2015-10-17, 23:23
Medlem
AussieRedMans avatar
Förskräckligt dåd, man hur mycket den högerextremistiska sidan växer i Europa. Som svensk mer utomeuropeiska rötter skrämmer den växande rasismen mig.
Citera
2015-10-17, 23:45
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Förskräckligt dåd, man hur mycket den högerextremistiska sidan växer i Europa. Som svensk mer utomeuropeiska rötter skrämmer den växande rasismen mig.

Men att muhammedaner springer runt och halshugger europeer i Europa skrämmer dig inte? Jisses.
Citera
2015-10-17, 23:48
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Uppmana till våld är fel väg att gå.

Det är kontraproduktivt.

Debatt, demonstrationer, rösta är vägen att gå.

Våld är alltid fel.

Jag vill upplysa dig och alla andra som går i dessa tankar att det får endast motsatt effekt.

Använd de demokratiska spelreglerna.

Mm precis... För våld och hot har ju inte fungerat för muslimerna i Europa? Läs massbyggnationer och vurmande för muslimer i Europa. Läs ingen som har kuk nog att visa var dom hör hemme.
Citera
2015-10-17, 23:52
Medlem
Fy fan.

Jag avskyr dagens invandringspolitik...

Men med det sagt är det ALDRIG rätt att börja kniva folk för att man misstycker med dem. Gör man det är man inte bättre än våra kära invandrade från spännande kulturer.
Citera
2015-10-17, 23:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
En fråga: På vilket sätt är detta värre än dådet på IKEA?
Citera
2015-10-18, 00:07
Bannlyst
Citat:

Innan WW2 och Hitler har Europa alltid varit Europa med sund nationalism och etniskt medvetna människor. Att detta kanske kommer tillbaka är bara bra.
Varför skall Europa vara världens soptipp för olika otäcka och sunkiga bruna varelser från tredje världen? Om det nu är så farligt och "högerextremt" här, varför väller orcherna in i Europa till den vita människans territorium och nationer?
Citera
2015-10-18, 00:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Men att muhammedaner springer runt och halshugger europeer i Europa skrämmer dig inte? Jisses.

Europa har sina muslimer också, enda skillnaden är att kristendomen dominerar här så knip stjärten med eraa "muhammedan"-oneliners. Kristendomen är från MENA också, eller var det de forna rosafärgade ubermensch-arierna från Norden som lade grunden till kristendomen?
Citera
2015-10-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wittstocksgatan
Uppmana till våld är fel väg att gå.

Det är kontraproduktivt.

Debatt, demonstrationer, rösta är vägen att gå.

Våld är alltid fel.

Jag vill upplysa dig och alla andra som går i dessa tankar att det får endast motsatt effekt.

Använd de demokratiska spelreglerna.

Det skriver du i var och vartannat inlägg här. Problemet är ju, att demokratin har urholkats på sina demokratiska värden! Tendensen är, att graden av demokrati sjunker; mer av centralstyrning, EU-utvidgande etc etc.

Hur många av de, som röstade senast 2013 i Tyskland, tror du var beredda på att Merkel och hennes anhang skulle komma att låta araber invadera landet 2 år senare? "Jamen rösta bort dessa politiker i nästa val" säger du väl då?! Problemet är, att vid nästa val, 2017, kanske inte Förbundsrepubliken Tyskland existerar längre - utan har då förvandlats till Arabrepubliken Tyskistan. Det samma riskerar att komma att gälla för Sverige 2018, för övrigt.

Vi ser nu ett Tyskland, där etniska tyskar sägs upp efter många år som skötsamma hyresgäster - till förmån för arabiska asylsökande. Där skatterna kommer att höjas kraftigt, för att finansiera massinvandringen. Ett land, där politiker formligen pissar på det egna folket! Men, visst, använd du de "demokratiska spelreglerna" - när du får rösta nästa gång kan demokratin rentav vara avskaffad. "Våld är alltid fel!" kommer du att gapa, när mångulturens hantlangare spärrar in dig i interneringslägret....
Citera
2015-10-18, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ska det vara så svårt att begripa? Rasistiska och politiska motiv ligger bakom. Kaosrasisten som utförde detta ville genom sitt handlande ändra på invandringspolitiken.

– Mannen har erkänt att han agerat av främlingsfientliga motiv. Men kunde gripas utan motstånd, säger Wagner.
Enligt bild.de var Reker ansvarig för att inkvartera flyktingar i Köln.
Även inrikesministern i förbundslandet Nordrhein-Westfalen i västra Tyskland, där Köln ligger, hävdar att attacken är politiskt motiverat.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21601323.ab

Har gubben erkänt att han agerat ut av "främlingsfientliga motiv?". Så att en förvirrad man hugger en kvinna och yttrar orden "jag ville bra rädda Tyskland" ska tolkas som ett politiskt och rasistisk motiverat dåd. Va??

En förvirrad man som hugger en politiker är nu högstatus terrorist, dessutom rasist och politisk aktivist. Det är väldigt tydligt att han ser ner på andra raser. Det var nog det polisen frågade på stationen " är du främlingsfientlig, en sån där rasist?"
Citera
2015-10-18, 07:00
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intePK14
Ett av massmedia beskrivet som "främlingsfientligt" motiverat attentat förövades nyligen i Köln i Tyskland. Borgmästarkandidaten Henriette Reker knivhöggs svårt av en man, som senare greps. Reker ska genomdriva massinvandringspolitiken i Köln, om hon blir vald. Gärningsmannen beskrivs som förvirrad. Han lär ha sagt saker i stil med "jag vill rädda er alla!".

http://www.welt.de/politik/deutschla...datin-ein.html.

Tydligen börjar det koka över i Tyskland. Man kan naturligtvis misstänka, att fler liknande attentat kommer att ske framöver.
Bli inte förvånad om även icke muslimer börjar attackera politiker alternativt tar saker i egna händer.

Jag läste nyligen i The Guardian om en kristn syrianska som flyttade till Tyskland med dottern för många år sedan. Tydligen, pga massinvandringen varav muslimer, attackerade denna kristna dam för ha gift sig med en kristen i Tyskland och krävde hon skulle konvertera.
Citera
2015-10-18, 09:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula

Nej, det är skillnad på skit och pannkaka. Att man t.ex. inte kan gå på IKEA längre utan risk att bli nedstucken av en neger, är helt okej.
Citera
2015-10-18, 10:07
Medlem
Citat:

GM sympatiserade enligt uppgift med numera av staten förbjudna Freiheitliche Deutsche Arbeiterpartei som hade sin största politiska framgång när det fick 0,1% av rösterna i EU-valet 1989. Var ser du stödet för liknande partier växa i Europa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in