Citat:
Ursprungligen postat av
Chocolatebar
Hej!
Först så vet jag inte om den här tråden passar i detta ämne, så förlåt om den inte gör det.
Så som rubriken lyder så blir jag hemlös snart. Exakt så går mitt kontrakt ut den sista Oktober. Jag har inge jobb, inga pengar eller ingen familj/kompisar att vända mig till. Jag söker jobb men det går inte så bra, har ingen utbildning heller.
Jag tänker då att det bästa alternativet är att göra något så att man hamnar i fängelse? Jag överlever nog inte vintern ute? Men vad ska man göra för att hamna i fängelse utan att skada någon?
Uppskattar seriösa svar!
Att hamna i fängelse är ju ingen bra lösning. Även om du får tak över huvudet, mat och liknande under några månader (antar att du inte tänkte göra något allt för grovt) så kommer du antagligen få betala en del skadestånd, oavsett vad du gör. Och då är du ju tillbaka, och ännu djupare, i skiten så fort du är ute igen.
Hade jag varit du hade jag sökt bidrag. Förklara din situation, och visa att du är villig att söka jobb/jobba. Och att hitta jobb är inte HELT omöjligt, har själv sökt jobb några gånger de senaste åren, och har oftast fått något inom 1-2 veckor.
McDonalds i Vällingby -
Donken
Kundservice via telefon -
Kundservice
Detta hittade jag bland de 10 översta länkarna på Arbetsförmedlingen i Stockholm (tog bara en ort då jag ej vet vart du bor), och ingen av dem kräver någon utbildning/tidigare erfarenhet.
Med lite vilja, jävlar anamma och ett leende så är inget omöjligt.