2015-10-25, 17:14
Medlem
Går man till socialen så slipper man åtmindstonde att bli rövknullad innanför murarna... tänk på det!
Citera
2015-10-25, 17:17
Medlem
Finns ju även många killar som säljer sin kropp nu för tiden.. (icke att rekommendera dock då det ger traumatiska tankar som följd resten utav livet)
Citera
2015-10-25, 17:19
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
vad är anledning till att du blivit bostadslös? Har du ansökt om försörjningsstöd? Missbruk? Arbetsförmedlingen?

Begå brott tycker jag är fel väg att gå och du hamnar in i fängelse omedelbart såvida du inte begår riktigt grova brott.

Gå ner till socialen och förklara läget och hör hur de kan hjälpa dig.

Släpp flaggan och kom in i matchen, ingen kommer att hjälpa dig.
Har du inte fattat att ladorna är tomma?

Anledning? Missbruk?
Sånt ska utredas. Tar tid och resurser finns inte.
Våldtagna, missbrukande unga kvinnor går lösa på våra gator utan hjälp.
Sluta att låtsas som att vi tar hand om allt och alla. Det är bara fånigt.

Människor lider i Sverige, precis som de lider i övriga världen.
Det är bara orsakerna som skiljer.

(Sedan har vi ju det där om att missbrukare får skylla sig själva, eller om det är en sjukdom.)
Citera
2015-10-25, 17:20
Medlem
Scratchbites avatar
Det jag skulle ha gjort är att ta in på nån gård någonstans. Det finns gårdar som behöver hjälp med jobb och betalar med mat och husrum. Det är visserligen begränsat med såna jobb nu när det börjar bli vinter, men leta vet jag! Du kommer att få ett par timmar med ledig, daglig tid som du kan spendera på att tjäna pengar bäst du kan och börja spara in ett litet kapital som kan räcka för en månadshyra i framtiden när du år jobb.

http://www.wwoof.net/
http://www.workaway.info/

Kolla gärna också på Alternativ.nu, där finns ibland folk som behöver hjälp med att bygga, lyfta ect.
Citera
2015-10-25, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scratchbite
Det jag skulle ha gjort är att ta in på nån gård någonstans. Det finns gårdar som behöver hjälp med jobb och betalar med mat och husrum. Det är visserligen begränsat med såna jobb nu när det börjar bli vinter, men leta vet jag! Du kommer att få ett par timmar med ledig, daglig tid som du kan spendera på att tjäna pengar bäst du kan och börja spara in ett litet kapital som kan räcka för en månadshyra i framtiden när du år jobb.

http://www.wwoof.net/
http://www.workaway.info/

Kolla gärna också på Alternativ.nu, där finns ibland folk som behöver hjälp med att bygga, lyfta ect.

det var ett bra förslag också! Det är nog ett annat alternativ jag skulle ha försökt med faktiskt.
Citera
2015-10-25, 17:22
Medlem
Jag är bostadslös men har ett arbete,
Har bott i bilen sen v 34 ungefär..
Har du en bil så har jag tips,
Sist jag var hos socialen fick jag 2 a4 papper med tel nummer till hyresvärdar runt där jag befinner mig och ingen mer hjälp..
Tror det är för jag har ett jobb men det hjälper inte när man har anmärkningar sen gammalt, sökt boende överallt men blivit nej än så länge..
Hoppas socialen hjälper dig så du slipper kyla och hungern.
Citera
2015-10-25, 17:24
Medlem
Ett brott ska utredas, gå igenom domstol, och sedan ska man få en plats på kriminalvårdsanstalt. Har du inte gjort något som direkt fysiskt skadar någon lär du hamna i fängelse tidigast till sommaren nästa år. Nej, gå till socialbyrån och därefter börjar du leta jobb på riktigt, även utomlands.
Citera
2015-10-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkunge
Jag är bostadslös men har ett arbete,
Har bott i bilen sen v 34 ungefär..
Har du en bil så har jag tips,
Sist jag var hos socialen fick jag 2 a4 papper med tel nummer till hyresvärdar runt där jag befinner mig och ingen mer hjälp..
Tror det är för jag har ett jobb men det hjälper inte när man har anmärkningar sen gammalt, sökt boende överallt men blivit nej än så länge..
Hoppas socialen hjälper dig så du slipper kyla och hungern.

men om du har ett jobb - varför köper du inte en husbil?
eller en husvagn - det är ju billigare.
eller hyr en vinterbonad stuga?
eller ett rum hos en pensionär, eller i dennes källare?
eller har du testat allt detta och ändå gått bet?
Citera
2015-10-25, 17:30
Bannlyst
Det bästa vore att gå till socialtjänsten redan NU, imorgon. Så att de hinner att hjälpa dig innan det är för sent. Socialtjänsten har ju "jourlägenheter" vet jag, du kanske får bo där medans du söker arbete och egen bostad?
Citera
2015-10-25, 17:31
Medlem
BrotherBromances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
men om du har ett jobb - varför köper du inte en husbil?
eller en husvagn - det är ju billigare.
eller hyr en vinterbonad stuga?
eller ett rum hos en pensionär, eller i dennes källare?
eller har du testat allt detta och ändå gått bet?

Nä gissningsvis har hen inte testat allt detta. Om vi ska dra alla som tabbar sig i livet, och slutar upp med skulder och i en bil, över en kam så kan vi antagligen säga att hjärnaktiviteten är ganska låg hos de flesta. Mycket därför tidigare nämnde livssituation uppstår antagligen.

Men det är tur att folk nu kan få stöd och tips här på FB, där andra människor faktiskt har lite matnyttiga tips
Citera
2015-10-25, 17:31
Bannlyst
Helt sjukt att brottslighet börjar bli mer attraktivt än laglydighet i det här landet.
Citera
2015-10-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherBromance
Nä gissningsvis har hen inte testat allt detta. Om vi ska dra alla som tabbar sig i livet, och slutar upp med skulder och i en bil, över en kam så kan vi antagligen säga att hjärnaktiviteten är ganska låg hos de flesta. Mycket därför tidigare nämnde livssituation uppstår antagligen.

Men det är tur att folk nu kan få stöd och tips här på FB, där andra människor faktiskt har lite matnyttiga tips

Det kan ju finnas en hel rad faktorer som kan spela in att man har hamnat i en jobbig situation! Tänk ett varv till är du snäll...

Exempelvis, det kan handla om sjukdom som gjort eller gör det knapert och svårt för en, det kan handla om medvetna missbruksproblem etc etc.
Senast redigerad av joffen87 2015-10-25 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in