2023-12-04, 15:10
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Nej där har du faktiskt helt fel. Cocktailklänning eller kostym utan skor? Nej jag skulle inte tro det. På finare fester har man givetvis skor på sig. För min föräldrageneration var detta en självklarhet. Man använde galoscher osv som msn kunde ta av från finskorna. Min mamma bar med sig klackskorna i en påse och bytte till dem.

Jag drar mig tillbaka full av skam, tillrättavisad.

Jag har också sett snabba cash så jag kände till detta. Vad du och Jan inte verkar förstå är att Sverige är mångkulturellt nu så hans kivande med sina grannar om vem som är häftigast är inget vi andra bryr oss så mycket om.

De har inte visat handlingskraft tidigare, de saknar handlingskraft nu, de ska flytta sig ur vägen och släppa fram nya generationer vad f-n är problemet är ni bögar allihopa i det här kylskåpet?
Citera
2023-12-04, 18:39
Medlem
CyberIngmars avatar
Han jobbar för ett mångkulturellt kriminell utopi som nu Sverige är för att fly när det är verklighet. Vi vet varför. Planera att fly när till och med rika östermalmare som han bygger panic room i våningen. Rika östermalmare som inte kan flasha det dyra uret längre för risk av rån. Inte är det Åkesson han är rädd för

Hans rika kriminella ortenbor flyttar givetvis in till Östermalm när det finns rena pengar. Inte vill han riskera skjutningar och bomdåd i närheten.
Citera
2023-12-04, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nowness
Nu la sig adeln i med sin j-vla vendetta.

Adeln som är avskaffad men som bor på 320 kvm ett stenkast från Strandvägen ska nu engagera sig.

"Hamilton" är ett bekant namn. En av Davids blodsfäder på något vänster. Fransiscus och således katolik.

OK, skydda folket då adeln. All I see is two mad fuckers who never could play nice.

They can both go fuck themselves tbh för de snackar om en debatt som borde ha förts för 20 år sen men de var för upptagna med varandra.

https://www.expressen.se/kronikorer/...ra-som-pesten/

OK, vi vet det. Vi har vetat det länge David.

Varenda normal människa som träffat båda två avskyr båda. En är en liten osäker översittartyp med tveksamt mätbar IQ. Som är avis på David för han på riktigt har kopplingar till släkten Hamilton. Själv är han ju faderslös med grodätar påbrå och hans Hamilton är en fantasifigur. Och den andra som är mäkta imponerad över sin egen person. Oförtjänt. Tom storasyster är vassare. Och hon är värdelös. Ett pappakomplex så det står härliga till.
Alla som följer pappas fotspår och gör det dåligt anser jag vara pajaser.
Skaffa dig ett eget liv David.
Gissa vem jag bodde granne med.
Citera
2023-12-04, 19:26
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Varenda normal människa som träffat båda två avskyr båda. En är en liten osäker översittartyp med tveksamt mätbar IQ. Som är avis på David för han på riktigt har kopplingar till släkten Hamilton. Själv är han ju faderslös med grodätar påbrå och hans Hamilton är en fantasifigur. Och den andra som är mäkta imponerad över sin egen person. Oförtjänt. Tom storasyster är vassare. Och hon är värdelös. Ett pappakomplex så det står härliga till.
Alla som följer pappas fotspår och gör det dåligt anser jag vara pajaser.
Skaffa dig ett eget liv David.
Gissa vem jag bodde granne med.

Heh, I feel your pain. Men alltså det jag reagerar mest på är att adels uppgift är att skydda folket. Annars är de inte adeln. Detta är en global regel i alla kulturer.

Dags för lite nya sköldar i Riddarhuset kanske. Liksom vi behöver killar som inte är 3 år yngre än Biden som driver debatterna.

Kriget är på allvar och svenska folket förtjänar bättre än det här tramset som pågår. De tror liksom att någon bryr sig om deras grejer ungarna skjuter ihjäl varandra på gatorna, det måste fram nytt ledarskap de är en misslyckad generation som ska skämmas för vad de gjort för hade de varit av bra rött blod som vilken bonde som helst i det här landet hade det varit dags att göra motstånd nu.

Därav att jag säger att gubben kan skylla på att han inte är klar i skallen längre och dra sig tillbaka. Både Påven och kejsaren av Japan insåg att vi var inte menade att leva så här länge.

Och är man adel är det skam att dö i deras ålder de ska dö på slagfältet. Nej alltså nu får de släppa fram ungdomen.

Ungdomen kan rädda landet. Ok rant, my bad men så har jag förklarat mina många poster.
Citera
2023-12-04, 21:02
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Nej där har du faktiskt helt fel. Cocktailklänning eller kostym utan skor? Nej jag skulle inte tro det. På finare fester har man givetvis skor på sig. För min föräldrageneration var detta en självklarhet. Man använde galoscher osv som msn kunde ta av från finskorna. Min mamma bar med sig klackskorna i en påse och bytte till dem.

Förlåt om jag uttrycker mig ofint, men jag tycker att överklassens fixering vid att det är fint och rätt att klampa in med smutsiga skor i tvättat folks städare lägenheter är så dum och korkad att man bara baxnar!

Vi lever faktiskt i den moderna och civiliserade västvärlden; med centralvärme och fint parkettgolv. Att ta av sig skorna när man är gäst hemma hos någon är att visa respekt; man vill inte smutsa ned eller skada fina golv och möbler. Hos hederlige folk så städar man också sin egen lägenhet; det är så klart att den perversa överklassen skiter i om de smutsar ned; de har ju alltid förslavade fattighjon som kan komma och städa upp deras skit!

Jag tror säkert att Janne Ljug har runkfantasier varje natt om att han är en medeltida rovriddare som stövlar in i järnskor i ett fattigt bondehem, stampar sönder golvet och våldtar alla bondens stackars döttrar och söner. Vilket iochförsig är en fånig dröm! Dvärgen Janne Ljug skulle inte palla att stå upprätt i en riddarrustning i 30 sekunder!

//FCR
Citera
2023-12-05, 02:17
Medlem
stibkloFs avatar
Han klagar på att inte får flytta till Kanada. Varför flyttar han inte till Palestina? Han vurmar ju för dem.

Svårt att se hans logik. Kanada - vad har de gjort för ont?
Citera
2023-12-05, 03:45
Medlem
Palestina, Kuba, Nordkorea, Vietnam eller Kina då ?
Han vurmade ju så för kommunismen ?
Har gammelkommunisten tröttnat på matköerna som han hyllade i Polen:

Vad är det som är 200 meter långt och lever på kål ?
- Jo en köttkö i Polen

Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Låt oss alla hånskratta högt åt den illitterata okunniga tönten och landsförrädaren som vill förstöra Sverige och för svenska folket genom massinvandring, kriminalitet, ghetton, islamisering och folkutbyte. Han yrar nu om att lämna Sverige på grund av Sverigedemokraterna och en "högerextrem regim". Han vill lämna för Kanada, ett land som sett till hans egna historia och livsföring tydligen inte vill ha honom. Hur som helst har denna fåne helt missat att Kanada redan sedan länge har stenhårda krav på invandrare, redan har hårdare lagar mot kriminalitet än Sverige, redan har hårdare gränskontroll för människor och tull, redan har som dom flesta andra länder regler och åtgärder mot islamism i områden, moskeér och annat. Allt det här har den fega hycklaren Guillou uppenbarligen missat som den okunniga fånen han är. Kanada har ju redan politiken SD vill införa och driva i Sverige. Liksom Australien som brukar vara ett annat land liknande fånar nämner. Dessa länder har redan en bra och i hög grad fungerande politik på dessa områden.

Hoppas han lämnar landet, inte en jävel kommer sakna honom! Försvinn med dig bara! Vi jublar här i Sverige när du lämnar. Pompös och självgod beskrev någon honom som såg jag, det är väl det minsta man kan säga om fåntratten med sin grandiosa självbild.

Det stämmer bra det. Han hade ju sökt visum, men då antar jag att han bara menar ett längre turistvisum, eller ?
Vad Kanadas ambassad kan tycka bli besvärligt är om han avser att stanna kvar i Kanada som utflyttad svensk. Dvs att han tar sig dit till Kanada på turistvisum, och sedan vägrar resa hem.

Om han skulle resa dit som turist så fick han väl skicka med bokningsbekräftelser på de hotell och turistevenemang de hade tänkt att besöka. Det är många länder som kräver detta numera.
Med spikade inrese- och utrese-datum, osv.

Då är det bland annat så att han troligen inte har så stor egen privat förmögenhet att Kanada kan
acceptera honom rakt av. Istället har han förmögenheten (om det nu finns någon ???) i sitt och fruns bolag.

Det har jag förstått av vad han har skrivit själv, dessutom är jaktlyan bolagets egendom och inte parets privata egendom.
Tja, Janne Ljugo har förstås krånglat till det för sig igen.

Men för Kanadas sätt att se är det inte detsamma som "privat förmögenhet".
Pengarna ligger i bolaget därför att han annars skulle få skatta bort ganska mycket om han tog ut det som "lön". Hoppas ni förstår vad jag menar ?
Det är alltså inte så enkelt det här.
Kanada kan inte beskatta hans bokförlag så länge det ligger kvar i Sverige osv.
Det här är krångligare än det låter.

Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Låt oss alla hånskratta högt åt den illitterata okunniga tönten och landsförrädaren som vill förstöra Sverige och för svenska folket genom massinvandring, kriminalitet, ghetton, islamisering och folkutbyte. Han yrar nu om att lämna Sverige på grund av Sverigedemokraterna och en "högerextrem regim". Han vill lämna för Kanada, ett land som sett till hans egna historia och livsföring tydligen inte vill ha honom. Hur som helst har denna fåne helt missat att Kanada redan sedan länge har stenhårda krav på invandrare, redan har hårdare lagar mot kriminalitet än Sverige, redan har hårdare gränskontroll för människor och tull, redan har som dom flesta andra länder regler och åtgärder mot islamism i områden, moskeér och annat.

Ja, det är en alldeles riktig analys. Kanada har varit mycket mera vaken på att se upp för sådana kriminella element från MENA.
Det har funnits och finns diskussionsutrymme för detta i många av förvaltningarna
och i media.
Kanada är mycket mera högervridet än SD, och anses i vissa avseenden mera höger än hela USA.
Trots att de har en sådan PM som Justin Trudeau - så verkar den inre och yttre politiken
vara rätt så mycket höger.
Det finns ingen dårhusvänster där som i Sverige.
Tex att det finns många exempel på hedersvåld och balkongflygningar, barn som far illa och socialsekreterarna står maktlösa etc.
Och att Kanada fick de problemen redan på 1980-talet då i det i huvudsak var pakistanier som kom dit.
Fast blev mera rakryggat uppmärksammat av Kanadas media.

Anhöriginvandring till Kanada är bara möjligt om den anhörige skriver på en försäkran om att försörja denne med mat, logi, medicin och sjukvård under minst tre år.
Jag tror det är tre år nu, men är inte 100 på det.
Har den anhörige dessutom någon kronisk sjukdom så blir det mycket dyrt.
Tex medicin mot diabetes II kostar över 30 000 SEK om året.

Kanada har egentligen aldrig haft några riktigt gynnsamma immigrationsbestämmelser någonsin.
De har varit fulla av "buts, if, when" och liknande (om-/sär-)skrivningar.
Citera
2023-12-05, 06:31
Medlem
Haha.. något tragikomiskt att Kanada gör det Sverige borde ha gjort de senaste 40 åren när vi tog emot blattemuslimerna. Inte för att jag är sorgsen för att vi blir av med rödvinsfyllot Guillou, den kommunistjäveln, men att vi nu är fast med honom.

Det är dock som ovanstående kommentarer påpekat ganska mycket av ett tidens tecken att Guillou försöker skylla sin flykt på Åkesson, när det i själva verket är invandringens konsekvenser. Blattarna och S krokar arm och förstör landet varvid Guillou ser vartåt det lutar.
Citera
2023-12-05, 18:24
Medlem
Det är en sedvänja bara, som verkade ha gått dig förbi. Inget du behöver ta så personligt. I övrigt sympatiserar jag inte alls med Guillou. Jag avskyr människan.
Citat:
Ursprungligen postat av Nowness
Jag drar mig tillbaka full av skam, tillrättavisad.

Jag har också sett snabba cash så jag kände till detta. Vad du och Jan inte verkar förstå är att Sverige är mångkulturellt nu så hans kivande med sina grannar om vem som är häftigast är inget vi andra bryr oss så mycket om.

De har inte visat handlingskraft tidigare, de saknar handlingskraft nu, de ska flytta sig ur vägen och släppa fram nya generationer vad f-n är problemet är ni bögar allihopa i det här kylskåpet?
Citera
2023-12-05, 18:26
Medlem
Du får öva upp din läsförmåga helt enkelt. Vem har pratat om att klampa in med smutsiga uteskor inne?
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Förlåt om jag uttrycker mig ofint, men jag tycker att överklassens fixering vid att det är fint och rätt att klampa in med smutsiga skor i tvättat folks städare lägenheter är så dum och korkad att man bara baxnar!

Vi lever faktiskt i den moderna och civiliserade västvärlden; med centralvärme och fint parkettgolv. Att ta av sig skorna när man är gäst hemma hos någon är att visa respekt; man vill inte smutsa ned eller skada fina golv och möbler. Hos hederlige folk så städar man också sin egen lägenhet; det är så klart att den perversa överklassen skiter i om de smutsar ned; de har ju alltid förslavade fattighjon som kan komma och städa upp deras skit!

Jag tror säkert att Janne Ljug har runkfantasier varje natt om att han är en medeltida rovriddare som stövlar in i järnskor i ett fattigt bondehem, stampar sönder golvet och våldtar alla bondens stackars döttrar och söner. Vilket iochförsig är en fånig dröm! Dvärgen Janne Ljug skulle inte palla att stå upprätt i en riddarrustning i 30 sekunder!

//FCR
Citera
2023-12-05, 19:09
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Du får öva upp din läsförmåga helt enkelt. Vem har pratat om att klampa in med smutsiga uteskor inne?

Tja, överklassen och överklassens hejarklack verkar ju tycka det är höjden av förfining att gå med skor inomhus, och skor har en tendens att bli smutsiga när man går utomhus.

Eller är det så att Guillou och hans överklasskollegor blir omkringburna i bärstolar av sydostasiatiska barnslavar så deras skor aldrig nuddar marken? Eller har överklassmänniskor alltid med sig ett förslavat filippinskt barn i släptåg som går fem steg bakom dem och bär ett par rena inneskor på huvudet?

//FCR
Citera
2023-12-05, 19:25
Citat:
Det är en sedvänja bara, som verkade ha gått dig förbi. Inget du behöver ta så personligt. I övrigt sympatiserar jag inte alls med Guillou. Jag avskyr människan.

Hans dotter hjälpte mig en gång. Han är inte bara dålig. Han är en bra far själv.

Men han måste lita på att ungdomen löser det här nu.

Han måste lita på de unga, de är framtiden. Om vi inte litar på dem och tror på dem vad finns det kvar?

Det är klart det inte är personligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in