Känner lite samma sak, men det är jag själv som velat ha det så. Har nyss börjat på universitet, och jag känner helt enkelt inte så mkt gemensamt med mina klasskamrater. Många är ganska ytliga och har PK-humor, eller hur man ska uttrycka det. Visst man hänger o så i skolan.. men på fritiden är jag helst utan dem. Har polarna från gymnasiet 45 min härifrån så jag drar ofta dit på helgerna. Har har börjat bli otroligt selektiv med vilka jag umgås med.. få som verkligen trivs att umgås med, som jag känner ligger på samma nivå och som man har mkt gemensamt med. Är inte alls någon översittare eller anser mig vara smartare/bättre än någon annan.. men de i min klass är helt enkelt inte min typ av folk. Sån humor som många ggr återfinns här på FB skulle de bara fnysa åt, eller gapa som ett frågetecken heh.
Men för att ge ett råd till trådskaparen, är du inte så selektiv med kompisar och har lätt för att umgås med folk i allmänhet så har du inga problem. Som redan påpekats, skaffa en hobby, börja plugga, träna etc - du kommer träffa massvis med människor.