Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-19, 13:27
  #1
Medlem
Ingrid Carlqvist och jag (Conrad) från "Radio Realism" (f.d Radio Länsman) har startat ett eget sidoprojekt som är väldigt likt RLM men på samma gång helt annorlunda.

Vi pratar (såklart) mest om invandring och om Sveriges kommande ungergång. Vi pratar om Islam, vi pratar om feminism. Men, och detta gäller särskilt de tidiga programmen, vi försöker prata om annat. I de inledande programmen pratar vi om spöken, om Gud och om lite annat smått och gott.

Men största skillnaden från RLM är formatet. I Ingrid & Conrad har vi varken manus eller tidsgränser. Vi tar god tid på oss och låter samtalet ta oss dit det vill. Nu har ju Sveriges situation blivit mycket allvarligare sedan i somras med flyktingkrisen och tältläger och fan vet vad så för tillfället är vi tillbaka på det spåret och kommer väl (tyvärr) tvingas fortsätta med det. Det som händer i Sverige nu är helt enkelt så katastrofalt att det inte går att ignorera.

Eftersom det är jag som håller i klippningen så märks det även en skillnad där. Jag klipper bara bort direkta konstigheter som lagg eller annat tekniskt strul. Resten får vara kvar. Varje smaskande och varje tankepaus behåller jag.

Vi har även licensfri musik i programmet, för att lyssnarna skall få en liten paus mellan allt prat för konteplation eller helt enkelt öronvila.

Jag VET att grafiken är helt otroligt ful men den får duga. Jag har ingen erfarenhet av varken grafik eller ljudeditering så jag måste säga att jag ändå är relativt nöjd under omständigheterna.

Programmens namn är lite förvirrande eftersom de första heter "Sommar med I&C" och de senare heter "Höst med I&C". Detta beror på att det egentligen bara skulle vara ett sommarprojekt medans RLM hade semester men både jag och Ingrid tyckte det var så roligt att vi ville fortsätta. Vi kommer byta namn snart, och vill gärna höra förslag från er lyssnare.

Gillar ni det ni hör så följ oss gärna på youtube, och genom facebookgruppen "Ingrid & Conrad".

https://goo.gl/K3mtlS

Uppdatering 23 augusti 2017:

Podcasten ligger numera på https://www.spreaker.com/show/ingrid-conrad

/moderator
__________________
Senast redigerad av zBr9 2017-08-23 kl. 15:05. Anledning: Podcasten har bytt hosting så uppdaterat startinlägget med ny URL. Kollat med ConradRLM att det är OK.
2015-10-21, 14:49
  #2
Medlem
Nu finns vi (typ) på soundcloud oxå.

https://soundcloud.com/ingridochconrad

För tillfället ser allt ut som skit och bara några få avsnitt är uppladdade men spara sidan så ni vet när vi lägger upp nytt material.
2015-10-22, 01:20
  #3
Medlem
Alright, flashbacksjävlar som inte kommenterar i vår tråd!

Nu har vi tagit oss ut på iTunes och trots att saker inte är riktigt uppstyrda än bör ni kunna söka på "Ingrid och Conrad" och hitta oss.
2015-10-27, 00:17
  #4
Medlem
Nytt och rykande färskt avsnitt ute nu. Vi pratar bland annat om bajs. Och Kurt Olsson.

Men tyvärr mest om Sveriges kommande undergång. Det blir ju lätt så.

https://soundcloud.com/ingridochconr...d-och-conrad-1
2015-10-27, 07:13
  #5
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Nytt och rykande färskt avsnitt ute nu. Vi pratar bland annat om bajs. Och Kurt Olsson.

Men tyvärr mest om Sveriges kommande undergång. Det blir ju lätt så.

https://soundcloud.com/ingridochconr...d-och-conrad-1

Jag hörde när ni intervjuades hos Red Ice nu nyligen, och ni var åsiktsmässigt lite radikalare än vad jag hade fått för mig. Vilket ju givetvis var positivt

Så jag kommer att leta fram er podcast och lyssna.
2015-10-27, 21:35
  #6
Medlem
Kul med en spinoff på RLM. Det är bra att det inte är tidsbegränsade. Jag har lyssnat på alla avsnitt bra jobbat kör på. Vi se på Sergels torg på söndag
2015-10-27, 22:43
  #7
Avstängd
hörde er på red ice radio, ska börja lyssna på eran pod också...
2015-10-28, 00:51
  #8
Medlem
Äntligen lite rörelse i tråden!

Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag hörde när ni intervjuades hos Red Ice nu nyligen, och ni var åsiktsmässigt lite radikalare än vad jag hade fått för mig. Vilket ju givetvis var positivt

Så jag kommer att leta fram er podcast och lyssna.

Bra där! Fast jag vet inte hur mycket mer radikala vi var. Fast jag lyssnar mycket sällan på mig själv så jag litar på ditt omdöme.

Citat:
Ursprungligen postat av aha123
Kul med en spinoff på RLM. Det är bra att det inte är tidsbegränsade. Jag har lyssnat på alla avsnitt bra jobbat kör på. Vi se på Sergels torg på söndag

Det gör vi! Hoppas på stor uppslutning!

Citat:
Ursprungligen postat av gummisko
hörde er på red ice radio, ska börja lyssna på eran pod också...

Det tackar vi för.
2015-10-29, 19:07
  #9
Medlem
Bra initiativ, det behövs fler invandringskritiska/nationalistiska svenska poddar utöver RLM.
Sen gillar jag både Ingrid & Conrad sen förut så detta kan nog bli riktigt bra.

Jättebra insats i RIR också som länge varit en av mina favoritpoddar.
2015-11-01, 23:02
  #10
Medlem
Trevligt att podden kom tillbaka!
Jag gillar formatet bättre än rlm faktiskt.
Hoppas att era idéer om live och telefonsvarare blir möjligt i framtiden.
2015-11-01, 23:13
  #11
Medlem
hakro807s avatar
Förstår inte riktigt varför ni på Länsman bjöd in IC. Hon är både irriterande och okunnig.
2015-11-02, 11:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Förstår inte riktigt varför ni på Länsman bjöd in IC. Hon är både irriterande och okunnig.

Nu är du i fel tråd. Denna handlar om podden "Ingrid & Conrad". Och föga förvånande håller jag inte med dig. Jag tycker Ingrid är, bland annat, kunnig, jävligt modig och en av de ytterst få journalister vi kommer kunna tacka om vi får rätsida på Sverige igen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback