Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-21, 10:21
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Nu är ju julafton i sitt ursprung inte ens kristet, och i dess nuvarande form är det verkligen inte kristet eller religiöst överhuvudtaget. Så jag förstår inte varför det skulle spela roll att hon är muslim.

Hör väl till det att Jesus föddes på julafton...
Citera
2015-11-21, 10:23
Medlem
Man kan ju undra vad kristdemokraterna tycker om detta. Gissar på att de inte vågar gå ut säga någonting. Veklingar.

Och bra gjort av SVT att förstöra Ginas framtid för detta kommer göra henne till en paria för många svenskar som får reda på det politiska utspelet först på julafton.

Citat:
Ursprungligen postat av framtidsoro
Hon är judehatare och ökänd för sina antisemitiska uttalanden.

Passande julvärd? NEJ!

Förlåt men vem ger blanka fan i om hon har uttalat sig elakt om judar? Firar judar ens jul? De har väl den där andra dagen som heter kocher eller dylikt. Det är inte dem man är julvärd för.

Problemet är att hon ej är kristen och då knappast lämplig för att vara julvärd för miljoner svenskar.
Men vi får väl se hur SVT:s agenda påverkas av detta. Jag förutspår ännu fler uppvaknanden bland folket.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-11-21 kl. 10:25.
Citera
2015-11-21, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Hör väl till det att Jesus föddes på julafton...

Inte enligt koranen som jag förstår det. Kanske kan man få det rapporterat på självaste julafton av en muslim?

-"hej svennar, jesus föddes i maj och inte 24.e december, så nu vet ni det, gooood jul!!"
Citera
2015-11-21, 10:30
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Man kan ju undra vad kristdemokraterna tycker om detta. Gissar på att de inte vågar gå ut säga någonting. Veklingar.

Och bra gjort av SVT att förstöra Ginas framtid för detta kommer göra henne till en paria för många svenskar som får reda på det politiska utspelet först på julafton.

Förlåt men vem ger blanka fan i om hon har uttalat sig elakt om judar? Firar judar ens jul? De har väl den där andra dagen som heter kocher eller dylikt. Det är inte dem man är julvärd för.

Problemet är att hon ej är kristen och då knappast lämplig för att vara julvärd för miljoner svenskar.
Men vi får väl se hur SVT:s agenda påverkas av detta. Jag förutspår ännu fler uppvaknanden bland folket.

Blir spännande när fler avsäger sin licens. Till sist går SVT under när "de äldre" inte finns kvar för att hålla uppe licens-betalningarna.
Citera
2015-11-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Äckliga jävla SVT försöker sudda ut vår kristna historia, bojkott på den skitkanalen framöver.

Äckliga jävla kristna är ansvariga för att ha suddat ut mer av vår historia än vad SVT är, bojkotta den skitreligionen.
Senast redigerad av krhxt 2015-11-21 kl. 10:32.
Citera
2015-11-21, 10:31
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sius
Inte enligt koranen som jag förstår det. Kanske kan man få det rapporterat på självaste julafton av en muslim?

-"hej svennar, jesus föddes i maj och inte 24.e december, så nu vet ni det, gooood jul!!"

Vad svamlar du om??? Menar du att Koranen är den absoluta sanningen? Bibeln säger 24:e dec. Det tror jag på. Det du tror på, får stå för dig. Sätt inte ord i munnen på mig.
Citera
2015-11-21, 10:36
Medlem
Nja hata och hata, men alla vet att det är endast är ett politiskt maktspel från SVT: s sida och att hon är inkvoterad endast för sin etniska och kulturella bakgrund.

Tror valet är enbart uttänkt för att provocera oss som faktiskt vill åtminstone ha en aning traditionell jul.
Citera
2015-11-21, 10:39
Medlem
Citat:
Vad svamlar du om??? Menar du att Koranen är den absoluta sanningen? Bibeln säger 24:e dec. Det tror jag på. Det du tror på, får stå för dig. Sätt inte ord i munnen på mig.

Helt klart är att SVT inte tar den kristna traditionen på allvar. Om Safiyari som valde Gina tror på koranen kan jag inte uttala mig om.
Citera
2015-11-21, 10:39
Medlem
W.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twhd
1. På vilket sätt är det olämpligt, och för vem? Det är inte olämpligt för mig, men tydligen för dig - helt klart att det inte är för alla, så varför prata som att du pratar för alla?
2. Tycker du, inte alla.
3. Vilken signal är det?

Hade du inte vetat i förväg att hon är muslim, hade du tyckt illa om henne ändå? Det tror jag inte.
På vilket sätt påverkar hennes tro jobbet hon skall utföra? Hon är en väldigt glad och trevlig tjej. Lägg ner med hatet nu.

Näthat is the new rasism. Ert nya flashiga begrepp kommer snart att vara lika devalverat som rasism/rasist är idag. Man kan inte smeta den typen på epitet på allt och alla hela tiden, det urholkas ju fullständigt, förstår ni inte det?

Definitionen av näthat kan orimligen vara all form av kritik på Internet mot något man själv inte håller med om.

Förövrigt är det ju såklart uppseendeväckande att någon som inte ens firar jul ska leda en julshow, och inte vilken som helst, utan SVTs julvaka. Det är helt otroligt att man måste förklara så grundläggande saker för en del människor, jag funderar ofta på hur ni lyckas ta er runt i vardagen...
Citera
2015-11-21, 10:41
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Blir spännande när fler avsäger sin licens. Till sist går SVT under när "de äldre" inte finns kvar för att hålla uppe licens-betalningarna.

Licens?
Citera
2015-11-21, 10:42
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Citat:

Nu har jag svårt att avgöra om det här är skämt, ironi eller bara total brist på allmänbildning, men Nej, Bibeln säger ingenting alls om vilket datum Jesus skulle ha blivit född.
Citera
2015-11-21, 10:42
Medlem
SpoonyOnes avatar
Lol!

I alla fall bättre än Lotta Bromé. En tjock ful lesbisk kvinna som sög (dock inte i dubbel bemärkelse) har utan tvekan varit sämst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in