2024-10-16, 19:24
Medlem
Storfetdases avatar
Varför hatar alla JG på flashback? Snubben har ju långt mer ryggrad än era kuksugare till politiker.
Citera
2024-10-16, 19:35
Hökmark tvingade Janne att ta ställning mot hamas och hizbollah, måste gjort ont i Janne.
Citera
2024-10-16, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Varför hatar alla JG på flashback? Snubben har ju långt mer ryggrad än era kuksugare till politiker.

Varför jag hatar landsförrädare? Varför jag hatar lögnare? Varför jag hatar folk som vill göra Sverige till en kommunistdiktatur?

Min fråga är varför du förefaller att gilla någon som har alla de egenskaperna? Gillar du tex folk som spionerar på Sverige för ryssen?
Citera
2024-10-20, 10:20
Janne kommer med nytt skit och är besviken på Jonathan Conricus

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ken-pa-sverige
Citera
2024-10-20, 20:41
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Janne kommer med nytt skit och är besviken på Jonathan Conricus

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ken-pa-sverige

Den där filmen om en israelisk soldat som mördar ett palestinskt barn, finns den ens? Eller är det bara något som Guillou hittat på?

Oavsett väldigt äckligt att Guillou spelar Allan och skryter om hur duktig jägare han är och hur israelen måste ha fått in ett riktigt turskott.
Citera
2024-10-21, 09:00
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Den där filmen om en israelisk soldat som mördar ett palestinskt barn, finns den ens? Eller är det bara något som Guillou hittat på?

Oavsett väldigt äckligt att Guillou spelar Allan och skryter om hur duktig jägare han är och hur israelen måste ha fått in ett riktigt turskott.

Svt vägrar köpa in grejer som SD ogillar Janne lever i sin egen lilla värld (som alltid)
Citera
2024-11-03, 17:10
Citat:

Det är som att säga att en pojkvasker visst har stor kuk eftersom den är större än alla kvinnors. Vilken skitdålig jämförelse, och alla hatar lille Jan för att han är en kommunist som rollspelar överklass och kontinuerligt genom hela sin karriär har försökt framstå som något han inte är.

Janne kan gott få en stroke eller något, så att vi slipper hans dumma jävla uttalanden.

P.S. Det är bara svagbegåvade svennebananer som gillar hans horribla Hamilton-tjafs. Gud vet om inte Camilla Läckberg (tvi) är en bättre författare än Jan, och båda är helt värdelösa.
Citera
2024-12-15, 22:34
Medlem
Citat:
Jag har inte det minsta emot Jan Gulliou, tvärtom men jag tycker att de här generellt vita medelklassmänniskornas manipulationer genom media är extremt irriterande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-liv-forstorda

En kvinna är död och ska användas som slagträ och med det undantag fallet utgör användas som antirasistisk motargumentation.

Problemet dessa människor som nu ivrigt försöker lyfta är deras egna klasser. Medelklass och kanske i viss mån överklass. Inkompetenta människorna som tillåts arbeta med saker de inte klarar av, det är alltså ett utbildningsfel och strukturellt problem som slår mot alla förutom de själva.

Jan, jag är så otroligt imponerad av hur ni män lyfter varandra och hur ni skyddar varandra i decennier och kämpar för andra mäns sak. Men jag är kvinna. Medellös utan utbildning och också den sortens person människor med makt till exempel försökt tvinga fram samtal kring övergrepp som aldrig skett.

Jag vet att du och alla ni andra fullständigt skiter I min och alla andra samhällssvagas situation. Ni pratar kring era egna intressen för att skydda de ni gillar mest.

Här får du en låt som absolut inte får mig att tänka på någon imams son eller prästs son utan politiska diskussioner. Dvs inte heller särskilt mycket romans eller så.
https://youtu.be/oAZLgsDRUv4?si=0zrsElS138RCH9jt

Av uppenbara skäl saknar jag numera lojalitet inför exakt alla människor från mitt liv men jag ska dedikera mitt framtida liv för alla andra som saknar skyddet av lojalitet människor visar varandra för att utsatthet på olika vis kan fortgå. Inte idag men någon dag gör jag förhoppningsvis skillnad mot olika slags korruption om så bara revolten mot medelklassens upprätthållande av att systematiskt peka på felaktiga saker för att föra fram sin egen agenda.

Den här kvinnans liv till exempel. Hennes liv slogs inte sönder bara. Och samhället är fyllt av människor utan position som ständigt får sina liv sönderslagna av de olika felaktigheter som begås mot dem strukturellt. Men män bryr sig om andra män de identifierar sig till. Därför pratar de på vis som ska skydda dem. Det om något är en struktur.
Senast redigerad av OtursAktivist 2024-12-15 kl. 22:45.
Citera
2024-12-15, 22:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag har inte det minsta emot Jan Gulliou, tvärtom men jag tycker att de här generellt vita medelklassmänniskornas manipulationer genom media är extremt irriterande.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-liv-forstorda

En kvinna är död och ska användas som slagträ och med det undantag fallet utgör användas som antirasistisk motargumentation.

Problemet dessa människor som nu ivrigt försöker lyfta är deras egna klasser. Medelklass och kanske i viss mån överklass. Inkompetenta människorna som tillåts arbeta med saker de inte klarar av, det är alltså ett utbildningsfel och strukturellt problem som slår mot alla förutom de själva.

Jan, jag är så otroligt imponerad av hur ni män lyfter varandra och hur ni skyddar varandra i decennier och kämpar för andra mäns sak. Men jag är kvinna. Medellös utan utbildning och också den sortens person människor med makt till exempel försökt tvinga fram samtal kring övergrepp som aldrig skett.

Jag vet att du och alla ni andra fullständigt skiter I min och alla andra samhällssvagas situation. Ni pratar kring era egna intressen för att skydda de ni gillar mest.

Här får du en låt som absolut inte får mig att tänka på någon imams son eller prästs son utan politiska diskussioner. Dvs inte heller särskilt mycket romans eller så.
https://youtu.be/oAZLgsDRUv4?si=0zrsElS138RCH9jt
Precis! Det handlar bara om godhetssignalerande. För dem, är de själva de viktigaste. De skiter i dig. En rik publik bög som har problem med psoriasis, är viktigare än dig. Allt är yta utan djup, Empati och medkänsla är för det svaga.
Citera
2024-12-16, 09:51
Bannlyst
Citat:
Hatar? Vi hånar honom. Vilket är en dramatisk skillnad.

Varför vi hånar honom? För att han inte har något vettigt att tillföra eller skriva om, längre. Men, just för att han inte har något att vettigt att tillföra eller att skriva om, längre, så sitter han hela dagarna och försöker komma på den mest krystade kopplingen som går att komma på mellan två, gärna tre eller fyra företeelser, som inte har med varandra att göra.

Typ; "Det är Ebba Busch som är den direkt orsaken till nazismen under andra världskriget". Alla vet att det är helt taget ur luften, men JG sätter sig då och skapar något slags orsakssamband, helt skruvat och konspirationsteoretiskt, naturligtvis.

När en kommunist beslås för att vara judehatare, då är det "en enskild vänsterpartists" åsikter.

Citat:
Den intensiva jakten på antisemiter i V har hittills resulterat i ett enda klart dokumenterat fall. Han heter Ali Hadrous, bor i Landskrona och har bland annat torgfört föreställningen att det var judarnas fel att Tyskland förlorade två världskrig. Därmed är saken klar. Minst en vänsterpartist var anfäktad av klassiskt antisemitiska idéer och blev därmed ett självklart uteslutningsärende

När några SD-medlemmar sitter och skriver några inlägg på twitter, en ytterst marginell verksamhet, sett till hur många av oss icke-SD:are som verkligen hatar allt vad Socialdemokrater, Miljöpartister och Centerpartister står för, då är det som att det ekar av nazisternas stöveltramp på våra gator.

Citat:
Att Sverigedemokraterna håller sig med en hemlig propagandacentral där en bataljon fast anställda yrkeslögnare pumpar ut hat och rasism är inte direkt överraskande. Så har fascistiska partier alltid arbetat.

Jag tror. Att han försöker göra sig relevant. Men misslyckas totalt. Eftersom han är så förbannat ohederlig. Det går att skruva till texter, så att de blir läsbara, utan att kommunist-ljuga. Det han gör just nu är att göra sig mer och mer obskyr, relevant för ingen.
Citera
2024-12-17, 18:34
Idag var han med och pratade om Hesses kultbok "Steppvargen" i p3 klassikern.
En glad och trevlig Jan som bjuder på sig själv från sina ungdomsåren och inte alls någon pompöst mästrande ton som många förknippar med honom nu på senare år.
Förvånansvärt trevlig lyssning för den som har 28 minuter över.

https://sverigesradio.se/play/avsnitt/2475300
Citera
2024-12-29, 21:03
Medlem
Bertil.Lundins avatar
25:30 in i nedanstående kändisskvallerprogram, är det ett ganska långt avsnitt som mest handlar om renässansmänniskan Janne, bl.a. får man reda på att Jannes tre närmaste vänner en gång i tiden var: HS, GW och Jan Myrdal. Nästan alla andra var fiender, eller stora fiender, t.ex. den där dryge skåningen GS...

https://sverigesradio.se/avsnitt/809903

Citat:
Om Henning Sjöström
63 min
tor 24 nov 2016 kl 06.00
Kalle Lind och diversevetaren Fredrik af Trampe kartlägger en stjärnadvokat och renässansmänniska. Opera! Buddhism! Monoklar! Surmjölksbryta! Svajmastar! Jan Guillous femtioårsfest! Och MYCKET mera!
Senast redigerad av Bertil.Lundin 2024-12-29 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in