2015-10-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffe
Polisen är idag 500man mindre än 1998.

Hittar inte för just 1998 men ser att år 2001 fanns det 21370 poliser och 2014 fanns det 26042 poliser.. sparkade de 5000 poliser mellan 1998 och 2001?
Citera
2015-10-19, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
har du sett inflationskurvan sen tidigt 80-tal?

folk asså....

Har du sett den för senare år?
Citera
2015-10-19, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
har du sett inflationskurvan sen tidigt 80-tal?

folk asså....

Vi hade en, historiskt sett, hög inflation på 1980-talet. Men alls ingen hyperinflation.

Risken med din begreppsförvanskning är att någon tror på vad du skriver.
Senast redigerad av Vansternationellt 2015-10-19 kl. 10:33.
Citera
2015-10-19, 13:21
Medlem
hashish-boys avatar
Jävla skittråd.

Man höjer skatter och sparar in i kombination med övriga ekonomiska verktyg som finns att tillgå. Oroa dig inte du ska få det sämre men det sker betydligt mer subtilt.

10Öre högre bränsleskatt anser sig många ha råd med men att betala drygt 8kr i skatt för 1 liter bensin anser många är smärtsamt.
Citera
2015-10-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Har jag helt missat, var kan jag läsa om detta??
På miniräknaren.
Ska alla anses lika mycket värda, måste skattemedel t.ex. bekosta bostad åt nya medborgare som saknar bankmedel till ändamålet. För att kunna upprätthålla humanitär stormakt bör asylinvandring också bibehållas, eller ökas, enl. moraliskt försvarbar och medialt utprånglad värdegrund. Låt säga:
(365 000 PUT/år) X (medelkostnad/m2=32 000) X (lämpligt antal m2/ny medborgare.)

En av de årliga kostnadsposterna framträder på skärmen. Subtrahera denna från nuvarande budget. Kommer du på hur man pusslar ihop den igen, utan kraftig sänkning av offentliga utgifter, kontakta omgående närmsta svetsombudsman.

På plussidan kan iof. avreglerad hyresmarknad framtvingas, vilket enl. prof. Lindbeck kostar åtskilliga miljarder netto. Den besparingen täcker dock ensamt knappast kostnaderna.
Citera
2015-10-19, 13:24
Medlem
Minimilöner eller liknande låglönejobb kommer hittas på samt högre avgifter av olika slag, skatter 'moms mm
Citera
2015-10-19, 14:01
Medlem
Sebastianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Med den folkvandring vi har till Sverige så kommer snart inte staten ha några pengar att betala ut lön till polisen, vården och skolan. Pga enorma utgifter med invandringen.

Då tror jag kommer förslaget komma att om vi halverar lönen så kommer pengarna räcka.
Resten av alla branscher kommer följa efter.

Så jag frågar er kommer ni klara er på halv lön?

Hahahah "då tror jag kommer förslaget komma att vi halverar lönen".

Mjo tror du ja, men du är ju dum som ett spån så det är väl ingenting att bemöda sig med att diskutera ens?
Citera
2015-10-19, 14:03
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazsaros
På miniräknaren.
Ska alla anses lika mycket värda, måste skattemedel t.ex. bekosta bostad åt nya medborgare som saknar bankmedel till ändamålet. För att kunna upprätthålla humanitär stormakt bör asylinvandring också bibehållas, eller ökas, enl. moraliskt försvarbar och medialt utprånglad värdegrund. Låt säga:
(365 000 PUT/år) X (medelkostnad/m2=32 000) X (lämpligt antal m2/ny medborgare.)

En av de årliga kostnadsposterna framträder på skärmen. Subtrahera denna från nuvarande budget. Kommer du på hur man pusslar ihop den igen, utan kraftig sänkning av offentliga utgifter, kontakta omgående närmsta svetsombudsman.

På plussidan kan iof. avreglerad hyresmarknad framtvingas, vilket enl. prof. Lindbeck kostar åtskilliga miljarder netto. Den besparingen täcker dock ensamt knappast kostnaderna.
Vilket kommer leda till att folks löner halveras? Är det någon förutom foliehattar med taskig svenska som tror på detta?
Citera
2015-10-19, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lazsaros
På miniräknaren.

Var mer ute efter vart jag kunde läsa om poliser, läkare, lärare som halverar sina löner.. men som jag misstänkte var det bara ännu ett idiotinlägg utan förankring.

Kom igen med en länk där någon som har något att säga till om säger att lönerna för dessa skall halveras.
Citera
2015-10-19, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Minimilöner eller liknande låglönejobb kommer hittas på samt högre avgifter av olika slag, skatter 'moms mm

Minimilöner har vi redan... vad jag däremot hoppas på är att de sänker minimumlönerna rejält, med en massa lågutbildade nykomlingar så blir det förhoppningsvis snart verklighet.
Citera
2015-10-19, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Jävla skittråd.

Man höjer skatter och sparar in i kombination med övriga ekonomiska verktyg som finns att tillgå. Oroa dig inte du ska få det sämre men det sker betydligt mer subtilt.

10Öre högre bränsleskatt anser sig många ha råd med men att betala drygt 8kr i skatt för 1 liter bensin anser många är smärtsamt.

Oroad!

Räcker man ser på Grekland Hur det gått där!
Citera
2015-10-19, 14:35
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Med den folkvandring vi har till Sverige så kommer snart inte staten ha några pengar att betala ut lön till polisen, vården och skolan. Pga enorma utgifter med invandringen.

Då tror jag kommer förslaget komma att om vi halverar lönen så kommer pengarna räcka.
Resten av alla branscher kommer följa efter.

Så jag frågar er kommer ni klara er på halv lön?

Det du är rädd för kommer aldrig hända. Betala a-kassa. Lägg till en inkomstförsäkring och sov gott.
Senast redigerad av IQ130 2015-10-19 kl. 14:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in