Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-21, 11:48
Medlem
Mamarketels avatar
Svenska folket har nu sagt sitt i en omröstning på expressen. 74% av 18353 personer tyckte det var ett dåligt val.

http://i.imgur.com/UiXIIsU.jpg

Konstigt att SVT får hålla på så här ändå när det är så många av deras tittare som motsäger deras val?

In och rösta för att visa ert missnöje!
Citera
2015-11-21, 11:50
Medlem
Lagerthas avatar
Tycker att Gina var ett utmärkt val och jag funderade inte på hennes religion förrän jag läste denna tråden. Hon kommer att göra utmärkt arbete.

Frågan är dock om SVT valde henne för att hon är duktig eller för att hon är muslim?
Citera
2015-11-21, 11:52
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC.Hayes
Hon är talanglös och representant för världens mest mordiska religion vars anhängare redan i detta nu styr med folkmord och fördrivning av de som firar jul på riktigt. Bådadera ensamma borde vara skäl nog att diskvalificera henne som julvärd.

Tänk att som kristen arab komma till Sverige efter att ha flytt muslimska förföljelser och hat och så möts man av ytterligare en muslim i rutan som ska presentera ens religions viktigaste högtid.
Du menar religionen Kalle Anka?
Citera
2015-11-21, 11:57
Medlem
Knotknets avatar
Jag är jättearg för att SVT inte visar respekt för religionen Kalle Anka. Vi svenskar kräver en alkad Arne Weise tillbaka.
Citera
2015-11-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blca
Ja jag kan hålla med om att man borde ta hotbilden seriöst, och ställa frågan om IS blir upprörda över valet av Gina. Tycker dock inte detta är stark anledning nog för att hon inte skulle få vara julvärd.

Antagligen har du alldeles rätt.

Dock verkar frågan om hotbild långt mer slumpmässig än vad man först kan tycka. Lars Vilks verkar mest ha halkat in på ett dödshot på ett bananskal. Där förekom först ett konstnärligt samarbete mellan Vilks och en moderat imam. Imamen har inte förekommit i media på väldigt länge och jag tror att han försvann från rapporteringen helt eftersom det nog fanns en hotbild mot honom? Jag gissar bara, men det sista jag hörde av honom i radio så lät han väldigt rädd.

Det verkar som att Gina själv bett om att få bli julvärd, jag tycker ändå inte att det yttersta ansvaret är hennes.
Citera
2015-11-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
¨

SVT och deras ledning är förstås inte särskilt intresserade av muslimsk "julteologi" eller något sådant, de är nog föga intresserade av islam som religion över huvudtaget. Det de siktar på är att få svenskar att känna sig diffust obekväma med att fira jul på det sätt de alltid har firat jul, dvs så långt tillbaka dessa (oftast etniska) svenskar och deras familjer personligen minns. Att äta skinka ska kännas obekvämt, man ska i varje fall veta av att några fnyser och ifrågasätter det, att lyfta fram den kristna julen ska också få en diskret skamstämpel. Julen ska multikultifieras och det betyder också att den shoppifieras ännu mer, eftersom det i dagens samhälle inte anses okej att bli arg och kränkt på att folk shoppar men däremot okej att bli kränkt över att någon utövar sin religion , eller är för tydlig med att de är kristna (den "vita" religionen, trots att majoriten kristna i världen inte alls är typiskt vita och kaukasier).

Muslimen Gina D som julvärd är en av markörerna i detta spel.
Varför får det dig att känna dig obekväm i julfirandet för att Gina är julvärd? Jag förstår inte.
Citera
2015-11-21, 12:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blca
Varför får det dig att känna dig obekväm i julfirandet för att Gina är julvärd? Jag förstår inte.

För att hon är muslim (som inte firar jul) och antisemitist kanske?
Citera
2015-11-21, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Är följande öppenhet och tolerans?

" Beordra dina barn att utföra bönen när de är sju år gamla, och slå dem om de inte utför bönen när de är tio, och separera dem i sängar" från statsstödda muslim se

’’TROENDE! Välj inte judar och kristna till era bundsförvanter – de stöder och skyddar varandra – och den av er som söker deras stöd och skydd blir en av dem. Gud vägleder inte de orättfärdiga.’’ Koranen 5:51

Definitionen av en muslim är att man anser att koranen är ordagrant allahs ord och att man följer muhammeds handlingar. Varken allah eller muhammed tror på öppenhet eller tolerans det tror på motsatsen , underkastelse till allahs vilja.

Vi har varit naiva sa Löfven, SVT politiska val av en muslimsk julvärd är bevis på den naiviteten.

Det är inte godhet att vara tolerant mot de intoleranta. Varför ska man vara öppen för onda ideologier. Det är naivt.
Ja här skiljer du och jag oss från varandra, och man kan väl inte göra så mycket mer än att konstatera att så är fallet. Jag ogillar starkt att döma ut andra som grupp. Ett bra exempel på när detta görs i Sverige är ju mot Sverigedemokrater, vilket jag också tycker är helt förkastligt. Din argumentation är precis likadan som "PK-Sveriges". De använder sig av exakt samma argument, nämligen varför ska vi vara toleranta mot sverigedemokrater och deras onda ideologi?

Sedan behöver man ju inte stå upp för varken SD eller islam, men jag tycker det är farligt att smutskasta folk på det sättet.
Citera
2015-11-21, 12:03
Medlem
fendadens avatar
Kalle Ankas julafton är bland de sista bastionerna av svensk kultur.

Genom att sätta en ung muslimsk kvinna som julvärd så hånar sionisterna den svenska kulturen, ja rentav spottar på den. Detta är resultatet av destruktiv kulturmarxism. Skulle inte vara förvånad om det nästa år satt en neger i slöja och sa "Saudi Al God Jul önskar jag. Hehe."

Batikhäxorna på SVT blir våta i trosorna av sin extas och klappar glatt in landets undergång samtidigt som folkutbytet sker. Deras högsta dröm är nog att vakna upp som en glutenintolerant slöjbeklädd metrosexuell negress som är rullstolsburen. Det är Sveriges högsta idealbild av en människa idag.
Citera
2015-11-21, 12:04
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z0DIAC
Det är även värt att tro att vi inom några år, om inte nästa kommer att få se en homosexuell/transa som julvärd.

Redan gjort. Lotta Bromé är homosexuell
Citera
2015-11-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
För att hon är muslim (som inte firar jul) och antisemitist kanske?
Det finns ingen chans att hon är en muslim som vill fira jul och som inte är antisemitisk? (Jag läste statistiken som Ivar Arpi refererade till och hade personligen tippat att risken är 17 % att Gina är antisemitisk).
Citera
2015-11-21, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Tycker att Gina var ett utmärkt val och jag funderade inte på hennes religion förrän jag läste denna tråden. Hon kommer att göra utmärkt arbete.

Frågan är dock om SVT valde henne för att hon är duktig eller för att hon är muslim?

När får vi läsa den första motiveringen? Vad har ni för belägg för att Gina är ett "utmärkt val"? Hon är ju superblåst, ingen som har hört henne sända radio?

Och det sista, vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in