Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-08, 01:52
  #121
Avstängd
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largerthanahouse
Varför är det så många som är besatta av att kalla Miriam Bryant för "geni"? Särskilt mediamän likt Sigge Eklund, Markus Larsson bara för att nämna några. Hon beskrivs inte bara som ett musikaliskt geni utan även som en otroligt stor tänkare, ett geni på alla plan helt enkelt.

Jag har hört ett par av hennes låtar och de låter väl ganska standard för sin genre. Varken bättre eller sämre. Men jag måste ha missat något.

Hon är fan i mig inget geni vare sig inom musiken eller på några andra plan, om hon nu helt plötsligt är ett musikaliskt geni så är jag Archimedes


Anledningen till att hen-män som Eklund och Larsson hyllar henne är för att hon ligger i tiden, hon är ung kvinna och har åsikter om ditt och datt och det räcker gott för hen-männen som inte kan ha någon musiksmak att tala om, t.o.m min gamla mormor rynkar på näsan åt Bryants sällsynt trista musik.
__________________
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2016-12-08 kl. 01:56.
Citera
2017-05-18, 11:55
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapVerde
Stämmer sin förra manager:

http://www.expressen.se/noje/miriam-...forra-manager/

Stämning:

https://minfil.org/haD8pab7b7/Stockh...6_Aktbil_1.pdf


http://www.expressen.se/noje/miriam-...rom-i-ordbrak/

Citat:
Miriam Bryant bröt kontraktet för att hon kände sig kontrollerad, men enligt överenskommelsen - som Bryant själv säger att hon skrev på "innan hon visste sitt värde som kreatör" - har Malén rätt till liveintäkter fem år efter avslutat kontrakt.
Vad pysslar hon med? Vill hon bryta kontraktet för att karriären gick bättre än hon räknat med?
Citera
2017-05-18, 13:01
  #123
Medlem
Jag har alltid tyckt bra om henne men snålhet är en av de värata egenskaper jag vet. Nu sjunker hon som en sten för mig. Illa.

Aftonbladet:

Citat:
– Hon har tjänat enorma pengar. Jag är förvånad över att hon väljer att det här ska bli en öppen rättegång. Då tror jag att hon kommer att framstå som väldigt snål som inte vill göra rätt för sig och hävda att ett avtal inte gäller, sa Maléns advokat Thomas Bodström i höstas efter att hon stämt exmanagern.

Citat:
– Hon försöker utnyttja luddiga klausuler i ett avtal som hon vet att hon ska betala för. Hon borde göra rätt för sig mot en person som i allra högsta grad bidragit till hennes framgångar. Hon är en ung tjej men samtidigt mångmiljonär, det ser inte snyggt ut att hon inte gör rätt för sig. Hon har råd med det, säger han till Nöjesbladet.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...homas-bodstrom
Citera
2017-05-19, 06:42
  #124
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Hur många procent skulle managern få i 5 år?
Citera
2017-05-19, 07:12
  #125
Medlem
kebobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim.Fandango
Hur många procent skulle managern få i 5 år?
Tvist uppkommer om punkterna 6 och 7 i managementavtalet


I punkten 6 i managementavtalet regleras på vilken typ av artistens intäkter som Stereoscope har rätt till provision. Enligt punkten 6.1 har managementbolaget rätt till 15 procent ersättning på vissa specificerade intäkter som räknas upp i punkten. I punkten 6.1 d) anges “Övriga intäkter relaterade till underhållningsbranschen såsom radio och Tv-reklam och personliga framföranden (ej intäkter för liveframträdanden)”.

I punkten 6.2 anges att managementbolagets ersättning för artistens liveframträdanden ska vara tio procent av bruttointäkterna i de fall då all bokning och alla produktioner sköts av en agent eller annan tredje part som inte tillhör Stereoscope.

I punkten 7 anges att intäkter genererade från avtal slutna under kontraktsperioden ska utbetalas till Stereoscope 24 månader efter avtalets upphörande. För intäkter som genereras under avtalsperioden eller till följd av avtals som huvudsakligen förhandlats av Stereoscope under avtalsperioden har Stereoscope rätt till ersättning under fem år efter avtalets upphörande.
Citera
2017-05-21, 23:54
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
Tvist uppkommer om punkterna 6 och 7 i managementavtalet


I punkten 6 i managementavtalet regleras på vilken typ av artistens intäkter som Stereoscope har rätt till provision. Enligt punkten 6.1 har managementbolaget rätt till 15 procent ersättning på vissa specificerade intäkter som räknas upp i punkten. I punkten 6.1 d) anges “Övriga intäkter relaterade till underhållningsbranschen såsom radio och Tv-reklam och personliga framföranden (ej intäkter för liveframträdanden)”.

I punkten 6.2 anges att managementbolagets ersättning för artistens liveframträdanden ska vara tio procent av bruttointäkterna i de fall då all bokning och alla produktioner sköts av en agent eller annan tredje part som inte tillhör Stereoscope.

I punkten 7 anges att intäkter genererade från avtal slutna under kontraktsperioden ska utbetalas till Stereoscope 24 månader efter avtalets upphörande. För intäkter som genereras under avtalsperioden eller till följd av avtals som huvudsakligen förhandlats av Stereoscope under avtalsperioden har Stereoscope rätt till ersättning under fem år efter avtalets upphörande.

Det där är ett fullt rimligt managementavtal. Ingen särskilt blodig sunset klausul, och det är ingen 360 deal. Rätt management är värt guld, en lat manager inte ett skit. Med tanke på att hon håller internationell kvalitet lär hon springa på betydligt knivigare deals när hon riktar blicken mot staterna, där 360 bara blir större och större, då skivförsäljning i sig inte ger några pengar jämfört med för några år sedan.
Citera
2017-05-22, 12:06
  #127
Medlem
srinivasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
Tvist uppkommer om punkterna 6 och 7 i managementavtalet


I punkten 6 i managementavtalet regleras på vilken typ av artistens intäkter som Stereoscope har rätt till provision. Enligt punkten 6.1 har managementbolaget rätt till 15 procent ersättning på vissa specificerade intäkter som räknas upp i punkten. I punkten 6.1 d) anges “Övriga intäkter relaterade till underhållningsbranschen såsom radio och Tv-reklam och personliga framföranden (ej intäkter för liveframträdanden)”.

I punkten 6.2 anges att managementbolagets ersättning för artistens liveframträdanden ska vara tio procent av bruttointäkterna i de fall då all bokning och alla produktioner sköts av en agent eller annan tredje part som inte tillhör Stereoscope.

I punkten 7 anges att intäkter genererade från avtal slutna under kontraktsperioden ska utbetalas till Stereoscope 24 månader efter avtalets upphörande. För intäkter som genereras under avtalsperioden eller till följd av avtals som huvudsakligen förhandlats av Stereoscope under avtalsperioden har Stereoscope rätt till ersättning under fem år efter avtalets upphörande.

Det här innebär alltså att bara avtal slutna/huvudsakligen förhandlade av Stereoscope under avtalsperioden genererar utbetalningar enligt punkt 6. Nya avtal medför inga utbetalningar till Stereoscope. Kan inte se att detta skulle vara orimligt. Bodknodden är också inkopplad!!!
Citera
2017-08-11, 20:51
  #128
Medlem
volvo 240s avatar
Hennes sommar i P1 var ju riktigt hjärndött och menlöst.

Hon är nog rätt skoj i sängen då hon verkar va typen som gillar det mesta, men att ha nåt som helst intelektuellt utbyte mer än några meningar med denna människa vore nån höjdare. Måste vara skitjobbigt att vara närstående denna människa.

Men hn har en sexig röst och lagom med göteborgska.
Citera
2017-08-11, 21:46
  #129
Medlem
godboys avatar
När det gäller vad jag anser så tycker jag att hon släppt några riktigt bra låtar. Mer än så är det inte, men det är andra sidan mer än de flesta lyckas med.

Sen så ser jag henne som lite sjavig och slabbig, både till utseende och uppförande. Är ju ingen jag skulle valt att ta på date om jag nu var singel. Sen är det riktigt segt med någon som ska svära i var och varannan mening. Vidare så har hon ju, som alla andra i den branschen, gjort de klassiska korkade PK uttalandena. Men det måste man säkert för att ens få en spelning ÖHT.
Citera
2017-08-12, 09:06
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hennes sommar i P1 var ju riktigt hjärndött och menlöst.
Jag blev istället överraskad av hur bra hon gjorde det jämfört med övriga unga artister de senaste två - tre åren.

Dvs dispositionen och framförandet. Temat var givetvis mycket viktigt för henne personligen, men inte så mycket att ta lärdom av i allmänhet. Och på det sättet tämligen "ointressant" för mig/P1-lyssnare i allmänhet.
Om man nu inte ville lära känna just Miriam på ett personligt eller stalkeraktigt sätt.
Citera
2017-08-12, 15:49
  #131
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hon är kanske vänsterhänt

Nej, som vänsterhänt är det naturligt att hålla gaffeln i vänster.
Citera
2017-09-25, 19:26
  #132
Medlem
Någon som öht kan höra vad hon sjunger om, hennes <engelska är bedrövlig! Har ansträngt mig för att försöka fatta vad bruden försöker förmedla i texterna ,enda jag hör klart o tydligt är aAAAAaa .OOOoooo .Resten helt ohörbart / tolk, Och vad fan betyder Raaackit?
__________________
Senast redigerad av Monday1 2017-09-25 kl. 19:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback