Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-31, 14:56
  #601
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Det här inser både Ingrid och framförallt Conrad innerst inne om inte redan tidigare så i alla fall nu efter vad som hänt. Frågan är bara om det finns tillräckligt med integritet och mod för att våga ta i det. De har redan bevisat en gång att de kan, och jag hoppas de även den här gången vågar stå för vad som är sant framför vad som är bekvämt. Om kommande avsnitt rullar på med business as usual pratar vi ett massivt svek mot svenskarna, vågar man fullt ut belysa, exponera och analysera Gatestone pratar vi Carlqvists största journalistgärning utan tvekan.
Enligt Conrad, som är mer talför hos vit makt-veteranerna på Motgift, så kommer de att ta upp ämnet i dagens avsnitt:

https://forum.motgift.nu/t/ingrid-co...strad/5747/543
2016-08-31, 16:23
  #602
Medlem
hoppas Ingrid är antisemit nu
2016-08-31, 18:17
  #603
Avstängd
Daftdarks avatar
Oj oj oj här har det hänt mycket.

Conrad drog tillbaks Ingrid, vi kan bara spekulera med vilka löften han gjorde detta.
Mitt i allt detta har Ingrid blivit utkickad från Gatestone så hon hänger hon löst. Bara en tidsfråga tills Conrad kommer rasera det allt, jag förespår en övergång till Motgift för honom.

Var står då Ingrid?

Förövirgt positivt att Conrad denna person som säger sig vara beredd att slåss för vårt land nu äntligen har blivit tvingad att "gå ut med sin identitet". Jag tänker att det är svårt att göra revolution i burka.
2016-08-31, 21:25
  #604
Medlem
zBr9s avatar
Vill ni chatta om hur ful/snygg den eller den pod-idolen är finns det en PM-funktion där ni kan göra det. Den här tråden handlar om podden och dess innehåll, håll er till ämnet eller håll käften.

/moderator
2016-08-31, 22:57
  #605
Medlem
Några frågor besvaras i dagens andra avsnitt:

https://soundcloud.com/ingridochconr...och-festivaler
2016-09-01, 13:13
  #606
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Oj oj oj här har det hänt mycket.

Conrad drog tillbaks Ingrid, vi kan bara spekulera med vilka löften han gjorde detta.
Mitt i allt detta har Ingrid blivit utkickad från Gatestone så hon hänger hon löst. Bara en tidsfråga tills Conrad kommer rasera det allt, jag förespår en övergång till Motgift för honom.

Var står då Ingrid?

Förövirgt positivt att Conrad denna person som säger sig vara beredd att slåss för vårt land nu äntligen har blivit tvingad att "gå ut med sin identitet". Jag tänker att det är svårt att göra revolution i burka.


Tror du finner svaren i podden från igår:

https://www.youtube.com/watch?v=dRseciPUpZg

- Hur var den omtalade bröllopsfesten?
- Inte Rasist, Men, och deras "avslöjande"
- Den stora frågan: Vad hände egentligen med Gatestone och Ingrid?
- Conrad är outad! Vad innebär det?
- Hur var SD-festivalen i Sölvesborg?
- Intervjuer från Sölvesborg.
2016-09-01, 13:14
  #607
Medlem
Enydrions avatar
Nu lyssnar jag tyvärr på avsnitten i godtycklig ordning...

Men för att inte längre sväva i okunnighet, använder Conrad röstförvrängare i en del program?
2016-09-01, 13:28
  #608
Avstängd
Daftdarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Nu lyssnar jag tyvärr på avsnitten i godtycklig ordning...

Men för att inte längre sväva i okunnighet, använder Conrad röstförvrängare i en del program?

Vi kan bara spekulera men min uppfattning är att han definitivt inte gör detta. Nu var jag flitig lyssnare för någon månad sedan och kan således inte uttala mig om senaste månaderna.
Men i och med att han har blivit outad med all tydlighet är det väldigt onödigt om han faktiskt gör det.

Sen vore det väl rent praktiskt smart av Conrad att acklimatisera sig vid hatet om han nu ska göra "revolution". Klarar pojken inte näthat lär han väl inte klara väpnad konflikt.'

Ett uttalande från Conrad vore på sin plats men han har förut valt tystnadens väg när han blivit frågad obekväma frågor.

Låt mig klargöra lite kring outningen. Conrad får det gärna att låta som att han redan var outad (helst genom sin egen aktivitet eller snarare ovarsamhet med sina egna uppgifter) men låt oss nu vara ärliga. Du har själv sagt att du inte varit beredd att outa dig för du hra varit rädd för vad dina släktingar skulle tycka vid familjemiddagarna.
Låt oss bara vara korrekta. Ingen vinner något på att ljuga
__________________
Senast redigerad av Daftdark 2016-09-01 kl. 13:37.
2016-09-01, 14:18
  #609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Men för att inte längre sväva i okunnighet, använder Conrad röstförvrängare i en del program?

Vafalls? Varför skulle jag göra det? Och i bara EN DEL program? Det vore höjden av idioti.

Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Vi kan bara spekulera men min uppfattning är att han definitivt inte gör detta. Nu var jag flitig lyssnare för någon månad sedan och kan således inte uttala mig om senaste månaderna.
Men i och med att han har blivit outad med all tydlighet är det väldigt onödigt om han faktiskt gör det.

Sen vore det väl rent praktiskt smart av Conrad att acklimatisera sig vid hatet om han nu ska göra "revolution". Klarar pojken inte näthat lär han väl inte klara väpnad konflikt.'

Ett uttalande från Conrad vore på sin plats men han har förut valt tystnadens väg när han blivit frågad obekväma frågor.

Låt mig klargöra lite kring outningen. Conrad får det gärna att låta som att han redan var outad (helst genom sin egen aktivitet eller snarare ovarsamhet med sina egna uppgifter) men låt oss nu vara ärliga. Du har själv sagt att du inte varit beredd att outa dig för du hra varit rädd för vad dina släktingar skulle tycka vid familjemiddagarna.
Låt oss bara vara korrekta. Ingen vinner något på att ljuga

Nej, såklart ingen röstförvrängare. Och du har helt rätt, klarar man inte lite "näthat" så är man knappast lämpad för... Något alls egentligen.

Jag VAR alltså redan "outad". Jag har t.ex sagt när jag fyller år, min ålder, och mitt förnamn. Om jag nu vore livrädd att någon skulle hitta mig skulle jag knappast vara så slarvig med personuppgifter, eller hur? Men jag har tagit det ett steg i taget, främst på grund av min närmaste familj som jag inte i onödan vill utsätta för repressalier. Ett litet steg i taget har varit tanken. Och nu är alla steg tagna, med hjälp av IRM. Något jag faktiskt är tacksam för. Även om planen var att komma ut i en livesändning i helgen fanns det ju faktiskt viss risk att jag skulle skjuta upp det, eftersom det är ett stort steg. Nu behöver jag inte tänka på det. Tvivlar man på detta så är det bara att lyssna igenom allla avsnitt och föra anteckningar, så märker man rätt fort hur öppen jag faktiskt är med min identitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det är ett par av programmen då Ingrid hade hoppat av... Det är alltså en ganska mörk röst, och jag känner inte igen talmelodin eller vad det kallas, men jag är inte direkt nåt språkgeni...

Nyheter med Conrad och Nina 15/8 tex

Eller kan det vara nån knapp jag kommit åt på mp3 spelaren

Edit jag hade ljudböcker på slow... mig vara idiot....

Har lyssnat på flera program i slow tom...

Asså detta fick mig att skratta i flera minuter. Tack!
2016-09-01, 14:28
  #610
Medlem
Enydrions avatar
Ja, om Ingrid hade varit med i nåt av programmen så hade jag väl fattat tidigare, men det var bara nya gäster(för mig) som jag inte visste hur de lät, eller inte mindes... men sen tänkte jag att varför presenterar inte snubben med den mörka rösten som talar så långsamt sig.... och då klarnade det för mig till slut...

Edit En stund (ve o fasa) tänkte jag att han kanske slutat med talförvrängare nu när han blivit outad...
__________________
Senast redigerad av Enydrion 2016-09-01 kl. 15:18.
2016-09-01, 19:23
  #611
Medlem
Hur fick du reda på vem som hängde ut dig Conrad? Det var väl inte precis så att han/hon gick och berättade det för dig efteråt och också lade till vilken ful hemskt nazist-rasist du var?
2016-09-02, 04:15
  #612
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConradRLM
Sådär, äntligen hemma! Varit lite störigt (men rätt skönt) att hela denna soppan utspelade sig medans jag satt och drack drinkar på en söderhavsö utan internet. Man skulle kunna tro att Henko passade på när jag var borta, men så var det inte. Istället kunde han inte hålla sig mer än några timmar när en gäst från festen (vars namn jag inte vill nämna) tjallade till IRM.


Med andra ord så skedde det ingen infiltration. Dock visste jag ju vad som skulle hända. Vi hade ju en hel del gäster från "höger" blandat med olika former av vänsterfolk, bland annat personen som kontaktade IRM.


Yes! Egentligen borde jag posta det han skrev här med tanke på hur fruktansvärt patetiskt det var att se honom så upphetsad av att ha fått tipset, men det går nog mot reglerna i hatklubben. Borde göra det iaf. Det roliga i hela historien är att jag har blivit "outad" av säkert 15 lyssnare under årens gång. Jag har ju sagt mitt riktiga namn, var jag bor, var jag kommer ifrån, när jag fyller år, och så vidare i podden så det är inte speciellt svårt att lyssna ut. Men gänget på IRM behövde vänta på att någon skickade dom en facebooklänk.




Haha, det vet jag inte. IRM är rätt så oviktiga i sammanhanget men det är alltid bra när dom nämner oss med tanke på hur mycket fler lyssnare vi får. Vi får se om dom gör någon klassisk IRM-uthägning eller om dom låter EXPO sköta det. Med lite tur så blir det dom stora kanonerna med både IRM, EXPO och resten av slaskpressen. Då jävlar ska ni se att vi växer till det dubbla.

Dock tror jag (tyvärr) inte att vi har tillräckligt stort inflytande. Än. Men vi håller tummarna!

Och Enydrion, kul att du gillar programmen men länka gärna till avsnitten dusyftar på. nte ens jag vet vem "killen som har en blogg" är.

Alltså vad i helvete!

Jag förstår inte hur de upptäckte vem du var på det där bröllopet.

Du behöver inte berätta vem det var. Men hur la vederbörande ihop pusslet?

Eller var det någon FaceBook-länk som avslöjade din identitet? Det verkar du ha sagt i podden om jag inte missförstod dig.

Känns som att jag kanske sak donera till I&C iom detta. Sjukt att någon ska göra så där.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback