• 5
  • 6
2016-02-15, 15:17
Medlem
Orm Ondes avatar
Jag har inte lst boken och tnker inte lsa den, men eftersom jag lst Gellert Tamas "Lasermannen" kan jag redan sammanfatta boken enligt fljande:

"Lasermannen" - Det r Ians och Berts fel att Ausonius skt utlnningar.
"Raskrigaren" - Det r Jimmie kessons fel att Mangs skt utlnningar.

Jag fredrar att vnta p en mer seris forskare och frfattare n token Gardell skriver en bok om Mangs hrjningar, innan jag lgger ut pengar p ngon bok i mnet.
Citera
2025-06-11, 14:15
Medlem
Massajens avatar
Lser boken fr andra gngen. Utmrkt! Vldokumenterad. Lter bde offer och grningsman komma till tals. Gardell har en rrlig och journalistiskt effektiv prosa som annars r sllsynt hos akademiker.
Citera
2025-06-11, 14:17
Medlem
AtlernativFrSverges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen
Lser boken fr andra gngen. Utmrkt! Vldokumenterad. Lter bde offer och grningsman komma till tals. Gardell har en rrlig och journalistiskt effektiv prosa som annars r sllsynt hos akademiker.

Det hr betyder att han r bra p att hitta p
Citera
2025-06-11, 14:25
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AtlernativFrSverge
Det hr betyder att han r bra p att hitta p
Journalister ska inte hitta p, men kunna framstlla skeenden p ett intressant stt. Mnga stora frfattare utvecklade sin stilistik under en tidiga bana som journalist.
Citera
2025-06-11, 14:41
Medlem
Citat:
Journalister ska inte hitta p, men kunna framstlla skeenden p ett intressant stt. Mnga stora frfattare utvecklade sin stilistik under en tidiga bana som journalist.

En jmfrelse som r bra r om man lser Joakim Palmkvists (sydsvenskan) bok om Mangs, den r betydligt mer journalistisk och tar sig inga friheter vad gller berttelsen runtomkring

Gardell broderar ut en massa hela tiden p ett stt som gjorde mig negativ till boken
Citera
2025-06-11, 14:46
Medlem
Massajens avatar
Citat:
En jmfrelse som r bra r om man lser Joakim Palmkvists (sydsvenskan) bok om Mangs, den r betydligt mer journalistisk och tar sig inga friheter vad gller berttelsen runtomkring

Gardell broderar ut en massa hela tiden p ett stt som gjorde mig negativ till boken
Kan du precisera ",friheterna,?
Har ju boken uppslagen just nu.
Citera
2025-06-11, 14:49
Medlem
Citat:
Kan du precisera ",friheterna,?
Har ju boken uppslagen just nu.

Nej, det var ngra r sen jag lste Gardells bok, och jag blev s jvla less och trtt p hur han hll p att jag minns det n. saker om hur saker hnde, vad som tnktes, som han omjligt kan ha vetat, verdrivet om Mangs motivation ideologiskt, som om han var ngon vertygad nazist
Citera
2025-06-11, 18:46
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Nej, det var ngra r sen jag lste Gardells bok, och jag blev s jvla less och trtt p hur han hll p att jag minns det n. saker om hur saker hnde, vad som tnktes, som han omjligt kan ha vetat, verdrivet om Mangs motivation ideologiskt, som om han var ngon vertygad nazist
Till en liten del kan jag frst invndningarna. Boken hade vunnit p att kortas ned, f a de senare kapitlen.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in