2020-08-28, 00:01
Medlem
Vermillionss avatar
Varför har han så korta armar?
Citera
2020-08-28, 06:59
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions

Jisses viken fantastisk fråga.
Citera
2020-08-28, 07:05
Medlem
Soterns avatar
Citat:

Har inte alla dinosaurier det?
Citera
2020-08-28, 10:55
Medlem
Det han sa om GW Persson i dokumentären var behållningen. Och ändå vaktade han på orden vilket GW också gjorde i motsatt riktning. Men för några sekunder kunde Guillou inte hålla vreden inom sig. Orden är iofs allmängods för den kritiske tv-tittare och tabloidläsaren men när de kommer från en f d vän av journalistisk tyngd understryker det med kraft vad som för alla skulle vara känt. Nog väljer man om man tilläts Guillou 365 dagar om året före den andre att småprata med över en öl.

Ett annat givande inslag i dokumentären var Expressens kulturchef Karin Olsson och hennes gärna uppvisade runda röv i sin snäva kjol när de grävt upp Guillous samröre med KGB. Frågan är vilket hon var mest förtjust över: scoopet eller röven.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2020-08-28 kl. 11:09.
Citera
2020-08-28, 11:28
Medlem
Både Jan Guillou och Leif GW Persson är två reliker från förra århundradet

https://www.expressen.se/noje/guillo...-tjana-pengar/
Citera
2020-08-28, 11:29
Bannlyst
Han tycker det är fjolligt med datorns tangentbord och skriver därför bara med maskin.
Citera
2020-08-28, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sa Janne fick ett helt eget program på SVT om hur bra han är. Inget om att han var KGB-spion.

Det är egentligen konstigt att J.G antas ha varit KGB-spion och samtidigt så involverad i FiB. På den tiden prenumerade jag på FiB och inriktningen var helt klart mot kinakommunismen, det svenska SKP, men det blev kanske så när Jan Myrdal fick mer att säga till om. Jag upplevde FiB som tydlig i sin kritik av Sovjetunionen och FiB var svensknationalistisk i sin hållning. Jag kan ha bedömt det hela fel.

SÄPO var heller aldrig direkt oroliga över dåvarande SKP då SKP var direkta motståndare till Sovjetunionen.

J.G kanske var en avlönad KGB-infiltratör för att kväva den då i viss mån uppväxande kinakommunismen?
Citera
2020-08-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Sa Janne fick ett helt eget program på SVT om hur bra han är. Inget om att han var KGB-spion.

Undrar om det inte blir tre delar? Han är mäktig i mediabranschen. Han kallas väl inte spion utan var väl bara en liten informationsleverantör och Expressen fälldes inte för de hade inte kallat honom spion utan bara agent.

Men jag förstår inte hur han kan ha blivit så mäktig inom media. För så förbålt rik är han väl inte?
Citera
2020-08-28, 14:15
Medlem
Jon.Holmss avatar
Intressant dokumentär igår på SVT, men tycker ni inte att Jan har gått upp väldigt mycket i vikt? Hans ansikte är dessutom uppsvullet på ett märkligt sätt.

Är väl lätt hänt när man är författare med mycket stillasittande.
Citera
2020-08-28, 14:54
Bannlyst
Citat:

Jag upplevde något liknande, men mer att hans huvud var för stort för kroppen. Staffan Heimersson såg lite sliten ut. Intervju på en restaurang med en pint på bordet.
Citera
2020-08-28, 14:56
Medlem
KuReLuBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Intressant dokumentär igår på SVT, men tycker ni inte att Jan har gått upp väldigt mycket i vikt? Hans ansikte är dessutom uppsvullet på ett märkligt sätt.

Är väl lätt hänt när man är författare med mycket stillasittande.
Är han inte bara spritsvullen?
Citera
2020-08-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Undrar om det inte blir tre delar? Han är mäktig i mediabranschen. Han kallas väl inte spion utan var väl bara en liten informationsleverantör och Expressen fälldes inte för de hade inte kallat honom spion utan bara agent.

Men jag förstår inte hur han kan ha blivit så mäktig inom media. För så förbålt rik är han väl inte?

Förmodligen har han haft vetskap om både den ene och den andre inom mediavärlden. Journalistiken var svårt infekterad efter 68-vänsterns härjningar. Det var rena sektmöten och allt har nog inte kommit fram och lär ej så göra heller.

Det fanns folk som dagligdags gick omkring med Maos lilla röda i bröstfickan.
Senast redigerad av Konrad 2020-08-28 kl. 15:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in