• 1
  • 2
2015-10-25, 15:35
Medlem
thrown-outs avatar
Jag rökte lite braj för 2 veckor sedan & lämnade sedan prov. Positiv på THC såklart men så testade dom med spice stickan också & jag va positiv på den också.

Jag känner killen jag handla av, så jag vet att han inte gjort något med det. Talade om för honom att hans röka är utspätt med spice & han skulle ta det med killen som säljer. Men han vägrade tro mig (ville väl inte) & har inte snackat något med kranen.

Är det någon annan som varit med om samma sak? Själv blir jag riktigt förbannad över att man gör något sådant & vore det min kran skulle han få veta att han lever i vilket fall.
Citera
2015-10-25, 15:39
Medlem
Aspackad-huggorms avatar
Jag tror det är vanligare med hasch som är blandat med spice för att det ska bli starkare. Vet du vilken typ av Spice som gav utslag? Det kan ju inte vara en klassad sådan, då skulle den inte ge utslag. Men be dem dubbelkolla innan du spöar ned din kran, stickorna kan faktiskt visa fel ibland. Min kompis pissade (han var ren) men var dock positiv på morfin enligt testet.
Citera
2015-10-25, 15:50
Bannlyst
De människor du köper från genom "gatan" som slänger överpris på låg-kvalité 3.5g(femman) är undermänniskor som suttit på kåken. Samma personer blir hotfulla när du konfronterar saken och brukar oftast blanda haschet med spice, vilket är normalt att göra. Det de också gör är att sälja rena "fejk-hasch"-bitar som ser ut som riktig hasch (eller tung svart afg) men är rent spice.
Du märker detta genom att du blir sänkt som fan, får en lätt känsla av nikotinförgiftning i kroppen (tänk första gångerna man prövar starkt snus), darrighet likt överdosering av kaffe eller känslan av allmänt lågt blodsocker.

Du är 99% återställd (nykter) efter 30 min. Detta är det största tecknet.
Perfekt i krogmiljö att gå ut på en promenad och njuta av spliff-cermonin för att sedan bli nykter efter 30 min. Dock är det skonsammare mot hälsan att knarka heroin än dagens spice så det avgör ni själva. Köp inte på gatan, det är "så 2010". Köp från säljare från internet som har en stabil bakgrund där du kan läsa recensioner mm.
Lycka till.

Vanligt gräs på gatan innehåller så sjukt mycket skit att när du första gången råkar komma över äkta hemmaodlat ekologiskt gräs (med stabila thc/cbd/övriga kemikalier-nivåer)- kommer du förundras över vilket extremt stor skillnad det är hur askan beter sig, hur det brinner, hur röken känns i halsen och hur det smakar, ser ut, känns, hur bängheten kickar in och hur du blir mentalt och fysiskt av bängheten, en annan sorts mysighet. Detta får du oftast genom kompis kompis eller kompis arbetskamrat. Glöm allt som är "direkt från A-dam/Chris mannen". Detta gäller för typ alla produkter i världen. Champagne, materiella ting, tillverkade saker. Alla detaljer gör en stor helhet, och det är det som skiljer high end - low end. Du handlar av sämsta möjliga marknad, såklart du får low end produkter. Ett tips är att styra från internet eller åka på nöjesresor till ställen där det är lagligt och som kan leverera high end gräs till low end priser-helt lagligt.
Senast redigerad av butterflykniv 2015-10-25 kl. 16:10.
Citera
2015-10-25, 16:03
Moderator
kvm3s avatar
Visade provet även positivt för någon syntetisk cannabinoid vid analys? Att en sticka ger utslag är ingen garanti.

Prova med ett EZ Test om du vill vara säker.
Citera
2015-10-25, 16:13
Medlem
Scarabeos avatar
Sticka är väl inte så säkert, behöver inte vara utblandat. Du kände väl på ruset?
Nu är jag inte skarp alls när det gäller syntetiska cannabinoider, men dom ska väl föreställa någon urspårad kopia på cannabis? Kan det inte vara så att spice testet bara reagerar på vanligt hederligt thc då?
Citera
2015-10-25, 17:31
Medlem
thrown-outs avatar
Jag har rökt braj dagligen i nära 20 år. Senaste 5 åren så har det varit någon gång på helgerna bara. Så braj vet jag hur det funkar. 👍

När jag rökte den här sorten så tänkte jag inte så mycket på det förutom att det va bra. Sen att Spice inte sitter i så länge spelar ingen roll när man tänder ny var 30'e minut. 😆

Men när jag va positiv på Spice så tänkte jag efter & det enda jag kan komma på som liknande Spice rus (testat lite sådan skit också) är att jag blev lika torr i käften som när jag rökte Spice.

Jag bad att bli testat mot Spice 2 gånger då när jag va positiv på det också. Vilken sort det va har jag ingen aning om. Jag frågade vilka sorter stickan visade & det enda jag fick som svar va att den visar på många olika (alla?). Sen diskutera jag lite med dom & fick beskedet att stickan enbart visar på Spice & inte THC.

Jag väntar på svar ifrån polarn så jag får reda på vilken stämpel det va på kakan. Men flummare är sega ibland. 😉

Men fler här som verkar ha erfarenhet ifrån detta & det är fan riktigt tråkigt.
Citera
2015-10-25, 21:14
Moderator
kvm3s avatar
Återigen - analys eller EZ Test. Fram tills du har något av dessa resultat finns det inte mycket fakta att grunda diskussionen på.
Citera
2015-10-26, 00:58
Medlem
hade nyss en mängd med detta också, får man fråga vilken stad du fått tag på skiten?
Citera
2015-10-26, 10:27
Medlem
thrown-outs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuktigkant
hade nyss en mängd med detta också, får man fråga vilken stad du fått tag på skiten?

Jag är inte helt 100 på min sak men jag tror att det kommer ifrån Göteborgstrakten. Vart min polare bor vill jag uttala mig om.

Den kaka jag rökte av va stämplad "skitz" eller "skits".
Osäker på stavningen då jag fick namnet över luren & brydde mig inte om att fråga hur det stavades. Kakan va jävligt mörk, hyfsat mjuk & kanske 1cm tjock. Hade kommit ny sort ifrån samma snubbe nu & denna va tjockare & ljus men utan stämpel.

EZ test som några frågat efter är inget jag bryr mig om. Jag rökte 1 sort & va positiv på spice (2st stickor & inte i samma urin). Så för mig personligen råder det ingen tvekan & känner inte att jag behöver betala för bevisa något för andra. Det är dock inte omöjligt jag beställer ett test enbart för att få reda på om den nya sorten innehåller spår av spice.

Antingen tror man på vad jag säger eller så skiter man i det. Jag blev bara fundersam över hur utbrett & vanligt det är att man gör på det här sättet.
Senast redigerad av thrown-out 2015-10-26 kl. 10:31.
Citera
2015-10-26, 10:43
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Fick något hasch för ett bra tag sen som var lite skumt. Du kunde inte se på det med blotta ögat att det var något annat eller så, alla som sett hasch skulle ta det för hasch. Det skumma med det här var att det smulade sig på ett annorlunda sett jämfört med annat. Bra klibbigt hasch är lätt att smula men smulorna liksom fastar på varandra. Det här var lika lätt att smula men torrt. Det luktade knappt någonting heller, ingen tydlig doft, varken som cannabis eller som något gift, alltså förorenat. Sen när man rökte det fick man ett riktigt high i skallen, kändes som att man rökt uppåt-gräs.

Visst, jag vet att det finns sativa-dominant hasch men med tanke på att det här inte luktade eller smakade något speciellt samt säljaren släppte det förvånansvärt billigt, över femman för fem. Och då ska det påpekas att det inte var dåligt alls, så har jag fått känslan av att det där innehöll syntetiska cannabinoider.

Nu har jag slutat röka men annars skulle det vara ett intressant experiment att röka en stor av det haschet innan man går och lämnar pissprov. Men TS påstående stämmer, det finns helt klart Spice som ska efterlikna "äkta vara". Till och med sett sidor där de säljer "Spice-haschkakor" i stora kvantiteter för billigt pris.
Citera
2015-10-26, 10:50
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspackad-huggorm
Jag tror det är vanligare med hasch som är blandat med spice för att det ska bli starkare. Vet du vilken typ av Spice som gav utslag? Det kan ju inte vara en klassad sådan, då skulle den inte ge utslag. Men be dem dubbelkolla innan du spöar ned din kran, stickorna kan faktiskt visa fel ibland. Min kompis pissade (han var ren) men var dock positiv på morfin enligt testet.

Spice pissar man nog inte på om man inte rökt det. Om man har kökat vallmofrön som finns i vissa bröd så kan det ge utslag på morfin eller morfin-analoger.

Har också fått utspätt röka. Kan inte bekräfta detta 100% men det var riktigt hö-gräs som var bättre än det borde och gav ett spiceliknande rus. Riktigt fittigt att göra så. Jag röker hellre skitröka än att det är utblandat med spice.
Citera
2016-03-29, 13:37
Medlem
bizquitos avatar
Hej
Jag pissade också positivt på spice efter att jag rökt hasch. Är detta en ny trend?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in