2015-11-28, 22:51
Medlem
Carobnjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Skriv inte en halv Stephen King roman om det enda budskapet r "Du fattar inte, dra t skogen!".

Det du och Eva, och Gardell gr r att bygga elfenbenstorn. Och jag hller mycket hellre till hr nere och frsker frst verkligheten n att klttra upp i ert verlastade teoribygge.

Mitt budskap r inte att du ska dra t skogen. Mitt budskap r att du ska lsa p mer n flashbacks foliehattstexter.

Sen hade det ocks varit p sin plats om du tog av dig offerkoftan och slutade se dig sjlv som underdog som jobbar mot oss i elfenbenstorn. Var inte en sn dramaqueen!
Citera
2015-11-28, 23:20
Medlem
Darwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carobnjak
Mitt budskap r inte att du ska dra t skogen. Mitt budskap r att du ska lsa p mer n flashbacks foliehattstexter.

Sen hade det ocks varit p sin plats om du tog av dig offerkoftan och slutade se dig sjlv som underdog som jobbar mot oss i elfenbenstorn. Var inte en sn dramaqueen!

Nej, problemet med er elfenbenstornsarbetare r just att ni aldrig kommer till saken; ni vill alltid spra ur diskussionen till textvggar av metadiskussioner som inte leder ngon vart och som inte bidrar till ngon kad kunskap. Dvs. allting r relativt, men p ngot stt har nd alla som sger emot er objektivt fel...

Jag ser det mer som ett simpelt trick att slippa diskutera huvudfrgorna; om frgan r om ett hl r tillrckligt djupt s r det synnerligen irrelevant att brja filosofiera om vad ett hl egentligen r fr ngot, eller hur den Aztekiska filosofen Xuetzoxeklansson filosofierade om hlens idvrld...
Citera
2015-11-30, 23:53
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Nej, problemet med er elfenbenstornsarbetare r just att ni aldrig kommer till saken; ni vill alltid spra ur diskussionen till textvggar av metadiskussioner som inte leder ngon vart och som inte bidrar till ngon kad kunskap. Dvs. allting r relativt, men p ngot stt har nd alla som sger emot er objektivt fel...

Jag ser det mer som ett simpelt trick att slippa diskutera huvudfrgorna; om frgan r om ett hl r tillrckligt djupt s r det synnerligen irrelevant att brja filosofiera om vad ett hl egentligen r fr ngot, eller hur den Aztekiska filosofen Xuetzoxeklansson filosofierade om hlens idvrld...
Och drfr var Mangs varken seriemrdare, terrorist eller rasist.

Bollen i krysset slam dunk vad bra du r.
Citera
2015-12-02, 01:10
Medlem
S-hund temporrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Skulle ju ocks kunna vara ett stt fr honom att utan risk klmma in ett antal vilda spekulationer och faktafrvrngningar... ("Men det r ju en roman ju!")

Citat:
Ursprungligen postat av EvaDahlgren
Nja, det knns inte riktigt som att MG skulle vga sig p ngot sdant. Jag tror han vill framst som seris [...]

Vga? Gardell kan helt riskfritt ljuga hur han vill, och det vet han. Vem bland de som rknas skulle vilja/vga komma med invndningar, och vilket massmedium bland de som rknas skulle vilja uppmrksamma sdan kritik?
Citera
2015-12-13, 13:53
Medlem
EvaDahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Vga? Gardell kan helt riskfritt ljuga hur han vill, och det vet han. Vem bland de som rknas skulle vilja/vga komma med invndningar, och vilket massmedium bland de som rknas skulle vilja uppmrksamma sdan kritik?

SvD och GP bl a, det har redan visat sig i denna trd att mnniskor i mainstream-media strt sig p Mattias Gardell. I synnerhet s verkar israel-vnliga mediemnniskor ogilla honom, och sdana finns det gott om i Sverige - i varje fall p de borgerliga ledarsidorna.

Den tidigare (stndige) sekreteraren fr Svenska Akademien Peter Englund har ocks kritiserat och raljerat ver Gardell.
Citera
2015-12-13, 16:28
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
I synnerhet s verkar israel-vnliga mediemnniskor ogilla honom, och sdana finns det gott om i Sverige - i varje fall p de borgerliga ledarsidorna.

Var p en frelsning en gng med en medieforskare som berttade hur mnga av en dagstidnings lsare som lser ledarsidorna. Jag minns inte den exakta siffran, men den var i alla fall under 10% och har en ledarsida hgerprofil r nog 9 av 10 ledarsideslsare sjlva hger.

Med andra ord: Gardell kanske kritiseras p sina hll, men i princip bara infr de redan frlsta.
Citera
2015-12-13, 16:52
Medlem
EvaDahlgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
Var p en frelsning en gng med en medieforskare som berttade hur mnga av en dagstidnings lsare som lser ledarsidorna. Jag minns inte den exakta siffran, men den var i alla fall under 10% och har en ledarsida hgerprofil r nog 9 av 10 ledarsideslsare sjlva hger.

Med andra ord: Gardell kanske kritiseras p sina hll, men i princip bara infr de redan frlsta.

Jag ser inte riktigt vad din pong r annat n att nmna det uppenbara, nmligen att mnniskor sker sig till de kllor och medier som bekrftar deras vrldsbild. D spelar det heller ingen roll om de som r pro-Gardell inte tar del av kritiken mot honom d de nd inte skulle bry sig om den. Liksom de som avgudar Richard Dawkins, Steven Pinker eller Sam Harris inte tar till sig av den kritik som finns mot dessa herrar. Eller var din pong att de flesta svenskar inte fr ta del av pro-Israel propagandan fr att de inte lser borgerliga ledarsidor? Saken r den att Palestina-Israelkonflikten beskrivs ytterst politiskt i den "sakliga" rapporteringen, framfrallt s beskrivs Israel p ett stt som aldrig hade varit acceptabelt om de vore Nordkorea, Saudiarabien eller Ryssland. Sen borde du knna till tvstegs-hypotesen och hur ett ftal "opinionsledare" som tar del medieinnehllet kan sprida detta vidare i sin umgngeskrets (dr de anses vara auktoriteter och kunna mer i dessa frgor). I vilket fall som helst s ser jag inte riktigt relevansen med din invndning.

Sen har jag inte s bra koll p hur Gardell mottagits i akademiska kretsar, det r mjligt att han kritiserats mer ingende dr n p borgerliga ledarsidor, men akademisk kritik i akademiska tidskrifter r ju inte en del av de medier som verkligen "rknas". Sen, i allmnhet, s lses Gardell knappast av en stor grupp i samhllet. Fler lser troligtvis borgerliga ledarsidor.
Senast redigerad av EvaDahlgren 2015-12-13 kl. 16:54.
Citera
2015-12-23, 14:04
Medlem
Strunta i att kpa Gardells bok kp Joakim Palmkvists bok i stllet.Mycket bttre och s gynnar ni inte en stolle kommunist islam frmjare och judehatare.Boken heter ventyr i Svenssonland.
Citera
2015-12-23, 16:09
Medlem
brianmolkos avatar
Lser boken nu. Bra ha ngot att lsa i jul....
Citera
2015-12-23, 16:59
Bannlyst
Tycker den r bra
Citera
2016-01-03, 00:17
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Jag ser inte riktigt vad din pong r annat n att nmna det uppenbara, nmligen att mnniskor sker sig till de kllor och medier som bekrftar deras vrldsbild. D spelar det heller ingen roll om de som r pro-Gardell inte tar del av kritiken mot honom d de nd inte skulle bry sig om den. Liksom de som avgudar Richard Dawkins, Steven Pinker eller Sam Harris inte tar till sig av den kritik som finns mot dessa herrar. Eller var din pong att de flesta svenskar inte fr ta del av pro-Israel propagandan fr att de inte lser borgerliga ledarsidor? Saken r den att Palestina-Israelkonflikten beskrivs ytterst politiskt i den "sakliga" rapporteringen, framfrallt s beskrivs Israel p ett stt som aldrig hade varit acceptabelt om de vore Nordkorea, Saudiarabien eller Ryssland. Sen borde du knna till tvstegs-hypotesen och hur ett ftal "opinionsledare" som tar del medieinnehllet kan sprida detta vidare i sin umgngeskrets (dr de anses vara auktoriteter och kunna mer i dessa frgor). I vilket fall som helst s ser jag inte riktigt relevansen med din invndning.

1. S-hund temporr (???) hvdar att kritik mot Gardell inte fr ngon uppmrksamhet.

2. Du hvdar att den kan antas f det p borgerliga ledarsidor.

3. Jag ppekar att borgerliga ledarsidor lses av vldigt f mnniskor, varav nstan alla kan antas redan vara borgerliga sympatisrer. Underfrsttt: Jmfr med de betydligt mer, och av fler grupper lsta kultursidorna!

(Enligt min mening hnvisas det allt fr ofta till "borgerliga ledarsidor" som en betydligt strre maktfaktor i opinionsbildningen n vad de faktiskt r.)
Citera
2016-02-15, 07:42
Medlem
Motor_666s avatar
Lste smrjan hr p semestern. Otroligt tunn liten bok sida upp och sida ner med politiskt vinklat dravel. Tydligen s lyckades Mangs bara skjuta riktiga samhllsbrare helt ovilliga att ta emot hjlp och bidrag. Den ptnda laserturken var vida verlgsen Peter. Och s ett par kapitlet till om invandrares frtrfflighet och Sverigedemokraterna dumhet. Sen kom pltsligt "boken du just lst" fljt av 100 sidor "faktahnvisningar" som ingen nd orkar kolla upp.

En reflektion r hur Mangs vapenkunskaper redovisades. Ett mna jag har lite insikt i. Mngder av felaktigheter och idiotpstenden. Kraven p en skytt fr att f ska licens p ett enhandsvapen, helt felaktigt. Processen att handladda ammunition helt uppt vggarna. Ett vittne hade hrt "en 22a eller en 38a avfyras, lite som att ha hrt ett knallpulver ELLER en kanon?!

Nstan 300:- och 12 timmars Thailandsemester i sjn.

Skitbok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in