Citat:
Ursprungligen postat av
Chocolatebar
Idag så kommer jag ta i kontakt med soc och se vad dem har att säga. Kommer också kontakta jurist och fråga om dem kan hjälpa mig att köpa ut mig från en lägenhet jag äger 10% av. Kommer också gå till arbetsförmedlingen. Får ju en slant där ifrån efter 3 månader.
så får se vad som händer. Uppdaterar senare idag!
Sökte lite om pension och det var något företag som hade skrivit att man kan ta ut den när man vill och sen så läste jag på pensionsmydighetens hemsida att man måste minst vara 61 år för att ta ut den.. Vad är det som gäller?
Är det kanske privat pension man kan ta ut och inte den allmänna pensionen? Eller kan man kanske byta till ett annat företag?
Varför gör du allt detta 4 dagar innan sista betalningsdag är ?
Du ska gå till arbetsförmedlingen första dagen du blir arbetslös. Helst innan om dess om du vet att du kommer bli arbetslös. Du kan dessutom gå till socialen för rådgivning, ofta har kommuner olika program utöver dom statliga som hjälper unga till gamla att få ett nytt jobb.
Har du pratat med din hyrsvärd om att skjuta upp hyran ?
Har du inget du kan sälja ? Dator, mobil, tv, osv.
I mina ögon framstår du bara som en slarvig människa som agerar först när det brinner i hela huset istället för att ta fram brandsläckaren när det börjar brinna i knutarna.
Slutligen, vad sa Socialen ?