2017-09-26, 23:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Någon som öht kan höra vad hon sjunger om, hennes <engelska är bedrövlig! Har ansträngt mig för att försöka fatta vad bruden försöker förmedla i texterna ,enda jag hör klart o tydligt är aAAAAaa .OOOoooo .Resten helt ohörbart / tolk, Och vad fan betyder Raaackit?

Det är en pun/ordvits, om du nu inte är oseriös. I rocket/rock it away. Så tolkar jag det iaf.
Citera
2017-09-26, 23:49
Medlem
BalleAnkas avatar
Jag kan inte låta bli att gilla henne.

Hon har en bra sångröst och sexig utstrålning. Men hennes egna låtar är väl inte mycket att hänga i julgranen, utan det är ju covers på Evert Taube och Niklas Strömstedt som hittills varit hennes stora succéer. Hennes skivbolag borde skaka fram någon duktig låtmakare som kunde samarbeta med Miriam och ge henne några nya fräscha hits.
Citera
2017-09-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Och vad fan betyder Raaackit?

Låten heter Rocket. Hur svårt ska det vara? I rocket away. I'm rocketing away, I rocket cause I need space. Dvs dra iväg med en jädra fart. Så både heter och stavas det på engelska om nu någon inte fattat. Sen att det finns obildade idioter i radion som gång efter annan fortsätter säga "det här var Miriam Bryant med Rock it!" är ju bara bedrövligt
Citera
2017-09-27, 12:18
Avstängd
thaimans avatar
Gudabenådad röst, rolig vacker och tar ingen skit
MAO en toppentjej
Citera
2017-09-27, 12:29
Medlem
Jag har efterhand blivit en aning trött på hennes röst och sätt att sjunga. Hon låter som om vore förkyld och har bihåleinflammation hela tiden, vad hon än sjunger. Men visst är Bryant en fräck uppstickare i det svenska musiklivet, och i Så mycket bättre var hennes interaktion med den belevade gentlemannen Sven-Bertil Taube förtjusande att se och höra.
T ex när Sven-Bertil talade om älskog och Bryant inte visste vad det var. Niklas Strömstedt förklarade att det betyder att ligga, och Bryant utropade "jahaaa, jag säger alltid knulla". :-)
Att hon sedan har gått i Brunnsboskolans (Hisings Backa, Göteborg) musikklass gör inte saken sämre.
Citera
2017-09-27, 16:42
Medlem
Har växt upp runt bekanta med henne och måste säga att jag alltid hört bra saker om henne innan hon blev känd. Svårt att säga något nu för liksom, vem vill skapa sig en bild av vad tidningar och sociala medier säger?

Söt tjej som kan sjunga.
Citera
2017-10-30, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Vidare så har hon ju, som alla andra i den branschen, gjort de klassiska korkade PK uttalandena. Men det måste man säkert för att ens få en spelning ÖHT.

PK är ett begrepp som har gått bananas i cyberrymden. "Mellan skål och vägg" versus offentliga uttalanden, där har du PK i ett nötskal (om vi inte snackar kanadensiska hockeyspelare och liknande). Korrekt har samma ordstam som att korrigera. Miriam Bryant korrigerar inga ställningstaganden för att låta salongsfähig. Hennes åsikter och retweets av insparkade dörrar bygger på att hon har en preferens för mörkhyade män och drömmer om att en dag få föda mulattbarn. Det är inget buhu-bröl från en "ensam sexualfrustrerad internetnazist", det är bara ett exempel på vad som är PK och vad som inte är det.

https://twitter.com/MiriamBryant/sta...18161028943873
https://twitter.com/MiriamBryant/sta...46337006944258

Här är hon ju faktiskt extremt politiskt inkorrekt: https://twitter.com/MiriamBryant/sta...33767740477440
Citera
2019-02-25, 16:01
Medlem
GastonLeMans avatar
Såg Miriam live med ett band som heter Staten.
Härlig scennärvaro och skönt spontan.
Inget skvaller men en bra spelning!
Citera
2019-02-25, 23:15
Medlem
Hon är riktigt snygg men verkar ha ett par diagnoser.
Citera
2019-03-02, 09:30
Medlem
Men vad hon har gått upp i vikt.
Citera
2019-06-01, 10:31
Medlem
Pillenfilles avatar
Hörde henne nyss prata om hur rasism finns överallt samt om "vithetsprivilegier" på Nyhetsmorgon. Suck säger jag bara...
Citera
2019-06-01, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Men vad hon har gått upp i vikt.
Det kallas graviditet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto