• 1
  • 2
2015-10-25, 16:52
Medlem
Skrottickas avatar
Vi har väl alla nån gång skitit i jobbet utan "godkänd" anledning. Bara för att få en liten minisemester.

Många chefer är sluga as som genomskådar och ifrågasätter det mesta.

Vilka är era främsta, mest framgångsrika metoder, bortförklaringar, eller lögner när ni sjukanmäler er?
Citera
2015-10-25, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotticka
Vi har väl alla nån gång skitit i jobbet utan "godkänd" anledning. Bara för att få en liten minisemester.

Vilka är era främsta, mest framgångsrika metoder, bortförklaringar, eller lögner när ni sjukanmäler er?
Ont i ryggen funkar!
Citera
2015-10-25, 16:58
Medlem
den bästa anledningen är helt enkelt att man inte kunde somna i tid.

finns ingen som kan gnälla om det alla behöver sömn
Citera
2015-10-25, 16:59
Medlem
Skulle aldrig ta ett jobb som jag längtade att komma bort ifrån, sedan är de flesta chefer inom min bransch väldigt tillmötesgående, behöver du ledigt så är det möjligt. Går personligen till jobbet även om jag är ”halv-sjuk”. Du bör nog skaffa ett jobb du trivs med istället för ett du försöker fly ifrån, mitt tips.
Citera
2015-10-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Skulle aldrig ta ett jobb som jag längtade att komma bort ifrån, sedan är de flesta chefer inom min bransch väldigt tillmötesgående, behöver du ledigt så är det möjligt. Går personligen till jobbet även om jag är ”halv-sjuk”. Du bör nog skaffa ett jobb du trivs med istället för ett du försöker fly ifrån, mitt tips.

vad jobbar du med?
Citera
2015-10-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karloken

hade du jobbat i fabrik, dagis, restaurang osv hade jag sldrig köpt den ursäkten.
kanske om du jobbade som busschaufför men då hade det blivit en anteckning i marginalen.
Citera
2015-10-25, 17:12
Medlem
Skrottickas avatar
Min främsta har alltid varit tandvärk. Nästan alla kan relatera till det och vet hur jävligt det kan vara. Denna anledning går även att använda sig av flera gånger, hur tätt man känner för och är svår att motbevisa, men det är inte på långa vägar den "heliga graal" jag söker.
Citera
2015-10-25, 17:15
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:

Till börja med är det olagligt och du kan dömas för bedrägeri.

Utöver detta gillar företag inte folk som är sjuka det är sådana man gör sig av med.

Befarar företaget att du kommer vara sjuk mer än 10 tillfällen på ett år så kan företaget kräva läkarintyg från Första dagen.

Då är det helt kört för dig och företaget behöver inte betala ut någon sjuklön till dig förrän du inkommit med läkarintyg.

Dessutom kan du få sparken om du inte kommer in med läkarintyget.

Så jag rekommenderar att ingen gör detta framförallt inte sätter det i system.

Det är bättre att begära ledighet i god tid innan då beviljas det oftast.

Annars får ni skylla på något som är svårt att kontrollera gör det dock inte ofta du kommer ses som lat av kollegor och allt om du är hemma pga minsta lilla.
Citera
2015-10-25, 17:17
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karloken

Skitdålig ursäkt..... De flesta yrken kan man jobba trots man är lite trött... Har själv jobbar i tre dagar utan sömn men det var inte speciellt skoj.
Citera
2015-10-25, 17:20
Medlem
Säger folk vad som faktiskt är fel? I 9 fall av 10 säger jag bara att jag är sjuk eller inte känner mig så kry och att jag inte kommer till jobbet/jobbar hemma.
Citera
2015-10-25, 17:20
Medlem
Citat:

Det är väl bara att säga att man har feber. Svårare än så behöver det inte vara?
Citera
2015-10-25, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
lyllos dig, då på mitt jobb får man aldrig ledigt. finns alltid nått skäl för dom att det inte går, om det så ens är 20 minuter :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in