• 1
  • 2
2015-10-19, 07:59
Medlem
Med den folkvandring vi har till Sverige så kommer snart inte staten ha några pengar att betala ut lön till polisen, vården och skolan. Pga enorma utgifter med invandringen.

Då tror jag kommer förslaget komma att om vi halverar lönen så kommer pengarna räcka.
Resten av alla branscher kommer följa efter.

Så jag frågar er kommer ni klara er på halv lön?
Citera
2015-10-19, 08:05
Bannlyst
Innan det går så långt så kommer pappa staten printa nya pengar och/eller låna. Du behöver inte oroa dig, staten kommer alltid i första hand. Eller så höjer de bara skatter som de gjort sedan tidernas begynnelse.
Citera
2015-10-19, 08:09
Medlem
Då skulle även min arbetsinsats halveras, så jag orkar sälja knark på kvällarna för att kompensera!
Citera
2015-10-19, 08:18
Medlem
Jolle8826s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Med den folkvandring vi har till Sverige så kommer snart inte staten ha några pengar att betala ut lön till polisen, vården och skolan. Pga enorma utgifter med invandringen.

Då tror jag kommer förslaget komma att om vi halverar lönen så kommer pengarna räcka.

Har du någon form av källa på det här?
Citera
2015-10-19, 08:41
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:

Det har redan börjat lämna poliser från kåren då det inte finns pengar att ge dom löneförhöjningar.

Har svårt att förstå logiken i att ge poliser och te.x lärare så dåliga löner. Poliserna håller koll på samhället och lärarna utvecklar, men man behandlar dessa som idioter.

Välkomna till det mångkulturella Sverige!

Citat:
Ursprungligen postat av Idindunuffin
Innan det går så långt så kommer pappa staten printa nya pengar och/eller låna. Du behöver inte oroa dig, staten kommer alltid i första hand. Eller så höjer de bara skatter som de gjort sedan tidernas begynnelse.

Det funkar inte riktigt så, men jag förstår din poäng.

Då sitter vi där med en sketen valuta och ett brödpaket kostar triljoner, dvs man får gå med skottkärra full med pengar för att handla bröd
Citera
2015-10-19, 08:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Det funkar inte riktigt så, men jag förstår din poäng.

Då sitter vi där med en sketen valuta och ett brödpaket kostar triljoner, dvs man får gå med skottkärra full med pengar för att handla bröd

Vad svamlar du om? Lån/printa pengar och beskatta har alltid varit verktyg som har varit till statens förfogande, ofta i samspel. Det har inte än lett till hyperinflation.
Citera
2015-10-19, 08:52
Medlem
Puffes avatar
Citat:

För det första så är det redan stora neddragningar inom vården och polisen.
Polisen är idag 500man mindre än 1998.

Skolan säger att om invandringen fortsätter i samma takt så måste de ha lektioner utomhus.

Regeringen har varnat för en höjning av skatten på två skattekronor vilket innebär ungefär 500kr för snittinkomst tagaren i månaden.

Jag är emot den höga invandring vi har men halvera inkomster kommer de inte att göra.
Någon domedag är det inte.
Pengar behövs i rullning för att hålla företag och jobb igång.

Vi kanske får en höjning till på skatten vilket tar bort hela jobbskatteavdraget på 1500kr för genomsnitts arbetare.
Och en stor sänkning av välfärden.

I slutändan kommer det se ut som i USA där man plockar upp förhoppningsfulla daglönare utanför Bauhaus med sin pickup.
Rika blir rikare och de med endast gymnasium utbildning blir utslagna eller får söka sig till armén och riskera livet i någon sandlåda för 12000kr i månaden.

Skatterna kommer i slutändan sänkas eftersom ingen vill betala för en välfärd som inte finns.
Citera
2015-10-19, 08:55
Medlem
HoranBolls avatar
Det som allt tyder på är snarare att det kommer krävas en lönehöjning när kompetensen på arbetsmarknaden nu blir högre. Även infödda kommer (oförtjänt) att tvinga fram högre löner till sig själva, vi känner alla svenskens lathet och snålhet
Citera
2015-10-19, 09:45
Medlem
robinmusics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idindunuffin
Vad svamlar du om? Lån/printa pengar och beskatta har alltid varit verktyg som har varit till statens förfogande, ofta i samspel. Det har inte än lett till hyperinflation.

har du sett inflationskurvan sen tidigt 80-tal?

folk asså....
Citera
2015-10-19, 09:50
Medlem
grey.eagles avatar
Skattemoralen kommer att urholkas, och det är då Sverige kommer få gigantiska problem.

Vi som nu arbetar förväntar oss samma samhällsservice utifrån den skatt vi betalar, när vi nu snart inte får det kommer motivationen att betala för sig försvinna.
Citera
2015-10-19, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
har du sett inflationskurvan sen tidigt 80-tal?

folk asså....

Okej, så vi har haft hyperinflation? Kan du ens definitionen av hyperinflation?
Citera
2015-10-19, 10:11
Medlem
Citat:

Har jag helt missat, var kan jag läsa om detta??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in