Citat:
Ursprungligen postat av
kneedrag
Med den folkvandring vi har till Sverige så kommer snart inte staten ha några pengar att betala ut lön till polisen, vården och skolan. Pga enorma utgifter med invandringen.
Då tror jag kommer förslaget komma att om vi halverar lönen så kommer pengarna räcka.
Resten av alla branscher kommer följa efter.
Så jag frågar er kommer ni klara er på halv lön?
För det första så är det redan stora neddragningar inom vården och polisen.
Polisen är idag 500man mindre än 1998.
Skolan säger att om invandringen fortsätter i samma takt så måste de ha lektioner utomhus.
Regeringen har varnat för en höjning av skatten på två skattekronor vilket innebär ungefär 500kr för snittinkomst tagaren i månaden.
Jag är emot den höga invandring vi har men halvera inkomster kommer de inte att göra.
Någon domedag är det inte.
Pengar behövs i rullning för att hålla företag och jobb igång.
Vi kanske får en höjning till på skatten vilket tar bort hela jobbskatteavdraget på 1500kr för genomsnitts arbetare.
Och en stor sänkning av välfärden.
I slutändan kommer det se ut som i USA där man plockar upp förhoppningsfulla daglönare utanför Bauhaus med sin pickup.
Rika blir rikare och de med endast gymnasium utbildning blir utslagna eller får söka sig till armén och riskera livet i någon sandlåda för 12000kr i månaden.
Skatterna kommer i slutändan sänkas eftersom ingen vill betala för en välfärd som inte finns.