Citat:
Ursprungligen postat av
Konfycius
Om de tillhörde föreningen borde väl saken kunna lösts med att Kilefors erbjudits köpa de extra kvm. Om föreningen plötsligt insåg att de hade stort behov av de kvm tycker jag mig ana ren illvillighet från deras sida.
Uggla har blivit en rättshaverist och det visar han tydligt (trots att det fanns ett godkännande från föreningen tidigare) när han kallar på Polis när Kilefors påbörjar en inglasning av sin balkong.
Eftersom han tydligen inte har ”något annat liv” blir han alldeles till sig när han lyckas ställa till något.
Eftersom Uggla verkar vara så angelägen av att sabotera allt Kilefors företar sig, kunde han väl ha väntat med polisutryckningen till inglasningen var klar… Om Uggla då skulle fått rätt hade det blivit dyrare och besvärligare för Kilefors och det är väl det Uggla är ute efter!
Vem filmade ”överfallet” av Uggla? Alldeles för arrangerat för att vara trovärdigt!
Vaddå "plötsligt" hade stort behov av de kvm? Rätt ska vara rätt. Man kan inte bara bygga in förrådsutrymmen i sin egen lägenhet? Det handlar inte om illvilja utan om sunt förnuft.
Föreningen fick rätt i båda instanserna(tings och hovrätt) att det utrymmet tillhör föreningen, men i sista instans fick de en minskning av kvm på grund av någon anledning jag inte förstår, men Kilefors skulle iaf betala hyra i efterhand för tiden han använt ytan.
Det nämns i avsnittet att Kilefors erbjöds att köpa ut de extra kvm, förhandlingen började med att han skulle få köpa till marknadspris, tror dom sa 5-6miljoner, och att förhandlaren gick ned till 2 miljoner, men det var Kilefors inte intresserad av.
Sen att uggla är en rättshaverist kan så vara, jag tyckte dock inte det. Jag tyckte det var rätt att han och övriga i föreningen inte gav sig. Jag är inget proffs på juridik(kanske någon kan reda ut?) men anledningen till att de kallade till polis vid utbyggnaden tror jag är att det blir en betydligt svårare och längre rättsprocess om bygget faktiskt är klart, än om de löser problemet innan det byggs. Det var just därför Kilefors valde att åka på semester och anlita många byggare för att bygget ska gå snabbt och han inte ska vara anträffbar.
Sen att överfallet ska vara arrangerat? På vilket sätt? Photoshop? teater? Eller vad?