Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-21, 01:50
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodspeed
Varför bryr du dig då din jävla kommunist? Du är en vanlig jävla förrädare, har noll koll men ska ändå kommentera andra vad som är rätt/fel! Håll flabben istället mupp!

Därför att detta är en diskussion. Hur menar du att jag är en kommunist? Du ska hålla din käft om du inte har något vettigt att tillföra.
Citera
2015-11-21, 01:59
Medlem
dacks avatar
Hade bra mycket hellre velat se ica stig som julvärd.
Citera
2015-11-21, 01:59
Medlem
Amors avatar
Isolerat hade jag kanske inte sett det som så farligt. Men med Kakan i på spåret, Soran med nytt program, Malena Ernman som nyårstalare då blir det ett tydligt mönster.

SVT försöker inte ens längre ge sken av att vara opartiska, ren och skär kulturmarxistisk propaganda.
Citera
2015-11-21, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Därför att detta är en diskussion. Hur menar du att jag är en kommunist? Du ska hålla din käft om du inte har något vettigt att tillföra.
Truten på dig din fjant! Förrädare som dig äcklar mig. Fortsätt du med ditt vurmande för islamisering.
Citera
2015-11-21, 02:01
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anuslover
Tycker att jag varit väldigt pedagogisk i mina svar till dig gällande varför GINA är en hora!
Jag har även förklarat varför bilden talar för sig själv, jag är med väldigt påläst och känner att det känns onödigt att diskutera vidare gällande övriga saker kring detta. Att de flesta muslimer tycker att vi i väst är äckliga som äter gris kan du fråga i stort sett vilken muslim som helst! svaret du kommer få är att minst 8 av 10 skulle säga JA på den frågan.

Nu blir vi allt för OT så jag kommer inte diskutera mer än sak frågor, och det gäller hurvida GD är lämplig som jul värd och vem som helst med lite IQ kan förstå varför hon är olämplig på fler än ett sätt. Inget illa menat mot dig personligen , men känns som du försvarar henne utan att kunna ge en motivering till varför du tycker hon är lämplig att leda ett av Sveriges mest prestigefyllda programledaruppdrag.

God natt

Ps: Gina är och kommer alltid vara en ATTENTION WHORE. Ds.

OK. Du säger alltså massa saker utan att kunna backa upp det. Jag väntar fortfarande på källa att Gina är prostituerad. Samt förklaring på bilden. Jag gissar nu att du inte ens själv vet vad den betyder då du undviker att förklara. Så jävla moget att kalla någon hora helt anonymt och inte ens ha någon backup.

Jag känner flera muslimer och har aldrig fått höra att jag är äcklig när jag knaprar på lite bacon. De är mest angelägna om att inte äta något själva. Personligen skiter jag helt i vad fan folk äter så länge de inte är kannibaler då jävlar. Du sa att Gina tyckte att vi var äckliga. Källa.

Du är långt ifrån pedagogisk då alla dina svar är på denna nivå; det borde du själv förstå och det tänker jag inte förklara etc etc.

Sluta påstå saker som du inte kan backa. Det är fan patetiskt.
Citera
2015-11-21, 02:03
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodspeed
Truten på dig din fjant! Förrädare som dig äcklar mig. Fortsätt du med ditt vurmande för islamisering.

Åhå, en till papegoja i tråden som inte svarar på frågor. CopyPaste CopyPaste. Hur menar du att jag är kommunist nu igen för andra gången? Nej jag vurmar inte för islamisering, jag är emot all form av religion inklusive kristendom.
Citera
2015-11-21, 02:03
Avstängd
SVT beter sig som om de vore Vecko-Revyn eller Nöjesguiden, ställen där man sitter och utnämner sina kompisar till "en av de hetaste singlarna i stan" eller "det nya svenska pophoppet". Dirawis karriär har helt och hållet coachats av public-service-media och kvällstidningarna, utan dem (och framför allt SVT) vore hon bara en av tusentals bloggare. Nu löper man linan ut och utser henne till julvärd, trots att hon för stora delar av svenska folket är okänd eller en dagslända.

Dessutom är hon muslim och har inte vuxit upp med julens tradition i någon annan mening än julklappar, juldiscon och Kalle Anka (?) på tv. I hennes familj var och är skinka, sill och snaps definitivt inte okay. och Jesus är bara ett namn, som dessutom stavas Isa. Vad fan? Det här är lika befängt som att låta Ulf Adelsohn förstamajtala på Norra Bantorget.

Om en fem-tio år sitter julvärden i SVT förmodlligen och pluggar för vegetariskt julbord i rutan med ett överlägset småleende,- "ja ni vet, det där med julskinka är ju kanske inte så fett, eller e det det det e typ...? tihi!"
Senast redigerad av HepCat-X 2015-11-21 kl. 02:09.
Citera
2015-11-21, 02:15
Medlem
Pasiphaes avatar
Vilket fruktansvärt dålig val av julvärd. En ung, kvinnlig muslim?
Citera
2015-11-21, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
SVT beter sig som om de vore Vecko-Revyn eller Nöjesguiden, ställen där man sitter och utnämner sina kompisar till "en av de hetaste singlarna i stan" eller "det nya svenska pophoppet". Dirawis karriär har helt och hållet coachats av public-service-media och kvällstidningarna, utan dem (och framför allt SVT) vore hon bara en av tusentals bloggare. Nu löper man linan ut och utser henne till julvärd, trots att hon för stora delar avsvenska folket är okänd eller en dagslända, och.

Dessutom är hon muslim och har inte vuxit upp med julens tradition i någon annan mening än julklappar, juldiscon och Kalle Anka (?) på tv. I hennes familj var och är skinka, sill och snaps definitivt inte okay. Vad fan? Det här är lika befängt som att låta Ulf Adelsohn förstamajtala på Norra Bantorget.

Om en fem-tio år sitter julvärden i SVT förmodlligen och pluggar för vegetariskt julbord i rutan med ett överlägset småleende,- "ja ni vet, det där med julskinka är ju kanske inte så fett, eller e det det det e typ...? tihi!"

Dirawi är en begåvad programledare med närvaro som få. Kvicktänkt och rolig! Hon kan ta ALLA möjliga situationer och vända dem till något intressant eller kul. Alltså är hon skicklig nog för jobbet. Alla i Sverige vet i princip vem hon är eftersom hon lett Melodifestivalen flera gånger med bravur. Samma klass som Kristian Luuk. Att SVT stöttat henne är väl snarare pga att det var de som råkade få första tjing och varför inte fortsätta när man har kontrakt med en stjärna?

Ursäkta - sen när har du blivit julpolis? Alla dina kommentarer ang. om hur lite hon är värd att vara julvärd pga att hon inte vuxit upp med "julens tradition" ÄR befängda. Typ som att säga att de som delar ut julklappar innan Kalle Anka inte får fira jul, bara de som öppnar paketen efteråt. Så vitt jag vet så är det få familjer i Sverige som ens nämner Jesus namn på julafton, om vi ska prata religion. Så om du ska rage:a över att någon inte firar tillräckligt med jul i Sverige så borde du kanske rannsaka din egen bekantskapskrets och se om folk med dina mått skulle kvalificera sig för att presentera lite tråkiga program på julafton, tända ett ljus och sådär. Om du inte är med i en religiös sekt förstås. Men då borde du snarare sura över att Kalle Anka ens är med på tv på julafton. Varför ska en tecknad anka utan byxor ta fokus från vår frälsare?
Citera
2015-11-21, 02:29
Medlem
Spelar ingen roll vem som blir det. Sedan Arne Weise slutade har det bara gått utåt för julvärdarna. Inget man knappt lägger märke till eller bryr sig om. Nostalgin och den härliga julkänslan av att höra honom är sedan länge borta.
Citera
2015-11-21, 02:33
Medlem
Jag gillar Gina. Jag tycker hon är perfekt för Eurovision och melodifestivalen.
Hon kanske är jättebra som julvärd men tyvärr tror jag att hon kommer sudda ut de där invanda tradiotionerna. Det där "myset" kommer inte infinna sig.
Visst, det kanske är mögligt med Kalles jul varenda år men vi är många "svennar" som gillar det men det finns nog med utrymme i media för annat mångkulturellt, en del kan man väl bara låta var som det är.

Jag vet att Weise inte kan sitta där i 100 år till men någon som är lika "familjär" kan man väl hitta?
Gina är ung, normbrytande, aktuell å allt det där, men jag vill ha en "möglig" person som skapar julkänsla den korta stunden man glor på tv under julafton.

God Jul
Citera
2015-11-21, 02:40
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Spelar ingen roll vem som blir det. Sedan Arne Weise slutade har det bara gått utåt för julvärdarna. Inget man knappt lägger märke till eller bryr sig om. Nostalgin och den härliga julkänslan av att höra honom är sedan länge borta.

Dagen man insåg att nostalgi bara är ett betydelselöst ord.

Ny dag, nya möjligheter. Och en riktigt gewd yule hälsar Bob Lewis!!!

https://www.youtube.com/watch?v=dQl8pe7FBIk

Lycka till Gina!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in