2016-03-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Spice pissar man nog inte på om man inte rökt det. Om man har kökat vallmofrön som finns i vissa bröd så kan det ge utslag på morfin eller morfin-analoger.

Har också fått utspätt röka. Kan inte bekräfta detta 100% men det var riktigt hö-gräs som var bättre än det borde och gav ett spiceliknande rus. Riktigt fittigt att göra så. Jag röker hellre skitröka än att det är utblandat med spice.

Gräs blir "hö" om man inte kurerar det ordentligt så det har inget med potensen att göra.
Om du menar smak/lukt dvs och inte att det ser ut som ett riktigt bushweed också.

Cannabis innehåller massor av cannabinoider så det är inte alls konstigt att det skulle kunna ge false-positive på spice på en sticka. Kom med labbanalys innan ni drar förhastade slutsatser.
Citera
2016-03-29, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Fick något hasch för ett bra tag sen som var lite skumt. Du kunde inte se på det med blotta ögat att det var något annat eller så, alla som sett hasch skulle ta det för hasch. Det skumma med det här var att det smulade sig på ett annorlunda sett jämfört med annat. Bra klibbigt hasch är lätt att smula men smulorna liksom fastar på varandra. Det här var lika lätt att smula men torrt. Det luktade knappt någonting heller, ingen tydlig doft, varken som cannabis eller som något gift, alltså förorenat. Sen när man rökte det fick man ett riktigt high i skallen, kändes som att man rökt uppåt-gräs.

Visst, jag vet att det finns sativa-dominant hasch men med tanke på att det här inte luktade eller smakade något speciellt samt säljaren släppte det förvånansvärt billigt, över femman för fem. Och då ska det påpekas att det inte var dåligt alls, så har jag fått känslan av att det där innehöll syntetiska cannabinoider.

Nu har jag slutat röka men annars skulle det vara ett intressant experiment att röka en stor av det haschet innan man går och lämnar pissprov. Men TS påstående stämmer, det finns helt klart Spice som ska efterlikna "äkta vara". Till och med sett sidor där de säljer "Spice-haschkakor" i stora kvantiteter för billigt pris.

Konsistens av hasch beror helt på hur det har behandlats både under tillverkning, frakt och lagring.
Det kan vara stenhård och bara bli pulver pga dåligt lagrat så det har torkat till exempel.
Citera
2016-03-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12
Konsistens av hasch beror helt på hur det har behandlats både under tillverkning, frakt och lagring.
Det kan vara stenhård och bara bli pulver pga dåligt lagrat så det har torkat till exempel.

+1 på den. Både det överlägset bästa och sämsta haschet jag rökt var båda stenhårda och inte ett dugg klibbiga.

Men generellt så brukar mjuka klibbiga hasch vara bättre än torra standardpuckar så det är alltid en bra riktlinje att gå efter om man har flera att välja på.
Undantaget är såklart afghan som alltid är mjukt, även om det är skräp.
Citera
2016-03-30, 01:15
Medlem
tråkigt att höra, dock lite skönt att det faktiskt träder fram folk och konfirmerar vad jag misstänkt och försökt utreda i flera år.

men men, omger man sig av tröglärda åsnor gör man.

"nej men mannen, den är bara bra"
Citera
2016-03-30, 02:53
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterflykniv
De människor du köper från genom "gatan" som slänger överpris på låg-kvalité 3.5g(femman) är undermänniskor som suttit på kåken. Samma personer blir hotfulla när du konfronterar saken och brukar oftast blanda haschet med spice, vilket är normalt att göra. Det de också gör är att sälja rena "fejk-hasch"-bitar som ser ut som riktig hasch (eller tung svart afg) men är rent spice.
Du märker detta genom att du blir sänkt som fan, får en lätt känsla av nikotinförgiftning i kroppen (tänk första gångerna man prövar starkt snus), darrighet likt överdosering av kaffe eller känslan av allmänt lågt blodsocker.

Du är 99% återställd (nykter) efter 30 min. Detta är det största tecknet.
Perfekt i krogmiljö att gå ut på en promenad och njuta av spliff-cermonin för att sedan bli nykter efter 30 min. Dock är det skonsammare mot hälsan att knarka heroin än dagens spice så det avgör ni själva. Köp inte på gatan, det är "så 2010". Köp från säljare från internet som har en stabil bakgrund där du kan läsa recensioner mm.
Lycka till.

Vanligt gräs på gatan innehåller så sjukt mycket skit att när du första gången råkar komma över äkta hemmaodlat ekologiskt gräs (med stabila thc/cbd/övriga kemikalier-nivåer)- kommer du förundras över vilket extremt stor skillnad det är hur askan beter sig, hur det brinner, hur röken känns i halsen och hur det smakar, ser ut, känns, hur bängheten kickar in och hur du blir mentalt och fysiskt av bängheten, en annan sorts mysighet. Detta får du oftast genom kompis kompis eller kompis arbetskamrat. Glöm allt som är "direkt från A-dam/Chris mannen". Detta gäller för typ alla produkter i världen. Champagne, materiella ting, tillverkade saker. Alla detaljer gör en stor helhet, och det är det som skiljer high end - low end. Du handlar av sämsta möjliga marknad, såklart du får low end produkter. Ett tips är att styra från internet eller åka på nöjesresor till ställen där det är lagligt och som kan leverera high end gräs till low end priser-helt lagligt.

Hur vet du att detta innebär att det innehåller spice? Att bli sänkt som fan eller få en tung, blodsockerfallsliknande "skulle behöva sätta mig ner" känsla får man ju ofta av brunt. Menar du att alla dessa är utbankade med spice? Spice är väl mig veterligen inte särskilt likt cannabis längre, med rus av en mycket annorlunda karaktär. Hade det varit spice i rökat hade man väl känt det på ett mer påtagligt sätt?
Citera
2016-03-30, 03:26
Medlem
Custom_mades avatar
Tror inte detta är lika vanligt som folk vill påstå.

Kommer i kontakt med gaturöka väldigt ofta och har ALDRIG sett eller hört talas om det.
Särskilt inte med hasch. Men att det har inträffat säger jag inte emot. Det har garanterat hänt någon gång, särskilt med gräs.

Men det jag menar är att "ryktet" skulle sprida sig snabbt om det inte handlar om nybörjare på CB.
Skillnaden känns och innan man gjort en perfekt syntetisk kopia av CB i alla dess härliga former och blandningar så kommer det inte att gå att lura en inbiten rökare.

Sen har jag rökt en hel del spice också, från första generationerna till de sista, men slutade som tur va innan det blev helt åt helvete med dödliga varianter osv.

Närmsta jag kommit spice i CB-väg är typ när jag efter uppehåll rullade en kief-spliff och nära på tuppade av!

Däremot så fanns även för ett par år sedan såkallat Spicehasch. Black Diamond eller nått sånt hette en sort och det var riktigt sjukt hur det såg ut, rätt likt svart, men det skulle ändå inte gå att lura om man inte är färsk.

Men att just du skulle fått tag på det förnekar jag ej i och med att det syns på sticka osv

Sjukt bara att någon orkar göra det.

Kan annars tipsa om hur man känner igen ett spicerus, det är lite som att trippa light, men är ett röka ovanligt hyper speed om du ändå röker en del så kan det vara spice. Det kan lättast beskriva som riktigt STARKT sativaröka.
Citera
2016-03-30, 09:59
Medlem
Odla eget. Slipper tänka på sådant.
Citera
2016-03-30, 10:38
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooben12

Ja det är jag förstås medveten om. Men mjukt klibbigt innebär färskt så länge det inte är något fuffens med det. Klart hårt kan vara fint med. Det var inte bara konsistensen som fick mig att reagera på detta. Luktlösheten både som det var och eldat och smaklösheten. Det framstod vid första åsyn av det som riktigt skräp men ändå blev man riktigt stekt av det i skallen. Inget indica body-high utan mer som skurre.
Citera
2016-03-30, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Ja det är jag förstås medveten om. Men mjukt klibbigt innebär färskt så länge det inte är något fuffens med det. Klart hårt kan vara fint med. Det var inte bara konsistensen som fick mig att reagera på detta. Luktlösheten både som det var och eldat och smaklösheten. Det framstod vid första åsyn av det som riktigt skräp men ändå blev man riktigt stekt av det i skallen. Inget indica body-high utan mer som skurre.

Förstår dig. Men ingenting av det du skriver ringer några klockor för mig.
Det finns sativa hasch lika väl som det finns indica hasch. Luktlöshet kan också bero på något misslyckande.
Men visst jag kan ju inte bevisa motsatsen heller direkt, kul att bolla lite idéer i alla fall.

Ett exempel för mig angående "Det framstod vid första åsyn av det som riktigt skräp" kan vara när jag köpte ~100 micron ICE och det var massa små stenhårda bitar. Dock blir man extremt stekt eftersom det var en bud-run på ~100 micron som sagt.
Citera
2016-04-25, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thrown-out
Jag rökte lite braj för 2 veckor sedan & lämnade sedan prov. Positiv på THC såklart men så testade dom med spice stickan också & jag va positiv på den också.

Jag känner killen jag handla av, så jag vet att han inte gjort något med det. Talade om för honom att hans röka är utspätt med spice & han skulle ta det med killen som säljer. Men han vägrade tro mig (ville väl inte) & har inte snackat något med kranen.

Är det någon annan som varit med om samma sak? Själv blir jag riktigt förbannad över att man gör något sådant & vore det min kran skulle han få veta att han lever i vilket fall.

samma här retligts somfan
Citera
2016-04-27, 17:56
Bannlyst
Fan vad arg jag blir av att läsa sånt här ;(

#bortmedspice

edit: Det e färskingar som flippar ur på potent spice som förhindrar legalisering
Citera
2020-08-28, 15:23
Medlem
Varning till er som röker brunt

Vet inte om denna tråden kommer bli borttagen, men lägger upp det för alla fellow stoners oavsett.

Till alla som gillar bruning:

Skulle föreslå att ni köper hem EZ test då det finns väldigt många stämplar hasch som testats positivt för olika syntetiska cannabinoider (spice) just nu. Har även pågått under större delen av sommaren, förmodligen våren också. Förut har det alltid funnits en rädsla för henna-hasch/stearin/annan utbankning, men nu har det nått en allvarlig punkt.

En bekant till mig skröt om sitt potenta röka, men det visade sig senare innehålla AM-694 och absolut noll THC. Med tanke på hur många olika syntetiska cannabinoider det finns på marknaden så antar jag att det även finns vissa sorter som slinker förbi omärkt när EZ test genomförs. Ni kan själva kika vilka stämplar som testats positivt på t.ex. flugforum, uppdateras dagligen. På rak arm har jag hört att "narcos", "chardala" och "44" ska innehålla syntetisk skit. Finns mycket fler stämplar än så som är i riskzonen, so be cautious.

Kommer garanterat dyka upp någon träskalle här som hävdar att "ingen lägger tid på att spetsa hasch, du snackar bara skit". Du skulle vara förvånad över hur svårt det kan vara att upptäcka, då vissa syntetsorter efterliknar CB-ruset förvånansvärt väl, extra svårt blir det att upptäcka ifall det är minimala mängder.

Var försiktiga som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in