2021-01-12, 21:00
Medlem
Jag bodde i hans närhet på 80-talet och såg honom ganska ofta på Cassi när han stod före eller efter mig i kön. Jag är 1.70 och han är några centimeter kortare. Men det är väl skit samma hur lång han är? Cassi hade stans bästa pommes och bästa minutbiffarna tillsammans med en halv karaff rött. Väldigt anspråkslös restaurang nära franska ambassaden, kanske därför han trivdes där med dom rödrutiga dukarna?
Citera
2021-04-03, 16:43
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag bodde i hans närhet på 80-talet och såg honom ganska ofta på Cassi när han stod före eller efter mig i kön. Jag är 1.70 och han är några centimeter kortare. Men det är väl skit samma hur lång han är? Cassi hade stans bästa pommes och bästa minutbiffarna tillsammans med en halv karaff rött. Väldigt anspråkslös restaurang nära franska ambassaden, kanske därför han trivdes där med dom rödrutiga dukarna?
Vi bor själva i närheten och brukade förr se hr JG främst på Nybrogatan.

Flaggan med sig: Cassi, på Narva, granne med Franska, är sista gamla Bastionen. Nu finns bara ungtuppskopior, för rika rödingar på Söder.

Östermalm, reducerad sås: När Bernard & Carmen Laco te (void = s) bommade Spettet på Storgatan så dog en bit av La France i Stockholm.

OnT: Visst har väl hr Storförfattaren och Storjägaren (se gärna vårt inlägg om intervjun i Journalisten nyligen i jaktforumet) kvar sitt dubbla medborgarskap?
Citera
2021-04-03, 16:49
Medlem
Han vägrade bära munskydd på Gärdets vårdcentral igår. Ödmjuk som vanligt alltså...
Citera
2021-04-03, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Han vägrade bära munskydd på Gärdets vårdcentral igår. Ödmjuk som vanligt alltså...

Om JG inte hade medicinska skäl så är det ju ett svinaktigt beteende att vägra munskydd på vårdcentral i dessa tider. Framförallt som kändis då han naturligtvis drar till sig folk på ett icke avstånds-anpassat sätt.
Citera
2021-04-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
Om JG inte hade medicinska skäl så är det ju ett svinaktigt beteende att vägra munskydd på vårdcentral i dessa tider. Framförallt som kändis då han naturligtvis drar till sig folk på ett icke avstånds-anpassat sätt.
Han anser sig själv vara lite finare än alla andra. Det lustiga är att det pågick vaccination mot Covid-19 för äldre på vårdcentralen.
Citera
2021-04-03, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Lena Breitners blogg är synnerligen intressant läsning om man vill läsa en kritisk granskning av Jannes
självbiografiska fantasier

https://tankaromib.wordpress.com/201...a-som-ramnade/
Janne är en riktig konfabulerande bedragare. Stackars liten.
Citera
2021-04-03, 21:24
Avstängd
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crimewavesweden
Janne är en riktig konfabulerande bedragare. Stackars liten.
Janne är väl framförallt en dvärg, som spelar någon sorts jätte och litterär gigant, i Strindbergs fotspår.
Sanningen är väl att alla hans dåligt skrivna böcker kommer att vara helt bortglömda cirka 10 år efter hans död.
Han kommer väl att leva lite längre på You Tube, som en lite lustig och överspänd dvärg med storhetsvansinne...
Senast redigerad av Rimbert 2021-04-03 kl. 21:49.
Citera
2021-04-03, 21:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ville815
På min VC var det inga krav på munskydd och personalen hade inte heller munskydd. De hade alla en sund inställning till den här bluffen. JG är en skitstövel hur som.
Citera
2021-04-06, 20:17
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Joråsåatte, det här med franska...

I Filip & Fredriks program:

Schulman: "Vad betyder det?" (Les gilets jaunes)

Jan: "Dom gröna kakorna, ungefär"

https://twitter.com/fwikingsson/stat...51036827664389

Edit: det handlar alltså om De gula västarna

Det där vart fan riktigt intressant. Alltid levt i tron att han kunde franska flytande, men märkligt nog aldrig hittat nåt klipp där han talar det.

Vet inte vad han kan ha tänkt på för ord för kakor som liknar "gilets", men jaunes = gula är ju för fan grundkurs 1 a
Citera
2021-04-06, 20:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Det där vart fan riktigt intressant. Alltid levt i tron att han kunde franska flytande, men märkligt nog aldrig hittat nåt klipp där han talar det.

Vet inte vad han kan ha tänkt på för ord för kakor som liknar "gilets", men jaunes = gula är ju för fan grundkurs 1 a
Ja, helt sinnessjukt, alla har väl hört talas om "gula västarna" och t o m jag vet vad "gul" heter på franska.
Citera
2021-04-06, 20:45
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Han är bara kvartsfransk. T.o.m. hans far föddes i Stockholm med svensk mor. Och fadern fick sen en summa pengar för att försvinna. Jan Hansén (styvfars efternamn) tog visserligen faderns efternamn Guillou, men träffade honom inte förrän han själv var 30 år gammal.

Kvartsfransk, efter farfar, kvartsnorsk, efter morfar, och halvsvensk - farmor och mormor, så ser etniciteten ut.
Citera
2021-04-07, 07:53
Medlem
Citat:
Joråsåatte, det här med franska...

I Filip & Fredriks program:

Schulman: "Vad betyder det?" (Les gilets jaunes)

Jan: "Dom gröna kakorna, ungefär"

https://twitter.com/fwikingsson/stat...51036827664389

Edit: det handlar alltså om De gula västarna

Citat:

Citat:
Ja, helt sinnessjukt, alla har väl hört talas om "gula västarna" och t o m jag vet vad "gul" heter på franska.

Det där måste ha varit ironi från Jannes sida. Han ville väl helt enkelt signalera att han tyckte frågan var löjeväckande enkel och därför inte förtjänade ett seriöst svar från hans sida. Att han på allvar skulle tro att les gilets jaunes har något som helst med gröna kakor att göra är en ganska absurd tanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in