Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-20, 11:47
Bannlyst
haha SVT försöker inte ens dölja sina agendor. Kvoterar in en muslim som ska visa vägen för oss svenskar, full fart mot det nya fina muslimska Sverige. Hon kommer säkerligen slänga in ett ord om hur vi ska värna om flyktingar också.
Citera
2015-11-20, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solanin
2015 ska antisemiten och muslimen Gina Dirawi vara julvärd i SVT.

Vad tycker ni om detta?

Är det inte ett hån att tilsätta en muslim på detta uppdrag? Framförallt med tanke på vilka illdåd hennes gelikar ställer till med.
Julen är trots att den största kristna högtiden. Bör vi tvingas se hur en muslim låtsas önska oss en God Jul?

Är hon muslim? Hon bor väl på Södermalm. Det är väl inte Södermalmare som ställer till illdåd?
Citera
2015-11-20, 11:55
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
haha SVT försöker inte ens dölja sina agendor. Kvoterar in en muslim som ska visa vägen för oss svenskar, full fart mot det nya fina muslimska Sverige. Hon kommer säkerligen slänga in ett ord om hur vi ska värna om flyktingar också.
Tillika antisemit. Hoppas att de ställer en judisk ljusstake i studion.
Citera
2015-11-20, 11:58
Bannlyst
Uppenbart kvoterad i alla fall, hon är ju stendum. Ingen som hört henne sända radio?
Citera
2015-11-20, 12:00
Medlem
nedboys avatar
Fast Gina är väl inte någon muslim? Möjligtvis en sekulariserad muslim? Men hon har en muslimsk bakgrund. Därför firar hon säkert alla helgdagar med hänseende till "tolerans"?

Det är säkert accepterat av hennes närstående som är muslimer (tolerans) och vi svenskar tycker hon verkar trevlig och är en bra programledare.

En "riktig" muslim däremot ser henne som en hora!

EDIT:
Jag ser att moderatormeddelandet har ändrats efter att jag skrev detta inlägg. Jag ser dock detta som topic då det är ganska centralt för julvärden (Gina) och vad julen står för.

EDIT 2:
Det var från början också en tråd där frågeställningen var just kopplingen muslim och julvärd som måste sammanfogats med denna tråden. Är det något som inte får diskuteras på Flashback då kanske?
Senast redigerad av nedboy 2015-11-20 kl. 12:06.
Citera
2015-11-20, 12:11
Medlem
Monkeyspanks avatar
Den enda bra grejen med detta är att det äntligen fick mig att dra fingrarna ur arslet och säga upp min TV-licens. Vad blir det nästa år, en ziggis med pappmuggen i högsta hugg?

Nä fy fan! Kommer ändå sitta ensam i jul, så det blir till att supa sig pissfull redan på förmiddagen så att man ligger och bingar när eländet börjar.

Hade varit intressant om de valt Sebastian Dawkins som julvärd istället. Eller Gunilla Persson. Eller varför inte bägge två? Det skulle kunna blivit ett julprogram att minnas..
Citera
2015-11-20, 12:12
Medlem
upphovsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Fast Gina är väl inte någon muslim? Möjligtvis en sekulariserad muslim? Men hon har en muslimsk bakgrund. Därför firar hon säkert alla helgdagar med hänseende till "tolerans"?

Det är säkert accepterat av hennes närstående som är muslimer (tolerans) och vi svenskar tycker hon verkar trevlig och är en bra programledare.

En "riktig" muslim däremot ser henne som en hora!

EDIT:
Jag ser att moderatormeddelandet har ändrats efter att jag skrev detta inlägg. Jag ser dock detta som topic då det är ganska centralt för julvärden (Gina) och vad julen står för.

EDIT 2:
Det var från början också en tråd där frågeställningen var just kopplingen muslim och julvärd som måste sammanfogats med denna tråden. Är det något som inte får diskuteras på Flashback då kanske?

"Gina Dirawis farfar var imam i Sundsvall fram till sin död i mars 2011. Gina Dirawi är också troende muslim." Från wikipedia.
Verkar minst sagt konstigt att sätta en troende muslim som julvärd. Visst det är SVT det handlar om och ingenting är omöjligt. Men kom igen?!
Citera
2015-11-20, 12:13
Medlem
RonPaul2008s avatar
Så denna människa ska visa "tolerans" på Julafton, i Sverige, år 2015?

”Man kallar Hamas terrorister,men vad fan är inte Israel då?”
” Jag förstår inte hur människor som upplevt förintelsen,kan göra samma sak mot andra människor,och att världen bara ser på. Detta är den nya förintelsen!”
”då Israel slaktade hundratals människor”

Hur kan en människa som är antisemit fira en semit?

Tur att man inte tittar mer på S T A T L I G P I S S T V.
Senast redigerad av RonPaul2008 2015-11-20 kl. 12:22.
Citera
2015-11-20, 12:14
Medlem
Klownfaces avatar
bojkottar direkt, hon är det sista jag vill lyssna på under julafton
Citera
2015-11-20, 12:15
Medlem
enfindams avatar
Vad är detta? Jag läste i Expressen igår att det var Bengt Magnusson som skulle vara julvärd i år!
Citera
2015-11-20, 12:17
Medlem
Facebacks avatar
Många som hade hoppats på Edward Blom, så får vi det här..
Citera
2015-11-20, 12:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Så denna människa ska visa "tolerans" på Julafton, i Sverige, år 2015?

”sionisterna asså , dom ska alltid ligga bakom allt (JUDAR) !!!”
” Israeler och judar är omänskliga. de har inget blod i kroppen.”
”en droppe blod av en arab är värd 1000 israeler”

Hur kan en människa som är antisemit fira en semit?

Tur att man inte tittar mer på S T A T L I G P I S S T V.
Källa på dessa uttalanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in