upp till 1 år att hamna i fängelse. Då är det väldigt onödigt då jag behöver vara där under vintern.
Citera
2015-10-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Frågan är dock varför du blir av med lägenheten? Det finns många skäl och även många som inte är giltiga för att säga upp en hyresgäst. Det kan alltså löna sig att kämpa för sitt boende.

Om du nu trots allt blir av med din bostad och hamnar på gatan så ska du gå till socialen och säga att du har ingenstans att bo. De är då skyldiga att ge dig möjlighet att få sova någonstans. De gör det mycket motvilligt, men sitter du kvar på socialen så kan de inte lösa det på annat sätt. Iallafall har jag aldrig hört talas om att de slängt ut någon från socialkontoret ut på gatan att denna någon sedan sover utanför deras port i den kalla natten...

Skulle du sedan inte få löst situationen även på längre sikt så rekommenderar jag dig att utföra ett hatbrott. Du behöver inte skada någon, men bränner du t ex ner en flyktinganläggning och blir fasttagen lär du få ett ganska så hårt straff = lika med fängelse, mat, tv, vänner att umgås med i flera år framåt.

En nackdel är förstås att det flesta i fängelserna är invandrare och de är kanske inte helt förtjusta i en kriminell som bränt ner en flyktinganläggning, men då kanske du istället kan få Breivik-standard på din fängelsevistelse och slippa människor överhuvudtaget men i övrigt ha det rätt okej.

Allt för att leva vidare.

Glömde svara på din fråga jo kontraktet går ut då. Vet inte ännu om jag ska fråga om jag kan förlänga det eller inte då jag inte kommer ha råd med hyran. (det är förskotts betalning) Och soc sa att dem hade inte råd att betala hela hyran heller. så vettefan hur det kommer att lösa sig.

Jag är en väldigt ärlig person och jag står för det jag tycker är rätt eller fel. och om jag inte ha råd att betala hyran då har jag inte det. då måste det lösas på ett annat sätt..
Citera
2015-10-27, 20:54
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chocolatebar
Glömde svara på din fråga jo kontraktet går ut då. Vet inte ännu om jag ska fråga om jag kan förlänga det eller inte då jag inte kommer ha råd med hyran. (det är förskotts betalning) Och soc sa att dem hade inte råd att betala hela hyran heller. så vettefan hur det kommer att lösa sig.

Jag är en väldigt ärlig person och jag står för det jag tycker är rätt eller fel. och om jag inte ha råd att betala hyran då har jag inte det. då måste det lösas på ett annat sätt..

Kontakta din hyresvärd och förklara situationen, det är alltid bättre att informera om hur det är. Be att få dela upp hyran på nästkommande tre hyror för att du ska ha en chans att klara det.
När du sedan kommer ikapp ser du till att böra spara så att du har ett nödkapital.

Vilken del av Sverige bor du i?
Citera
2015-10-27, 23:14
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chocolatebar
Nej har inget missbruk och om du läste inlägget innan så har jag nu uppdaterat om vad dem har sagt.

Det var inte postat när jag började skriva mitt inlägg...
Citera
2015-10-28, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Kontakta din hyresvärd och förklara situationen, det är alltid bättre att informera om hur det är. Be att få dela upp hyran på nästkommande tre hyror för att du ska ha en chans att klara det.
När du sedan kommer ikapp ser du till att böra spara så att du har ett nödkapital.

Vilken del av Sverige bor du i?

Pratade med hyresvärden och han sa att det låter allt för osäkert i och med att inte ens soc kunde betala hela hyran. Det var synd att jag inte hörde av mig tidigare till honom för han hade kunnat gett mig ett jobb... fan vad segt. Men han sa också när jag får jobb så är det bara att höra av sig så fixar han ett boende som jag kan hyra.

Jag bor i Roslagen just nu.
Citera
2015-10-28, 13:39
Medlem
Det där med fängelse är ingen bra idé. Visst du får ju tak över huvudet och mat, men du kan ju inte gå ut när du vill. Det skittråkigt att sitta inlåst i fler år. Sedan när du kommer ut är det jättesvårt att få ett jobb.
Citera
2015-10-28, 14:46
Medlem
Har du kollat runt med släktingar och kompisar om du kan bo som inneboende hos någon? Förstår att det känns tungt men det kan iaf vara en tillfällig lösning.
Citera
2015-12-28, 18:41
Bannlyst
Jag är i samma sits. Socialen hjälper inte. Måste vänta minst 2månader sa dom. Kanske med gör brott. Blir galen med att tänkta vad som kommer att hända. Går ut varje dag och söker jobb. Du kan skriva ut CV o personligt brev gratis hos arbetsförmedlingen.

Vissa ställen ger mat till fattiga. Kyrkan jag gick till la ner tills 10januari. Så måste hitta andra ställen.

Är i Stockholm själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in