Citat:
Ursprungligen postat av
Twhd
1. På vilket sätt är det olämpligt, och för vem? Det är inte olämpligt för mig, men tydligen för dig - helt klart att det inte är för alla, så varför prata som att du pratar för alla?
2. Tycker du, inte alla.
3. Vilken signal är det?
Hade du inte vetat i förväg att hon är muslim, hade du tyckt illa om henne ändå? Det tror jag inte.
På vilket sätt påverkar hennes tro jobbet hon skall utföra? Hon är en väldigt glad och trevlig tjej. Lägg ner med hatet nu.
Näthat is the new rasism. Ert nya flashiga begrepp kommer snart att vara lika devalverat som rasism/rasist är idag. Man kan inte smeta den typen på epitet på allt och alla hela tiden, det urholkas ju fullständigt, förstår ni inte det?
Definitionen av näthat kan orimligen vara all form av kritik på Internet mot något man själv inte håller med om.
Förövrigt är det ju såklart uppseendeväckande att någon som inte ens firar jul ska leda en julshow, och inte vilken som helst, utan SVTs julvaka. Det är helt otroligt att man måste förklara så grundläggande saker för en del människor, jag funderar ofta på hur ni lyckas ta er runt i vardagen...