2015-10-25, 17:29
Medlem
Skrottickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Det är väl bara att säga att man har feber. Svårare än så behöver det inte vara?

Ett bra sätt, absolut! Men tyvärr blir din minisemester ganska begränsad då. När man har feber förväntas man ju ligga hemma nedbäddad och kvida. Lite laddat att få ögonkontakt med en kollega på stan då. Bara en tanke.
Citera
2015-10-25, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotticka
Ett bra sätt, absolut! Men tyvärr blir din minisemester ganska begränsad då. När man har feber förväntas man ju ligga hemma nedbäddad och kvida. Lite laddat att få ögonkontakt med en kollega på stan då. Bara en tanke.

helt ok - man måste ju få köpa mat även som sjuk.
Citera
2015-10-25, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akt
Säger folk vad som faktiskt är fel? I 9 fall av 10 säger jag bara att jag är sjuk eller inte känner mig så kry och att jag inte kommer till jobbet/jobbar hemma.
dom flesta chefer vill väl veta vad man har för sjukdom, men tror inte dom har rätt o fråga det?
Citera
2015-10-25, 17:38
Medlem
Skrottickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
helt ok - man måste ju få köpa mat även som sjuk.

Sant! Men det kan ju ändå uppstå en laddad situation, som kan leda till ett avslöjande, å det vill vi ju inte 😉
Citera
2015-10-25, 17:40
Medlem
GeneralPoops avatar
Magsjuka funkar alltid.

Ingen vill jobba med en som har rännskita och spyr okontrollerat.

Och alla som vart magsjuka vet att det går i vågor, så skulle man bli påkommen på affären så är det inga problem.
Citera
2015-10-25, 17:49
Medlem
Skrottickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Magsjuka funkar alltid.

Ingen vill jobba med en som har rännskita och spyr okontrollerat.

Och alla som vart magsjuka vet att det går i vågor, så skulle man bli påkommen på affären så är det inga problem.

Mycket bra! Gillar hur du konsekvenstänker och ligger steget före.
Citera
2015-10-25, 18:52
Medlem
Citat:
Mycket bra! Gillar hur du konsekvenstänker och ligger steget före.

det är dock ingen grej som går att köra hur ofta som helst.

migrän är grejen.
Citera
2015-10-25, 20:34
Medlem
godboys avatar
Tar du någon/några dagar - upp till en vecka nån enstaka gång om året så lär det inte vara någon fara. Men, som många redan påtalat, det får/bör inte upprepa sig varje månad. Säg att du är förkyld och har ev att du har feber. Då kan du ta en vecka utan bekymmer. Ska du bara ha några dagar kan du ju köra med magsjuka.
Citera
2015-10-25, 20:37
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det är dock ingen grej som går att köra hur ofta som helst.

migrän är grejen.

Haha, nu var det ju ett tag sen (och ett jobb jag egentligen inte gillade) jag sjukade mig utan orsak.
Men nån gång per är hände det väl då.
Och så pass sällan är det ju inget som väcker misstankar.

Nu dock har jag ett jobb jag tycker är skitkul så nu skulle jag knappt sjuka mig ens om jag var sjuk.
Citera
2015-10-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
dom flesta chefer vill väl veta vad man har för sjukdom, men tror inte dom har rätt o fråga det?

Är du på riktigt? Klart som fan arbetsgivare inte har legal rätt att fråga om orsak till sjukskrivning !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skojar du?
Senast redigerad av pex666 2015-10-25 kl. 21:07.
Citera
2015-10-25, 21:13
Medlem
Citat:

Hade faktiskt en kollega som efter några turbulenta och jävligt slitsamma dagar på jobbet blev sjuk. Det sjuka var att han på fredagskvällen hade setts ute på krogen och då var han tydligen hur livad som helst Jävligt pinsamt för honom, han lär ju knappast ha varit legalt sjuk när han betedde sig så.
Citera
2015-10-25, 21:55
Medlem
Skrottickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Hade faktiskt en kollega som efter några turbulenta och jävligt slitsamma dagar på jobbet blev sjuk. Det sjuka var att han på fredagskvällen hade setts ute på krogen och då var han tydligen hur livad som helst Jävligt pinsamt för honom, han lär ju knappast ha varit legalt sjuk när han betedde sig så.

Högst oförsiktigt minisemesterbeteende! Undra vad han angav för anledning vid sjukanmälningstillfället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in