• 8
  • 9
2015-10-25, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Med den folkvandring vi har till Sverige så kommer snart inte staten ha några pengar att betala ut lön till polisen, vården och skolan. Pga enorma utgifter med invandringen.

Då tror jag kommer förslaget komma att om vi halverar lönen så kommer pengarna räcka.
Resten av alla branscher kommer följa efter.

Så jag frågar er kommer ni klara er på halv lön?

Citat:
BajsBoo kan inte läsa! Inte någonstans påstår jag att det är bestämt med lönesänkningar.

Om vi jämför lite med grekerna!? Hur mycket statsskuld var de uppe i innan det brakade samman? Någon som kommer ihåg? Vad blev konsekvenserna för grekerna?

Du startar en tråd där du påstår att staten snart inte kommer ha råd med lönerna till offentligtanställda och därför kommer att behöva halvera dessa gruppers löner..
Detta gör du utan en enda länk som bevisar att detta är på väg att hända.
Att trådskaparn inte har alla hästarna i stallet är ju uppenbart men vad jag däremot inte förstår är varför inte tråden hamande i papperskorgen med en gång då det inte finns ett enda minsta som visar att lönerna för offentligtasntällda skall halveras.

Ungefär som om någon skulle starta en tråd om att snart kommer svenska kungen bli buddhist.. finns inget som antyder det, ingen källa, ingen annan på planeten som påstår det.. men vi kan väl ödsla vår tid på att diskutera det i alla fall
Citera
2015-10-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Du startar en tråd där du påstår att staten snart inte kommer ha råd med lönerna till offentligtanställda och därför kommer att behöva halvera dessa gruppers löner..
Detta gör du utan en enda länk som bevisar att detta är på väg att hända.
Att trådskaparn inte har alla hästarna i stallet är ju uppenbart men vad jag däremot inte förstår är varför inte tråden hamande i papperskorgen med en gång då det inte finns ett enda minsta som visar att lönerna för offentligtasntällda skall halveras.

Ungefär som om någon skulle starta en tråd om att snart kommer svenska kungen bli buddhist.. finns inget som antyder det, ingen källa, ingen annan på planeten som påstår det.. men vi kan väl ödsla vår tid på att diskutera det i alla fall

jag skrev " Då tror jag kommer förslaget komma att om vi halverar lönen så kommer pengarna räcka.
Resten av alla branscher kommer följa efter."

Ingenstans påstår jag att det är beslutat så. Men om man har konsekvenstänk så ser man vart det går. Staten lånar 2 miljarder varje dag. Och du tror att det inte kommer bli konsekvenser? Idiot

Lite om Grekland och hur det gått.
Den grekiska statsskulden är 3 400 miljarder kronor, mer än 300 000 per invånare. Och Grekland är det land i världen som har lägst kreditvärdighet. Bakgrunden är att man i decennier har utökat den offentliga sektorn - inte minst genom klientsystemet, alltså att man delar ut statliga jobb till dem som röstar "rätt". Samtidigt har statsanställda kunnat gå i pension extremt tidigt på fördelaktiga villkor. Och de har fått 14 månadslöner, alltså två extra löner per år!

Åtstramning
Men det är framför det senaste årets finanskris som fått Grekland att strama åt pensioner och löner för statsanställda. Regeringen har skurit ned lönerna i den offentliga sektorn med 20 procent och pensionerna med tio procent under det senaste året. Åtgärderna har lett till våldsamma protester.

Hur mycket har Sverige i statsskuld? Och omräknat per person blir det?
http://cornucopia.cornubot.se/2013/1...r-och-usa.html
Hitta I kontrast är skuldsättningen i Sverige 707 296:- SEK per capita eller över 2.8 MSEK per barnfamilj

Grekerna var ju vettiga o satsa på sig själva vi ha ha ha

Bajsboo gå och bajsa någonstans för du är helt väck i huvudet!!!!
Senast redigerad av kneedrag 2015-10-25 kl. 15:38.
Citera
2015-10-25, 15:51
Medlem
Grekerna och deras offantliga verksamhet vilken goja någon har verkligen slukat gojan med hull o hår..

I sverige kommer gissningsvis endast 25%-30% av skatteintäkterna från "frisk" verksamhet dvs sådan som tillför nationen friskt kapital, övrig skatt kommer från RUNDGÅNG av andras friska befintliga skattemedel.

Jag bryr mig inte om hur de dillar de är privata företag eller inhyrda privat det blir fortfarande inte friska nya pengar när deras intäkter kommer direkt eller indirekt från skattemedlel i det offantliga.

Enligt kapitalismen skall det produceras produkter och tjänster men det är alltså produkter och tjänster som efterfrågas och behövs vilket är en minoritet av alla produkter och tjänster som påtvingats oss..

Spekulerar vidare i att en reducering av det offantliga med 80%-90% skulle gå enkelt att göra tänk bara all den onödiga administration vi skulle slippa!

De som får sparken får visa prov på sin överförmåga de hänvisar till när de skall ha betalt för sina oproduktiva sysslor annars blir det till fas 3 med dem oxå kan de kanske lära migranterna svenska eller något?
Citera
2015-10-25, 17:47
Medlem
Citat:
jag skrev " Då tror jag kommer förslaget komma att om vi halverar lönen så kommer pengarna räcka.
Resten av alla branscher kommer följa efter."

Ingenstans påstår jag att det är beslutat så. Men om man har konsekvenstänk så ser man vart det går. Staten lånar 2 miljarder varje dag. Och du tror att det inte kommer bli konsekvenser? Idiot

Lite om Grekland och hur det gått.
Den grekiska statsskulden är 3 400 miljarder kronor, mer än 300 000 per invånare. Och Grekland är det land i världen som har lägst kreditvärdighet. Bakgrunden är att man i decennier har utökat den offentliga sektorn - inte minst genom klientsystemet, alltså att man delar ut statliga jobb till dem som röstar "rätt". Samtidigt har statsanställda kunnat gå i pension extremt tidigt på fördelaktiga villkor. Och de har fått 14 månadslöner, alltså två extra löner per år!

Åtstramning
Men det är framför det senaste årets finanskris som fått Grekland att strama åt pensioner och löner för statsanställda. Regeringen har skurit ned lönerna i den offentliga sektorn med 20 procent och pensionerna med tio procent under det senaste året. Åtgärderna har lett till våldsamma protester.

Hur mycket har Sverige i statsskuld? Och omräknat per person blir det?
http://cornucopia.cornubot.se/2013/1...r-och-usa.html
Hitta I kontrast är skuldsättningen i Sverige 707 296:- SEK per capita eller över 2.8 MSEK per barnfamilj

Grekerna var ju vettiga o satsa på sig själva vi ha ha ha

Bajsboo gå och bajsa någonstans för du är helt väck i huvudet!!!!

Starta en ny tråd istället... allt skit du skriver om nu har inte ett skit med rubriken att göra längre... Du drog en lögn som inte gick hem punkt
Citera
2015-10-25, 19:26
Medlem
Citat:
Starta en ny tråd istället... allt skit du skriver om nu har inte ett skit med rubriken att göra längre... Du drog en lögn som inte gick hem punkt

Trolla du ! verkligheten hinner ikapp alla! även idioter.
Citera
2015-10-25, 20:16
Medlem
Citat:
Trolla du ! verkligheten hinner ikapp alla! även idioter.

Ja du kan ju bumpa tråden när poliser, lärare, läkare fått sina löner halverade
Citera
2015-10-26, 04:46
Bannlyst
Citat:
BajsBoo kan inte läsa! Inte någonstans påstår jag att det är bestämt med lönesänkningar.

Om vi jämför lite med grekerna!? Hur mycket statsskuld var de uppe i innan det brakade samman? Någon som kommer ihåg? Vad blev konsekvenserna för grekerna?

Jag håller med dig Ts att BajsBoo inte kan läsa. Ett dyslektiskt fel eller så hastläser den här anv.

Ganska vanligt med slarvläsning hos rätt många här på FB, och det ser man i synnerhet i svaren hos de neurotiskt slarviga kommunisterna.
Senast redigerad av Sweden-United 2015-10-26 kl. 04:52.
Citera
2015-10-26, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweden-United
Jag håller med dig Ts att BajsBoo inte kan läsa. Ett dyslektiskt fel eller så hastläser den här anv.

Vad betyder "anv" ?
Citera
2015-10-26, 17:36
Bannlyst
Citat:
Vad betyder "anv" ?

Anv. är ett akronym för Användare.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera