2009-11-10, 21:02
Citat:
Ursprungligen postat av maggiethecat
Det bästa med Jag! är att han aldrig ger upp och alltid levererar galenskaper. Istället för att ligga lågt, vad gör Jag!? Går till attack på Newsmill:
Jag måste ge Guillou rätt här. Det var ju Newsmill som publicerade Liza Marklunds försvarstal. Case closed.
Jag måste ge Guillou rätt här. Det var ju Newsmill som publicerade Liza Marklunds försvarstal. Case closed.
Men det har han nog glömt vid det här laget. Det är en man med EXTREMT kort minne. Kolla vad han skriver om Arvidsson: "först i Sverige med att i riktig tidning framföra sensationella anklagelser som inte hör hemma i en riktig tidning." (sic!)

Men kunde inte Skarp ha redigerat debattinlägget till honom så att det inte blev så pinsamt dåligt formulerat åtminstone? Nu saknar det både logiska argument och effektiv stil: "Riktiga journalistiska medier", "riktiga tidningar", "en riktig tidning", "en riktig tidning". Riktigt, riktigt, riktigt, riktigt---fyra gånger i liten textkludd på 466 ord! Snacka om gaggig!!
Och han fullkomligt tuggar fradga i sitt hack hack hackande på nätet, hans hatobjekt nummer ett: "förtalssajten", "raseriet, skvallret och hatet ute på nätet", "nätpladder och sådant behöver man inte bemöta", "nätskribents konspirationsteorier", "näthatarna", osv, osv.
Ligger lite Fox-anda och Bill O'Reilly-taktik över Aftonbladets varumärkesskribent Guillou. Samma brist på stringens och hänsyn till fakta--den som domderar mest pompöst och med mest indignation över inbillade förorätter är den som innehar Sanningen. I Guillous fall är sanningen den att det är det hemska näääätet som står bakom allt elände som drabbat honom. En usel nääätpladdrare har schkrivit fel år. Oavsett om denne journalist redogjort för vad som står i den numera offentliggjorda dokumentation eller ej. Och det är bara nääätskvallrare som är dumma nog att uppmärksamma att Guillou vid IB-rättegångsförhören pläderade för sin frihet genom att påminna om att han var en Säpoinformant. Betydelsen av hans fem år som KGB-avlönad journalist när det gäller IB-affären? Nääätkonspirationer, nääätraseri, nääätskvaller, näääthat..sådant man inte bemöter förrän det solkar ner en RIKTIG tidning!
Riktiga journalister från riktiga media är i Guillous värld såna som smoochern Anders Pihlblad, såna som aldrig nånsin skulle få för sig att riskera sina resa till spanska solkusten och sin inbjudan till Piratförlagsjubileumsfesten genom att skriva nåt osmickrande om skjutjärnsreportrarna Liza-"det-är-bara-omslaget-jag-ångrar"-Marklund och Jan-"det-var-bara-strunt-jag-sålde-till-KGB"-Guillou.
Expressen är nog fortfarande "riktig", trots KGB-Guillou avslöjandet. För där sitter ju Piratförlags-skrönikören Marklund och varumärket Leif-Gustav Willy älgfällaren-Persson. Hur det ska gå för DN:s riktighet nu när Piratförlagsstyrelseledamoten Torbjörn Larsson inte längre är ansvarig utgivare är däremot osäkert. Blir den en oriktigt mallig trycksak igen nu, nåt oriktigt dagstidningsskit som ingen behöver när det finns Piratförlagsanknutna kvällstidningar som gör jobbet? Eller finns det nån liten styrelseposition för den nye utgivaren med hos Piraterna?